Verstappen nagy csatát vívott Leclerc-rel és nyert Szaúd-Arábiában

Futamgyőzelemmel feledtette a bahreini kiesést a címvédő, Max Verstappen, aki a verseny végén hatalmas csatát vívott Charles Leclerc-rel. A két éllovas mögött Carlos Sainz ért célba, az élről induló Sergio Pérez pedig csak negyedik lett, miután balszerencsés volt egy biztonsági autós fázissal.

Egy héttel a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után Szaúd-Arábiába látogatott a mezőny, hogy rögtön teljesítse a rekordhosszúra tervezett 2022-es szezon második versenyhétvégéjét és az évad első városi futamát.

A viadalnak az időmérő utolsó pillanataiban mindenkit meglepő Sergio Pérez vághatott neki az első, a szezonnyitót megnyerő Charles Leclerc pedig a második helyről.

Őket a két csapattárs követte: Carlos Sainz a harmadik rajtkockáról startolt, Max Verstappen pedig a negyedikről. A harmadik sorból az üldözőboly élére kvalifikáló Esteban Ocon és George Russell, a negyedikből pedig Fernando Alonso és Valtteri Bottas indult.

A futamnak a megszokott húsz helyett csak tizennyolc versenyző vágott neki, miután Mick Schumachert a Haas visszaléptette tegnapi hatalmas balesete után (amit szerencsére sértetlenül megúszott), Cunoda Juki pedig a startig sem jutott el: autója a rajtrácsra vezető körön romlott el. Ezzel folytatódott a japán pechszériája, aki műszaki hiba miatt már az időmérőt is kihagyta.

A rajtot a Red Bull versenyzői kapták el jobban: Pérez nem hagyott támadási felületet Leclerc számára, Verstappen pedig megelőzte Sainzot. Mögöttük Ocon, Russell, Alonso és Bottas is tartotta a pozícióját.

Az üldözők között a harmadik kör végén változott a sorrend, amikor Russell megelőzte Ocont és az első négyes után vetette magát. A csapattárs, az időmérő első szakaszában kieső Lewis Hamilton (aki a legkeményebb gumikon vágott neki a futamnak) eközben egy helyet javítva a tizennegyedik pozícióban állt, közvetlenül Lance Stroll és Lando Norris kettőse mögött.

Ocont Russell előzése után a csapattárs, Alonso is keményen támadta, a francia azonban agresszíen védte a pozícióját, legalábbis a hetedik körig, amikor a rutinos spanyol a célegyenes végén átvette a hatodik helyet.

A következő körben Ocon megpróbálta visszavenni pozícióját, a célegyenes végén pedig be is vetődött a márkatárs mellé, az első kanyart azonban nem tudta bevenni, így csak annak levágásával tudott előzni. Mivel a manővert szabálytalanul hajtotta végre, helyét vissza kellett adnia. Az Alpine versenyzőinek házon belüli csatája igencsak kellemetlen eredménnyel járt a csapat számára, Russell ugyanis ellépett előlük, Bottas pedig utolérte őket, sőt, Kevin Magnussen is.

Az élen eközben megmerevedtek az erőviszonyok a Red Bull és a Ferrari között, igaz, Leclerc is lőtávolban maradt Pérezhez képest, és Verstappen sem szakadt le a monacóiról, ahogy Sainz sem őróla.

Míg a figyelem az Alpine kettősének csatájára összpontosult, Hamilton tovább folytatta a felzárkózást: a tizennegyedik körben már tizedik volt.

Ugyanebben a körben Ocon újabb pozíciót veszített: miután leült a csapattárssal vívott küzdelem, Bottas támadta a franciát, és hamar át is vette tőle a hetedik helyet.

A kerékcseréket az élbolyból Pérez kezdte, miután a Ferrari „csőbe húzta” a Red Bullt azzal, hogy jelezte, cserélni kíván Leclerc-nél, ám miután a mexikói kiment, ők a pályán maradtak. Mint kiderült, ez volt a szerencséjük, a következő körben ugyanis Nicholas Latifi balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, ezzel pedig a Ferrari „ingyen” cserélhetett, ami után Leclerc Pérez elé került. Sőt, a mexikóit a csapattárs is lehagyta; ráadásul az újraindítás után Sainzot is el kellett engednie, miután kerékcseréje után a biztonsági autós vonalnál a spanyol állt előbb, ő viszont leelőzte riválisát.

A biztonsági autós fázis és a kiállások több ponton is jól megkavarták a mezőnyt. Magunssen és Hamilton (akik keményen indultak és nem álltak ki) feljött a hatodik és a hetedik helyre, Nico Hülkenberg pedig (aki szintén a keményen kezdett) a kilencedikre.

