Arrivabene: Nincs motorproblémánk

Cáfolja a Ferrari csapatfőnöke, hogy komolyabb problémájuk lenne az új erőforrásukkal. Azt azonban megerősítette, hogy Sebastian Vettel ma új V6-ost kapott.
Már az első teszthét műszaki problémái után felröppentek olyan hírek a Ferrari kapcsán, miszerint bármit is mond a csapat időszaki leállásaik okáról, vélhetően komolyabb gondjaik is vannak a technikával. Miközben Kimi Räikkönen (egyébként váltóhiba miatt) két órára ismét kényszerszünetet tartott kedd délután, olasz és német lapok arról kezdtek el találgatni, hogy a 2016-ra jelentős mértékben átalakított erőforrás jelenti a Scuderia legnagyobb gyengéjét – amit partnercsapatuk, a Haas fennakadásai is erősítenek.
E pletykák már a csapatfőnökhöz, Maurizio Arrivabenéhez is eljutottak, aki azonban Barcelonában határozottan cáfolta, hogy gondjaik lennének. „A Ferrarinak nincsen motorproblémája. Ezt hivatalosan is kijelenthetem” – mondta a Motorsportnak.
Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy az új elrendezésű V6-ost az erős vibráció miatt eddig nem használhatták teljes erővel, s a probléma megoldására szerdán egy új, módosított hajtóegységet szereltek Sebastian Vettel autójába. A vibráció tényét nem, az új motor érkezését viszont Arrivabene is megerősítette. Egyúttal pedig azt a pletykát is cáfolta, hogy már három motort elfogyasztottak volna a teszteken: elmondása szerint a mostani volt az első cseréjük a két hét alatt. „Ez a motor még nem teljesítette az előírt élettartamát, ezért visszaküldtük Maranellóba, ahol folytatják a tesztelését a próbapadon. Ugyanezt fogjuk tenni a mostani erőforrással is, amit ma Vettel autójába építettünk” – árulta el az olasz.
A Motorsport szerint a Scuderia azért is szeretné, ha a próbapadon derülne ki, mikor jön az első meghibásodás az új motornál, mert a korábbi MGU-K-val, üzemanyagrendszerrel, valamint váltóval kapcsolatos hibák után már nem szeretne egy nap közbeni motorcsere miatt is időt veszteni.
Forrás: M4Sport