22 helyett 19 verseny jövőre
Tovább rövidülhet az eredetileg 22 futamosra tervezett 2014-es előzetes versenynaptár, miután Mexikó és New Jersey mellett immáron Dél-Korea helye is kérdésessé vált.
Miközben nemrég még minden résztvevő azon aggódott, miként fognak egy évadban 22 versenyt teljesíteni, ma már úgy fest, a 2014-es versenynaptár az ideihez hasonlóan csak 19 helyszín nevét fogja tartalmazni. Az Auto Motor und Sport jelentése szerint az austini paddockban egy olyan naptártervezet keringett, amelyen a korábban kieső New Jersey és Mexikó után már Dél-Korea sem szerepel. Az ázsiai ország a hírek szerint képtelen tovább finanszírozni a futamrendezést (az új politikai vezetés már nem támogatja a rendezést), így a tervezett hét helyett úgy fest, csupán négy évre nyúlik a Forma–1 dél-koreai fejezete.
New Jersey és Mexikó egyébként szintén pénzügyi gondok miatt esett ki a naptárból: miközben előbbi helyszín szervezői továbbra sem tettek le végleg futamrendezésükről, a közép-amerikaiak nem tudták időben előteremteni a pálya átalakításához szükséges pénzt, így nekik is fel kellett adniuk az eredetileg november 16-ára „lefoglalt” helyüket a naptárban.
A program lerövidítése egyúttal azt is jelenti, hogy a 2014-es évad a tervezettnél hamarabb, már november 16-án véget érne. Hogy melyik versennyel, egyelőre még kérdés. A legfrissebb információk arról szólnak, Brazília helyett Abu-Dzabi tartaná a szezonzáró versenyt, mivel az istállók ezt követően tesztelni is szeretnének – erre viszont Interlagos nem alkalmas.
A naptárban kérdéses pontot jelent még az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat követő kéthetes szünet. A csapatok logisztikai szempontból jobbnak tartanák, ha a Maláj Nagydíjra már a Melbourne utáni hétvégén sor kerülne – s a helyiek is ezt a variációt favorizálják. Az új szabályok miatt ugyanakkor a mérnököknek jól jöhet a kéthetes szünet: amennyiben ugyanis a szezon első futamán komolyabb technikai problémával szembesülnek, a második versenyig így még lenne idejük reagálni arra.
A versenynaptár további alakításáról egyébként a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december elején esedékes ülésén egyeztetnek legközelebb.
A 2014-es előzetes versenynaptár:
március 16. – Ausztrál Nagydíj
március 30. – Maláj Nagydíj
április 6. – Bahreini Nagydíj
április 20. – Kínai Nagydíj
május 11. – Spanyol Nagydíj
május 25. – Monacói Nagydíj
június 8. – Kanadai Nagydíj
június 22. – Osztrák Nagydíj
július 6. – Brit Nagydíj
július 20. – Német Nagydíj
július 27. – Magyar Nagydíj
augusztus 24. – Belga Nagydíj
szeptember 7. – Olasz Nagydíj
szeptember 21. – Szingapúri Nagydíj
október 5. – Orosz Nagydíj
október 12. – Japán Nagydíj
október 26. – USA Nagydíj
november 2. – Brazil Nagydíj
november 16. – Abu-dzabi Nagydíj
Forrás: Híradó.hu