Verstappen mindkét Ferrarit levadászta, és megnyerte az első Miami Nagydíjat

A harmadik helyről induló Max Verstappen nyerte az első F1-es Miami Nagydíjat, miután a rajtnál levadászta Carlos Sainzot, a kilencedik körben pedig Charles Leclerct, aki a futam végén, a biztonsági autós fázis után is kapott egy lehetőséget, a címvédő azonban ki tudta védeni támadását.

Magyar idő szerint vasárnap este, fél tízkor startolt a Forma–1 történetének első Miami Nagydíja (ami egyben a 2022-es világbajnoki évad ötödik futama volt), a népszerű amerikai üdülőváros újonnan létesített utcai versenypályáján.

A start előtti órákban több alkalommal is eleredt az eső, és bár a verseny kezdetére kisütött a nap és felszáradt a pálya, a gumiréteg eltűnt az aszfaltról, ez pedig kihívás elé állította a mezőnyt.

Az indulást a listavezető, Charles Leclerc várta az első helyről, mellőle pedig a csapattárs, Carlos Sainz indult. A második sort a nagy rivális Red Bull versenyzői bérelték ki, közöttük Max Verstappen, Sergio Pérez volt a sorrend. Az ötödik helyről Valtteri Bottas, a hatodikról Lewis Hamilton indult, őket pedig Pierre Gasly és Lando Norris követte a negyedik sorban.

A rajtrács egyéként az utolsó pillanatokban is módosult, hiányzott ugyanis onnan az Aston Martin két versenyzője, miután a csapat közölte, üzemanyag-problémák miatt Lance Stroll (eredetileg a tizedik pozícióból indult volna) és Sebastian Vettel (ő a tizenharmadikról) is csak a boxból indulhatott.

Leclerc jól kapta el a rajtot, őrizni tudta elsőségét, Verstappen pedig azonnal megszerezte a második helyet Sainz előzésével. Pérez tartotta a negyedik, Bottas pedig az ötödik pozíciót, miközben Hamilton (aki bár jól indult, az első kanyarban azonban vissza kellett vennie az előtte lassabban startoló Pérez miatt) két helyet is veszített.

A hétszeres bajnokot Alonso és Gasly hagyta le, a következő körökben viszont sikerült levadászni korábbi bajnoki riválisát és csapattársát, valamint a fiatal franciát, akit Imolában hosszú-hosszú körökön keresztül követett.

Ami az élmezőnyt illeti, Leclerc ez alatt (az első nyolc körben) nem tudott komoly előnyre szert tenni, sőt Verstappen szinte folyamatosan egy másodperc körül tartotta lemaradását.

A kilencedik körre aztán teljesen el is tüntette azt, és azonnal meg is támadta ellenfelét (csapata ezt megelőzően arról tájékoztatta, Leclerc autóján jobban kopnak az abroncsok), az előzést pedig elsőre meg is tudta valósítani, Sainz után tehát a másik Ferrarit is levadászta a címvédő.

Előzése után pedig Verstappen egy kisebbfajta előnyt is elkezdett kiépíteni Leclerc-rel szemben, kinek lemaradása a tizenötödik körben (ezt megelőzően a monacói egy kisebb hibát is vétett) már három másodperc volt.

Mögötte továbbra is Sainz, Pérez volt a sorrend, az üldözőbolyt pedig Bottas vezette, akihez Hamilton körről-körre közelebb került; a Mercedes versenyzője lassan lopta a távolságot. Akárcsak Pérez, aki a tizenkilencedik körben már a DRS-nyitás kapujában volt, két körrel később viszont nyolc másodpercet bukott, miután motorgondokra panaszkodott (ezt szerencséjére orvosolni tudták, így a versenyt folytathatta).

A kerékcserék során az élmezőnyben Leclerc kezdte, a Ferrari tehát megpróbálkozott egy elévágással, a Red Bullt és Verstappent azonban így sem tudták kizökkenteni. A holland két körrel többet töltött a pályán, saját kiállása után pedig magabiztos, hétmásodperces előnnyel tért vissza, ráadásul két körös gumielőnybe is került ellenfelével szemben.

