Döntött a Michelin
A múlt hét végén még csak 50 százalékot adtak a Forma-1-es szerepvállalásnak, most azonban eldőlt, a Michelin is pályázik a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) a királykategória hivatalos gumiszállítói posztjára. A franciák továbbra is ragaszkodnak feltételeikhez.
Az FIA a Monacói Nagydíj előtt írt ki pályázatot a gumiszállítói poszt iránt érdeklődő cégek számára (a 2017 és 2019 közötti időszakra), a jelenlegi partner (a Pirelli) képviselői pedig hamar egyértelművé tették, szívesen folytatnák együttműködésüket a királykategória irányítóival. Korábban a Michelin is jelezte, érdeklődik a visszatérés iránt, a cég irányítói azonban az utolsó pillanatig gondolkodtak azon, benyújtsák-e pályázatukat a szövetségnél. Ma viszont hivatalossá vált: a Pirelli új kihívót kapott!
„Igen, beadtuk a nevezésünket” – erősítette meg a cég sportigazgatója, Pascal Couasnon egy, az Autosportnak adott nyilatkozatában. „Több javaslattal is előálltunk, beszéltünk a Forma-1-ről és elmondtuk, elégedetlenek vagyunk a jelenlegi gumihelyzettel. Ha hitelesek akarunk lenni, akkor be kell látnunk, hogy nem panaszkodhatunk úgy, hogy nincsenek megoldási javaslataink, sokkal több értelme van annak, ha kiállunk és elmondjuk, hogy vannak ötleteink, és ezeket az ötleteket elő is terjesztjük, hogy kiderüljön, az emberek érdeklődnek-e irántuk” – teszi hozzá a francia szakember.
Couasnon elmondta, a gyár ötletei a 18 colos abroncsok használatának engedélyezésével és a gumik élettartamának növelésével kapcsolatosak; ezzel persze senkit sem lepett meg, hiszen korábban több alkalommal is utalt arra, hogy a cég rendkívül fontosnak tartja ezeket a szempontokat. „Ezzel egy kicsit meg szeretnénk változtatni a jelenlegi helyzetet. Véleményünk szerint az F1-ben nem megfelelő kép alakult ki az abroncsokról, vagy legalábbis ez a kép nem olyan, amilyennek szerintünk lennie kellene. Az abroncsok pár kör után elhasználódnak; ez nem hízelgő a gumiipar számára. Le Mans-ban láthattuk, más módon is jobbá lehet tenni a show-t: csúcstechnológiával, és tartós abroncsokkal!”
A Michelin tehát hivatalosan is „kihívta” a jelenlegi gumiszállítót, helyzete azonban nem könnyű, a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone ugyanis több alkalommal is egyértelművé tette, hallani sem akar a tartósabb abroncsokról, melyek véleménye szerint unalmasabbá tennék a futamokat, a csapatok pedig a 18 colos abroncsok bevezetését ellenzik; miközben némelyek maximálisan elégedettek a Pirelli munkájával. „Természetesen tiszteletben tartjuk Bernie igényeit. Megértjük, hogy egyesek szerint a Pirelli jól dolgozik, viszont ha meghallhatjuk a csapatok és a pilóták véleményét, akkor kiderül, hogy ezzel nem mindenki ért egyet!”
„Ha azt szeretnénk, hogy több bokszkiállás legyen, akkor ezt kell megvalósítanunk, de nem feltétlen gyorsan kopó gumiabroncsokkal. Talán egy teljesen más megoldást kell találnunk. Mi fontosnak tartjuk, hogy előálljunk néhány javaslattal. Imádjuk a sportot, de úgy hisszük, valamivel jobb is lehet annál, mint amilyen mostanában. Ezzel nem azt akarjuk kijelenteni, hogy nekünk van igazunk, viszont hozzá szeretnénk járulni a sport fejlődéséhez néhány innovatív megoldással” – zárja gondolatát a sportigazgató, kinek cége 2006 végén hagyta el a királykategóriát.
Forrás: Telesport