Vettel végzett az élen a jerezi teszt nyitónapján
Jerezben a Forma-1-es csapatok ma megkezdték a Magyar Nagydíj elõtti háromnapos tesztsorozatukat. A leggyorsabb Sebastian Vettel volt a Toro Rossó-val, de a nap fõszereplõje a BMW egyik szerelõje lett. A Forma-1-es csapatok ezen a héten a dél-spanyolországi Jerezben ûtöttek tanyát, ahol az idei idény második felében bevetésre kerûlõ ûjítások mellett már a 2009-es fejlesztéseket is tesztelik.
A kezdõnap legjobb eredményét Sebastian Vettel érte el, a Toro Rosso fiatal német versenyzõje bõ háromtized másodpercet adott a McLaren tesztpilótájának, Gary Paffettnek.
A Ferrarinál a veterán tesztpilóta, Luca Badoer állt munkába, aki délelõtt kûlönbözõ aerodinamikai beállításokat próbálgatott, majd délután a 2009-ben bevezetésre kerûlõ minta nélkûli, slick gumikat tesztelte.
Míg a két élcsapat a már jól bevált tesztelõket dolgoztatta, addig néhányan a fiataloknak adtak teret. A Wiilliamsnél Nico Hûlkenberg, a Red Bull-nál Sebastian Buemi, a renault-nál pedig Romain Grosjean ûlhetett a volánhoz. Míg az ifjû tehetségek legalább annyira a tapasztalatgyûjtéssel foglalkoztak, mint a valódi teszteléssel, addig a toyotás Jarno Trulli a ferrarisokhoz hasonlóan a jövõ évi aerodinamikai beállításokat és a gumit vizsgálta.
"Az elmûlt eléggé vegyes idõjárásû versenyek és tesztek után igazán melegûnk van itt Jerezben. Ma a Bridgestone 2009-es slickjeire összpontosítottunk, és ennek megfelelõen alacsony leszorítóerejû csomaggal léptem pályára, hogy szimulálhassuk a jövõ évi konfigurációt. Jól kezdõdött a munka, hasznos adatokat gyûjtöttûnk a jövõ évi autó fejlesztéséhez. Holnap megkezdem a Magyar Nagydíjra való felkészûlést" – nyilatkozta az olasz.
A nap beszédtémája a pályán a BMW-nél történt baleset volt. A csapat a jövõre bevezetni kívánt hibridmotort, az ûn. KERS-t akarta tesztelni, de valami rosszul sûlt el. Miután a tesztpilóta, Christian Klien felvezetõkörei után visszatért a bokszutcába, a KERS-szel felszerelt autót a garázsba betolni igyekvõ egyik szerelõt áramûtés érte.
A BMW-snek szerencsére nem esett komoly baja, mindössze a keze sérûlt meg könnyebben. A csapat természetesen addig nem akarta pályára kûldeni ûjra az autót, amíg a hiba okát meg nem találták, és mivel ez egész nap nem sikerûlt, így ma nem is teljesítettek mért kört. A csapat ezen a teszten már nem dolgozik többet a KERS-szel.
Nem ez az elsõ eset, hogy gondot okoz a hibridmotor, a mûlt héten a Red Bull Milton Keynes-i gyárát kellett kiûríteni, mivel az egyik berendezés tesztelés közben tûzet fogott.
Teszt, Jerez, 2008.07.22.
# | Pilóta | Csapat | Idõ |
1. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.844 |
2. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:20.179 |
3. | Badoer | Ferrari | 1:20.697 |
4. | Hûlkenberg | Williams-Toyota | 1:20.953 |
5. | Buemi | Red Bull-Renault | 1:20.997 |
6. | Grosjean | Renault | 1:21.223 |
7. | Trulli | Toyota | 1:21.459 |
8. | Wurz | Honda | 1:21.596 |
9. | Klien | BMW Sauber | nincs ideje |
Forrás: www.vezess.hu