Vettel végzett az élen a jerezi teszt nyitónapján

Jerezben a Forma-1-es csapatok ma megkezdték a Magyar Nagydíj elõtti háromnapos tesztsorozatukat. A leggyorsabb Sebastian Vettel volt a Toro Rossó-val, de a nap fõszereplõje a BMW egyik szerelõje lett. A Forma-1-es csapatok ezen a héten a dél-spanyolországi Jerezben ûtöttek tanyát, ahol az idei idény második felében bevetésre kerûlõ ûjítások mellett már a 2009-es fejlesztéseket is tesztelik.

A kezdõnap legjobb eredményét Sebastian Vettel érte el, a Toro Rosso fiatal német versenyzõje bõ háromtized másodpercet adott a McLaren tesztpilótájának, Gary Paffettnek.

A Ferrarinál a veterán tesztpilóta, Luca Badoer állt munkába, aki délelõtt kûlönbözõ aerodinamikai beállításokat próbálgatott, majd délután a 2009-ben bevezetésre kerûlõ minta nélkûli, slick gumikat tesztelte.

Míg a két élcsapat a már jól bevált tesztelõket dolgoztatta, addig néhányan a fiataloknak adtak teret. A Wiilliamsnél Nico Hûlkenberg, a Red Bull-nál Sebastian Buemi, a renault-nál pedig Romain Grosjean ûlhetett a volánhoz. Míg az ifjû tehetségek legalább annyira a tapasztalatgyûjtéssel foglalkoztak, mint a valódi teszteléssel, addig a toyotás Jarno Trulli a ferrarisokhoz hasonlóan a jövõ évi aerodinamikai beállításokat és a gumit vizsgálta.

"Az elmûlt eléggé vegyes idõjárásû versenyek és tesztek után igazán melegûnk van itt Jerezben. Ma a Bridgestone 2009-es slickjeire összpontosítottunk, és ennek megfelelõen alacsony leszorítóerejû csomaggal léptem pályára, hogy szimulálhassuk a jövõ évi konfigurációt. Jól kezdõdött a munka, hasznos adatokat gyûjtöttûnk a jövõ évi autó fejlesztéséhez. Holnap megkezdem a Magyar Nagydíjra való felkészûlést" – nyilatkozta az olasz.

A nap beszédtémája a pályán a BMW-nél történt baleset volt. A csapat a jövõre bevezetni kívánt hibridmotort, az ûn. KERS-t akarta tesztelni, de valami rosszul sûlt el. Miután a tesztpilóta, Christian Klien felvezetõkörei után visszatért a bokszutcába, a KERS-szel felszerelt autót a garázsba betolni igyekvõ egyik szerelõt áramûtés érte.

A BMW-snek szerencsére nem esett komoly baja, mindössze a keze sérûlt meg könnyebben. A csapat természetesen addig nem akarta pályára kûldeni ûjra az autót, amíg a hiba okát meg nem találták, és mivel ez egész nap nem sikerûlt, így ma nem is teljesítettek mért kört. A csapat ezen a teszten már nem dolgozik többet a KERS-szel.

Nem ez az elsõ eset, hogy gondot okoz a hibridmotor, a mûlt héten a Red Bull Milton Keynes-i gyárát kellett kiûríteni, mivel az egyik berendezés tesztelés közben tûzet fogott.

Teszt, Jerez, 2008.07.22.

# Pilóta Csapat Idõ
 1.  Vettel  Toro Rosso-Ferrari  1:19.844
 2.  Paffett  McLaren-Mercedes  1:20.179
 3.  Badoer  Ferrari  1:20.697
 4.  Hûlkenberg  Williams-Toyota  1:20.953
 5.  Buemi  Red Bull-Renault  1:20.997
 6.  Grosjean  Renault  1:21.223
 7.  Trulli  Toyota  1:21.459
 8.  Wurz  Honda  1:21.596
 9.  Klien  BMW Sauber  nincs ideje

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás