Vettelé az első tesztnap
Kedden a három nagycsapat bérelte ki az első három helyet Barcelonában: a leggyorsabb kört Sebastian Vettel teljesítette a második barcelonai tesztsorozat első napján, a Ferrari német klasszisát Valtteri Bottas követte a Mercedesszel és Max Verstappen a Red Bull-lal. Első nekifutásra több csapat is átlépte a 100 körös álomhatárt, miközben a McLaren ismét problémákkal szembesült, de délután a Haas és a Toro Rosso is megtorpant.
Vettel az ebédszünet előtt ugrott az eredménylista élére (addig Bottasé volt a leggyorsabb kör), ahonnan később egyik ellenfél sem taszította le, de ő maga sem szárnyalta már túl az 1:20,396-os körét, ami így végül a nap legjobbja lett. A négyszeres világbajnok a közepes abroncsokon érte el ezt az eredményt. A Ferrari azon túl, hogy versenyzője a lista élére állt, a megtett távolsággal is elégedett lehet, Vettel ugyanis összesen 171 kört teljesített az első tesztnapon.
Noha délután már pályára sem gurult, a második helyezést „megőrizte” a Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas. Ő a lágy abroncsokon teljesítette legjobbját, összesen pedig 86 körrel járult hozzá a Mercedes mai programjához.
A versenygépet délután átvevő Lewis Hamilton 91-et teljesített, vagyis a címvédő istálló is impozáns körmennyiséggel (összesen 177) zárta a napot. Hamilton egyébként fokozatosan lépdelt előre az eredménylistán, mígnem végül „megállt” a negyedik helyen Max Verstappen mögött. A címvédő számára eddig egyértelműen a mai nap volt a leghasznosabb, a múlt héten ugyanis sok időt veszített a kedvezőtlen időjárás miatt.
A Mercedes versenyzőit elválasztó Verstappen is szorgosan rótta a köröket, igaz, az ő napja nem volt teljesen problémamentes, délután ugyanis autója megállt a hármas kanyarban, nagyjából másfél órával a délutáni etap kezdetét követően. A holland ezzel nagyjából 20 percet veszített, egy rövid „szervizelés” után ugyanis visszatérhetett a pályára.
A nagytestvérnél lényegesen több időt bukott a Toro Rosso. A csapat számára a mai teszt is remekül indult, hiszen már a szünet előtt sikerült 50 kör fölé jutni, az utolsó három és fél órában viszont már nem hagyták el a garázst. A Hondával való együttműködés első igazán problémás napján tehát összesen 54 kört sikerült megtenniük. Francia versenyzőjük, Pierre Gasly egyébként az eredménylistát elnézve nem lehet elégedetlen, hiszen az ötödik helyre került.
A problémák a Haast sem kerülték el: az amerikai csapatnak az ERS-sel gyűlt meg a baja a délutáni órákban, Kevin Magnussen azonban így is majd’ 100 kört teljesített.
Bár versenyzőik külön-külön nem (a Mercedeshez és a Williamshez hasonlóan ők is felosztották a napot a két pilóta között), az összesített eredményt nézve a Renault is 100 kör fölé jutott, ahogyan a Williams és a Sauber is.
Az „álomhatárt” a Force India sem lépte át, a legtávolabb pedig a McLaren került tőle, miután három technikai hiba is fellépett az istállónál. Stoffel Vandoorne autója először egy bemelegítő kör során állt le elektromos hiba miatt, majd egy órával később hasonló okok miatt kényszerült ismét a garázsba. Az ebédidőt követően úgy tűnt, a wokingiak valamelyest pótolhatják a kiesett időt, egy hidraulikus probléma miatt azonban Vandoorne autója ismét leállt. A belga később pályára sem gurult már, így ma mindössze 38 kör került a neve mellé.
Az 1. tesztnap végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
||
1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20,396 |
171 |
közepes |
||
2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:20,596 |
+0,200 |
86 |
lágy |
|
3. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:20,649 |
+0,253 |
130 |
közepes |
|
4. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:20,808 |
+0,412 |
91 |
lágy |
|
5. | Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:20,973 |
+0,577 |
54 |
lágy |
|
6. | Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:21,298 |
+0,902 |
96 |
lágy |
|
7. | Nico Hülkenberg |
Renault |
1:21,432 |
+1,036 |
48 |
közepes |
|
8. | Carlos Sainz |
Renault |
1:21,455 |
+1,059 |
91 |
lágy |
|
9. | Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:21,588 |
+1,192 |
42 |
lágy |
|
10. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:21,643 |
+1,247 |
93 |
lágy |
|
11. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:24,706 |
+4,310 |
120 |
szuperlágy |
|
12. | Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:21,946 |
+1,550 |
38 |
szuperlágy |
|
13. | Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:22,937 |
+2,541 |
86 |
hiperlágy |
Forrás: M4Sport