Vettel értékel: Az új Ferrari előrelépést jelent!
Pozitívan és elégedetten szállt ki autójából a hétfői tesztnap végén Sebastian Vettel. Az első nap leggyorsabbja szerint érezhető előrelépést jelent az új Ferrari, mely az új felfüggesztésének köszönhetően is kezesebben viselkedik.
Tesztelsőséggel kezdte pályafutását a Ferrari múlt pénteken bemutatott idei modellje, az SF16-H. Hétfőn Sebastian Vettel vitte pályára a kissé kifehéredett vörös gépet, és már délelőtt a tabella élére állt vele. Végül összesen 69 kört teljesített a négyszeres világbajnok, és a maranellóiak számára a jó eredménynél sokkal lényegesebb, hogy rendkívül elégedett volt munkaeszközével!
„Előrelépést tettünk. A vasárnapi filmes napunk után most lendültünk bele igazán. Az első érzéseim pozitívak. Az autó sok tekintetben forradalminak nevezhető, több minden kívülről is látszik ebből, de még több lapul a borítás alatt. Számomra a legfontosabb, hogy jó napunk volt egy autóval, amit jó volt vezetni. A legjobb idő nem számít” – nyilatkozta Vettel a nap végi sajtótájékoztatóján.
„Jó lett volna többet autózni, de ezek a kocsik jóval összetettebbek, mint egy Ford Fiesta ezerkilencázakárhányból. Ott csak felnyitottad a motorháztetőt, belenéztél és megjavítottad. Ha egy modern versenyautóval van gondod, akár csak egészen kicsi, nagyon alaposan meg kell vizsgálnod, mi történt, és ez időbe is telik. Egy új Forma–1-es autóval pedig eleve körültekintőbb vagy, inkább kétszer is megvizsgálod, hogy minden rendben van-e” – utalt arra, hogy a nap során több alkalommal is hosszabb időre elnyelte őt a garázs.
Vettel számára ugyanakkor az első benyomás mindennél többet jelentett ma – és az autó vezethetőségével nagyon elégedett volt. „Az autó gyorsabbnak tűnik, mint a tavalyi, még ha közvetlen összevetésre nincs is módunk. Mindvégig egyenletesen hagyta magát vezetni, és mindig jó előjel, ha a legelső megérzésed jó. Hogy eredményben ez mit fog jelenteni, persze már más kérdés.”
Az új Ferrarin a lerövidült orrkúp mellett a vonórudasról nyomórudas felfüggesztésre történő átállás jelenti az egyik legnagyobb módosítást. A csapat éveken át használta a korábbi megoldást, Vettel azonban a múlt évben versenyzett először vele – és szavaiból az derül ki, cseppet sem bánja a váltást. „Részletezni ezt csak akkor tudnám, ha az egyik autóból a másikba ülnék át. De a két autó közti különbség amúgy is túlmutat a felfüggesztésen. James Allison technikai igazgató szerintem többet tudna beszélni a felfüggesztés kinematikájáról. Számomra ez olyasmi érzést ad, mint amit a korábbi versenyautóimtól megszoktam, de nem állítanám, hogy az egyik felfüggesztéssel nem lehet annyira támadni, mint a másikkal. Összességében jónak érzem az autót az első tengelyen, jól viselkedik a kerékvetőkön, és ez nem olyan magától értetődő.”
Vettelt végül a riválisokról is kérdezték – a Mercedesszel Lewis Hamilton ma 156 kört teljesített, messze túlszárnyalva ezzel mindenkit. „Mintha egész jó napjuk lett volna” – állapította meg viccesen. „De mi is joggal vagyunk optimisták. Még nem tartunk ott, ahol ők, de nem pánikolunk. Jó lett volna többet menni ma, de már ez is rendben volt. Mindent jobbnak érzek, jó nap volt!”
Forrás: Telesport