Bemutatták a 2017-es gumikat
A Pirelli az Abu-dzabi Nagydíj sajtónapján mutatta be 2017-es gumiabroncsait. A jelenlegieknél 25 százalékkal szélesebb abroncsok a hétvége után élesben is „bizonyíthatnak”, három csapat ugyanis pályára viszi őket az év utolsó tesztjének keretén belül.
A következő szezonban ismét „megújul” a Forma–1, a most használtakat ugyanis szélesebb, nagyobb leszorítóerőt termelő és agresszívebb kinézetű autók váltják fel. Az egyik legszembetűnőbb változás az abroncsokkal kapcsolatos: az új szezonban alaposan „meghíznak” majd.
A szabályok értelmében az abroncsok szélessége hátul a jelenlegi 325 milliméterről 405 milliméterre, elöl pedig 245-ről 305 milliméterre nő, miközben az átmérő 10 milliméterrel lesz nagyobb: a sima felületű száraz keverékeké 670, a köztes esőgumiké 675, a teljeses vizes abroncsoké pedig 680 milliméterre nő. Maguk a kerekek továbbra is 13 colosak maradnak.
A keverékek első prototípusait már hónapok óta tesztelik: a Pirelli felkészülését három csapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull segítette. Eddig mindhárom alakulat hét napot töltött a gumik tesztelésével (ebből kettőn az esős abroncsokra összpontosítottak), a szezonzáró után pedig közösen vesznek részt az utolsó gyakorláson.
A Pirelli hivatalos közleményében kiemelte, elégedett a tesztek eddigi eredményeivel, főleg annak fényében, hogy a csapatoknak nagyon nehéz dolguk volt a 2017-es autók leszorítóerejének szimulálásával. Kiemelték, sikerült előrelépéseket elérni az abroncsokkal, amik nem kopnak majd annyira gyorsan, mint a most használtak, jobban ellenállnak a túlmelegedésnek és hosszabb ideig garantálnak megfelelő tapadást.
A cég sportigazgatója, Paul Hembery azt mondta, a három segítő munkájának köszönhetően hatalmas előrelépést tettek az első tesztnap óta, kiemelte azonban, hogy a Pirelli jól tudja, az igazi munka csak most kezdődik. „Az új autók, melyek februárban gurulnak először pályára 20 százalékkal több leszorítóerőt termelnek majd, ez pedig jóval több, mint amennyit a tesztautók generáltak. A fejlődés a szezon egésze alatt folyatódik majd. A következő szakasz februárban veszi kezdetét, ennek pedig már 2018 lesz a középpontjában, akkor ugyanis az autók tovább gyorsulnak” – mondta.
A mai bemutatón kiderült, hogy a keverékek száma a jövőben sem változik, vagyis a 2017-es kínálatot is a kemény (narancssárga), a közepes (fehér), a lágy (sárga), a szuperlágy (piros) és az idén debütáló ultralágy (lila) teszi ki a köztes (zöld) és az esős (kék) abroncs mellett. Az új autók (többek között a gumiknak köszönhetően) a remények szerint 3-5 másodpercet gyorsulnak körönként.
Forrás: M4Sport