Sainz és Pérez kettőse még egy körrel Verstappen után jött ki, és mivel a Ferrari vétett egy kisebb hibát a spanyol cseréjekor, Pérez vissza tudott hozni néhány másodpercet a motorgondok miatt elveszítettekből.

A kiállások után a versenyen megmerevedtek az erőviszonyok, a negyvenkettedik körben viszont Gasly és Norris ütközése után (ennek során a McLaren versenyzője esett ki) pályára küldték a biztonsági autót. Erre az élmezőnyből egyedül Pérez reagált, kinek ekkor új közepes keverékeket tettek fel, míg az első hármas a használt keményeken maradt a pályán.

Jól járt a biztonsági autós fázissal George Russell is, aki a középmezőny gyomrából indult a keményeken, cseréjét pedig a biztonsági autós fáziskor ejtette meg, friss közepeseken vághatott tehát neki a véghajrának, mégpedig a hetedik helyről, a csapattárs, Hamilton mögül.

Verstappen az újraindításnál is meg tudta tartani az első helyet, miközben Pérez keményen támadta Sainzot, a spanyol őrizni tudta a pozícióját. Pérez a következő körökben is tapadt ellenfelére, akárcsak Leclerc, aki nem eresztette Verstappent, élni tudott tehát a biztonsági autó nyújtotta lehetőséggel.

Olyannyira, hogy hét körrel a leintés előtt már mutatta is magát, előzni azonban még nem tudott. Az ötvenkettedik körben a másik Ferrari-Red Bull csatában is történt egy összecsapás: Pérez ismét próbálkozott, Sainz azonban tovább védte a pozíciót. Eközben feszült csata zajlott az élen is, Leclerc továbbra sem engedte Verstappent, aki azonban két körrel a vége előtt lélegzetvételnyi előnyre tett szert; kiszorította a DRS-távolságból riválisát.

Eközben az üldözők között is zajlottak az események: Bottas még az újraindítás után hibázott, így a Mercedes két versenyzője könnyedén elmehetett mellette. Később Mick Schumacher és Sebastian Vettel került a figyelem középpontjába, amikor a fiatalabb német egy túl magabiztos előzési manőver végén nekiütközött honfitársának, kilökve őt ezzel a pályáról és mindkettejüket a pontzónából.

Az utolsó pillanatok aztán viszonylagos nyugalomban telt, és a sorrend is változatlan maradt már, vagyis Verstappen nyerte az első Miami Nagydíjat (ezzel pedig tizenkilenc pontosra csökkentette lemaradását), Leclercnek be kellett érnie a második helyezéssel, Sainz pedig két nullás futam után egy harmadik helyezéssel tért vissza a pontzónába.

Pérez negyedikként ért célba, Russell ötödik, Hamilton hatodik lett, Bottas pedig hibája után csak hetedik. A legjobb tíz között Ocon, Alonso és a szezon során másodszor Alexander Albon végzett a Williamsszel.

A futam végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull  
2. Charles Leclerc Ferrari 3.786
3. Carlos Sainz Jr. Ferrari 8.229
4. Sergio Pérez Red Bull 10.638
5. George Russell Mercedes 18.582
6. Lewis Hamilton Mercedes 21.368
7. Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 25.073
8. Esteban Ocon Alpine/Renault 28.386
9. Fernando Alonso Alpine/Renault 32.128
10. Alexander Albon Williams/Mercedes 32.365
11. Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 35.902
12. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 37.026
13. Yuki Tsunoda AlphaTauri/Red Bull 40.146
14. Nicholas Latifi Williams/Mercedes 49.936
15. Mick Schumacher Haas/Ferrari 1’13.305
16. Kevin Magnussen Haas/Ferrari kiesett
17. Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes kiesett 

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás