A Ferrari úgy döntött, inkább nem jut tovább a Q3-ba…

Egyik versenyzőjével sem jutott az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének záró felvonásába a Ferrari, de ez most a terv része volt. Szinte…

Remek volt a Ferrari versenytempója a Stájer Nagydíjon, de mivel a megszokottnál gyengébb rajtpozíciókból indultak, megállapították, több pont is lehet bennük, ha a második hétvégére sikerül javítaniuk az egykörös tempójukon. Nos, nem sikerült. Míg egy hete Charles Leclerc a 7. rajthelyet szerezte meg, most ő és Carlos Sainz is már a Q2-ben búcsúzott. A spanyol Sebastian Vettel büntetésével a 10. helyről rajtolhat, Leclerc pedig a 12.-ről.

Pedig a szabadedzéseken úgy tűnt, az egykörös tempójuk valamelyest javult. A gond csak az volt, hogy gyorsnak a lágy gumikon bizonyultak, a kvalifikáción pedig féltek ettől a keveréktől, mint a tűztől.

„Hogy őszinte legyek, szinte az volt a tervünk, hogy nem jutunk tovább a Q3-ba”

– hagyta el egy furcsa mondat Leclerc száját az időmérő edzés után. Persze pontosított, nagyon is szerettek volna a top 10-be kerülni, ha tudtak volna, de csakis a közepesen voltak hajlandóak próbálkozni ezzel, és azon képtelenek voltak.

„A második körön is a közepest használtuk. Valamilyen szinten számítottunk rá, hogy kiesünk ezen a keveréken, de ez volt a stratégiánk ezen az időmérőn, a szabad gumiválasztás, ami remélhetőleg nagyobb előny lesz számunkra, mint ha a Q3-ba jutottunk volna lágyon” – magyarázta a monacói.

Sainz megerősítette, a lágyas rajt nem volt opció náluk. „A legfontosabb számunkra az volt, hogy ne a lágyon rajtoljunk. Ezt legalább elértük… Szerettünk volna kicsivel előrébb végezni, de nálam hat század hiányzott a Q3-hoz, és nem örültem neki, mert hatodik-hetedik lehettem volna a Q3-ban, és a közepesen rajtolhattam volna onnan. Csak apró részleteken múlik a Forma–1-ben.”

A spanyol megerősítette, a lágyon nem okozott volna problémát számukra a továbbjutás.

„Nagyon hisszük, hogy a lágy gumi nem jó nekünk a versenyre. Lehet, hogy másoknak jó lesz, de nem nekünk. Ezért sem akartunk továbbjutni rajta. Könnyedén továbbjutottunk volna vele a Q3-ba, de úgy döntöttünk, nem jutunk tovább.”

Azt azért kicsit nehezen emésztették, hogy George Russellnek sikerült a Williamsszel, ami nekik nem: közepesen rajtolhat a top 10-ből. „Az enyém egész jó kör volt, de a közepesen valamiért a többiek egyszerűen gyorsabbak voltak. Lenyűgöző volt a Williams, hogy George a közepesen továbbjutott. Erre nem számítottunk” – ismerte el Leclerc.

Sainz azért megjegyezte, a Williams ezen a pályán nem az a Williams, akitől megszoktuk, hogy a mezőny utolsó harmadában küzd. „Nem lepett meg. Legyőzött engem, és ezen a hétvégén a Williams nem lassú autó. Legutóbb nyolcadik volt a kiesése előtt, és mögötte voltam, képtelen voltam megelőzni. George jó munkát végzett, de szó nincs arról, hogy a Williams sokkal lassabb nálunk az időmérőn. Gyorsabb a csomagjuk.”

A spanyol annak azért örült, hogy javított a teljesítményén az első osztrák hétvégéhez képest. Le is győzte Leclerc-t 4 századdal. Csak az a hat század bosszantotta, ami a Q2 végén kellett volna neki a folytatáshoz. „Nekem sikerült javulnom a múlt héthez képest, sokat gyorsultam a nagy tempójú kanyarokban, és ezt már a Q1-ben éreztem. A Q2-ben az a hat század hiányzott a továbbjutáshoz, ami teljesen megváltoztatta volna a képet vasárnapra.”

Sainz és Leclerc is hiszi, hogy a versenyen az autójuk újra képes lesz olyan jó tempóra, mint múlt vasárnap. A cél most is a felzárkózás. Leclerc azonban rámutatott, bármennyire is akarták a szabad gumiválasztást, talán mégsem hoz nekik annyit, mint várták. „Remélhetőleg hasonlóra leszünk képesek, mint múlt héten, de most nehezebb lesz, mivel annak előnye, hogy nem jutottunk tovább a Q3-ba, mégsem nem lett akkora. Többeknek sikerült a közepesen továbbjutniuk, ami egy kicsit elvesz az előnyünkből. De reméljük, hogy a többiekkel szemben, akik a lágyon rajtolnak, előnyben leszünk, és meg tudjuk előzni őket.”

A lágy gumival az Alpha Tauri két versenyzője, valamint a két Aston Martin rajtol, a többiek a közepesen mentek tovább a Q2-ből.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás