Büntetés fenyegetheti Vettelt?
Elszállt a hajtás? Vagy lelazult a kerék? Fenyeget-e a büntetés veszélye? Sebastian Vettel a második bahreini szabadedzés után még nem tudott magyarázatot adni a Ferrari leállására.

A négyszeres világbajnok az esti edzés hajrájában a rádión jelezte csapatának, félreáll, mert valami nem stimmel versenygépével. Először arról beszélt, nincs ereje, aztán miután leállította a motort, még jelezte mérnökének: „A bal hátsó nincs rendben. A kerékanya nincs rajta, ez volt a probléma.”
Miután kiszállt az autójából, Sebastian Vettel készségesen segített a pályabíróknak a mentésben, majd miután a vörös autót daruval fölemelték, alaposabban is szemügyre vette a láthatóan furcsán álló kereket, s még igazított is rajta. „Még nem tudjuk pontosan, hogy mi történt” – nyilatkozta közvetlenül a leintés után. „Amikor a négyes kanyarból kijöttem, elszállt a hajtás, ezért úgy döntöttem, leállítom az autót, mert nem akartam megkockáztatni, hogy bármi kárt okozzak benne. Normális dolog, hogy nem akarsz kockáztatni, amikor úgy érzed, valami nincs rendben. Fontos lett volna minél több kilométert teljesíteni ma, de még fontosabb, hogy az autó egész hétvégén jó állapotban legyen.”
Vettelt később megkérdezték arról, mit csinált a bal hátsó kerék csavarjával. „Csak megnéztem, hogy rendben van-e, és próbáltam kicsit segíteni a fiúknak, akik felrakták az autót” – fogalmazott. A kérdésre, le volt-e lazulva a kerék, elmondta: „Még nem tudom. Előbb meg kell vizsgálnunk, mi történt pontosan.”
A német óvatossága aligha véletlen. Az elmúlt években az FIA minden kerékrögzítéssel kapcsolatos hibát alaposan megvizsgált, s szigorú szabályai szerint, ha a csapat hibázik a kerékfelrakásakor, büntetést kap.
Érdekesség, hogy Vettelnek éppen egy éve, szintén a Bahreini Nagydíjon volt egy hasonló esete a szabadedzésen. Akkor a boxból kijövet az első kanyarban csúszott neki Sergio Péreznek, és bár eleinte fékhibáról beszélt, utóbb kiderült, valójában az egyik első kerék volt helytelenül rögzítve. A szövetség akkor nem büntetett. Azt megelőzően Kimi Räikkönennek Ausztráliában kellett félreállnia a versenyen egy elhibázott kerékcsere után – s mivel elővigyázatosak voltak, büntetés akkor sem járt a Scuderiának.
S hogy most fenyegeti-e őket ez a veszély? „Nem tudom” – válaszolta Vettel. A Ferrari sajtósa a brit Sky Sportsnak mindenesetre arról beszélt, hogy ha a szerelők tették volna föl rosszul a gumit, aligha Vettel etapjának ötödik körében történik meg a baj. Egyelőre a felfüggesztés-hiba lehetőségét sem lehet kizárni.
Vettel a nap folyamán összesen 40 kört teljesített, délután 0,2 másodperccel elmaradva lett hatodik Kimi Räikkönen mögött – leggyorsabb köre azonban nem volt hibamentes.
Forrás: M4Sport