Az élen az újraindítás után változatlan maradt a sorrend, Leclerc vezetett, majd Verstappen, Sainz és Pérez jött. Csatába Hamilton és Magnussen bonyolódott: a hétszeres bajnok a huszonötödik körben át tudta verekedni magát a Haas versenyzőjén. A szintén kinn maradó Hülkenberg eközben folyamatosan csúszott vissza a mezőnyben: a huszonkilencedik körben már tizennegyedik volt.

Az élen ezalatt kialakulóban volt egy üldözőverseny Leclerc és Verstappen között, a monacói ugyanis nem tudta két másodperc fölé növelni előnyét, riválisa tehát folyamatosan lőtávolságban volt. Sainz és Pérez viszont egyre jobban lemaradt kettejük mögött.

A harminchatodik körben újra Alonso került a figyelem középpontjába, ezúttal azonban nem egy látványos, csapattárssal vívott küzdelem, hanem egy műszaki hiba miatt, ami először lelassította őt, majd véget vetett – egyébként ígéretes – futamának.

Egy körrel később Daniel Ricciardo McLarenje is leállt, közvetlenül a boxutca bejárata előtt. Ugyanebben a körben a szintén ígéretes futamot teljesítő, és stabil pontszerző pozícióban lévő Bottas is feladta a küzdelmet – szintén egy műszaki hiba miatt, ami a garázsba kényszerítette őt.

Míg Alonso Alpine-ját és Ricciardo McLarenjét a pályabírók visszajuttatták a garázsba, virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, a boxutcát pedig lezárták, amivel a Mercedes és Hamilton járt pórul, a brit ugyanos nem tudott kiállni kerékcserére, csak a fázis végén (a szintén keményeken kezdő Magnussen még a lezárás előtt kiállt, ezzel pedig ellenfele elé került).

Az újraindítás után, a futam hajrájában Leclerc és Verstappen üldözőversenye valós csatává vált, a holland egy másodpercen belülre került, sőt meg is előzte riválisát, ám még a célegyenes előtt, így a ferraris a pálya elején kihasználhatta a szélárnyékot és visszavehette az első helyet.

A holland később újra próbálkozott, és egy bizarr manővert is láthattunk: az utolsó kanyarban Verstappen és Leclerc is lassított, hogy jó pozícióban kezdhesse a célegyenest. Végül ebből a taktikai játékból is Leclerc jött ki jobban, aki élen tudott maradni és őrizni is tudta az előnyét.

Verstappen a negyvenhetedik körben, hárommal a leintés előtt újra próbálkozott, ekkor pedig sikerre is vitte a manővert: most ő volt kedvező pozícióban a célegyenesben, támadhatta ellenfelét is el is ment mellette. Előzése után aztán a leggyorsabb kört is megfutotta, ezzel pedig akkora előnyre tudott szert tenni, aminek köszönhetően a következő körben még védeni tudta az elsőséget.

A negyvenkilencedikben a sárga zászló (ezt Alexander Albon és Stroll ütközése miatt lengették) „mentette” meg Verstappent, Leclerc ugyanis nem előzhetett a célegyenesben. A döntés tehát az utolsó körre jutott, melyben Verstappen tartani tudta előnyét, így a bahreini kiesés után a címvédő futamgyőzelemmel javított!

Leclercnek most be kellett érnie a második helyezéssel, a Ferrari azonban kettős dobogót ünnepelhetett, hiszen Sainz lett a harmadik. A biztonsági autós fázissal pórul járó Pérez csak negyedikként ért célba. Russell ötödik lett, Ocont hatodikként intették le, pontot pedig Lando Norris, Pierre Gasly, Magnussen és Hamilton szerzett még.

A világbajnoki küzdelem most az egyhetes pihenő után, Ausztráliában folytatódik majd!

A Szaúd-arábiai Nagydíj végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő
1. Max Verstappen Red Bull-RBP  
2. Charles Leclerc Ferrari +00,546
3. Carlos Sainz Ferrari +06,097
4. Sergio Pérez Red Bull-RBP +10,800
5. George Russell Mercedes +32,732
6. Esteban Ocon Alpine-Renault +56,017
7. Lando Norris McLaren-Mercedes +56,124
8. Pierre Gasly Alpha Tauri-RBP +1 p 02,946
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 p 04,308
10. Lewis Hamilton Mercedes +1 p 13,948
11. Csou Kuan-jü Alfa Romeo-Ferrari +1 p 22,215
12. Nico Hülkenberg Aston Martin-Mercedes +1 p 31,742
13. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes +1 kör
14. Alexander Albon Williams-Mercedes kiesett
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari kiesett
16. Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes kiesett
17. Fernando Alonso Alpine-Renault kiesett
18. Nicholas Latifi Williams-Mercedes kiesett
19. Cunoda Juki Alpha Tauri-RBP nem indult
20. Mick Schumacher Haas-Ferrari nem indult

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás