Ausztrál Nagydíj időmérő edzés-nyilatkozatok
A szezonnyitó futam időmérő edzésen nem a Scuderia Ferrari Marlboro reményei szerint alakulat, holnap Fernando Alonso és Felipe Massa az ötödik és nyolcadik helyről kezdheti meg a versenyt.
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Természetesen nem vagyunk elégedettek a szezon első időmérő edzésével, nem tagadom. Azonban, nincs idő ezen bánkódni. Meg kell tudni, miért nem tudtuk a pályán kihasználni az autó lehetőségeit, legalábbis a tiszta teljesítményt. A téli tesztek és a tegnapi szabadedzés alapján versenysebességünk nem rossz, megpróbálunk mindent a holnapi versenyen. Az idei évben a stratégia fontos szerepet kap, míg a megbízhatóság továbbra is az első számú tényező.”
Fernando Alonso:
“Egyértelmű, nem vagyunk elégedettek ezzel az eredménnyel, de nem kell azonnal drámázni. Nem hoztunk ki mindent az autóból és meg kell tudnunk ennek okait. A teszteken látottak alapján sokkal közelebb végeztünk most azokhoz az autókhoz, amelyektől Spanyolországban messze el voltunk maradva. A tegnapi nap jól sikerült, jó érzéseink voltak az autóról, míg reggel óta a helyzet megváltozott, egyértelműen romlott. Most majd meglátjuk, hogyan alakul a verseny. A teszten és a tegnapi szabadedzésen hosszabb etapon teljesítményünk jó volt és közelebb voltunk azokhoz, akiktől ma elmaradtunk. Az ötödik hely a rajtrácson nem túl rossz, a versenyen dobogós helyezésért küzdhetek, mely helyezések sorsa még nyitott, csak gondoljunk a tavaly történtekre, Kubica a hatodik, vagy hetedik helyről rajtolt és a második helyen ért célba. A McLaren jó előrelépést tett, de a Mercedesről sem szabad elfeledkezni, akik a barcelonai teszten lenyűgözők voltak.”
Felipe Massa:
“Kevésbé voltunk versenyképesek, mint ahogy számítottuk, ez kétségtelen. Természetesen, nem gondoltuk, hogy a pole pozícióért küzdhetünk, különösen akkor, ha megnézzük a gyors köridőt, melyet Vettel futott, de reméltem előrébb végzek a rajtrácson. Problémánk volt a tapadással a kemény és a lágy keverékkel egyaránt egy olyan felszínen, ahol az abroncsok nem kopnak annyira, mint a téli tesztek során. Az első körben kisebb tapadást biztosítanak, legalábbis a mi autónkon. Most a lehető legjobban kell felkészülni a holnapi versenyre, ahol nem a tiszta sebesség, amely egyedül számít, a megbízhatóság és a csapatmunka különösen fontos. Megpördülésem a harmadik etapban? Amikor kijöttem a boxutcából gyorsítottam és az abroncsok még túl hidegek voltak: a szett nem sérült meg túlságosan a versenyre, de nem segítet a gyors köröm megtételében.”
Pat Fry, technikai igazgató:
“Nem volt megfelelő sebességünk az első időmérő edzésen, ezen változtatni kell. Tudtuk, a Red Bull nagyon gyors, de gyorsabbak voltak, mint számítottuk és a McLaren is jobb volt nálunk. Már az első szett lágy keverékű abroncsot elhasználtuk az első etapban, azért, hogy tovább jussunk, ennek a harmadik etapban meg is fizettük az árát, amikor csak egy szett lágy abroncsunk maradt. Meg kell vizsgálni az adatokat, hogy kiderüljön, miért kerültünk ilyen helyzetbe. A verseny még előttünk áll és itt osztanak csak pontot. A megbízhatóság továbbra is kulcsfontosságú lesz: sokat dolgoztunk ezen a téren a tél folyamán és reméljük ennek gyümölcsét is learathatjuk. A tavalyi évhez képest másképpen kell taktikázni és lehet még néhány meglepetés.”
Forrás: F1 Hungary