Vége a dohánykorszaknak
Véget ért egy négyévtizedes korszak a sport történetében, valószínû, hogy dohányreklámot soha többet nem látunk majd az autókon, miután a Ferrari sem teszi fel többet a Marlboro-matricát. Az elsõ dohányreklám a Forma-1-ben 1968-ban jelent meg a Lotus akkori autóján, és most, negyven évvel késõbb az utolsó is eltûnik. A Ferrari – amely a csapatok közûl egyedûliként még mindig dohányipari szponzorral rendelkezik – valószínûleg többet már nem teszi ki autóira a Marlboro feliratot.
A legutóbbi, Bahreini Nagydíjon ezt a csapat megtehette volna, ahogy tavaly Monacóban és Kínában is tette, most azonban mégis lemondtak róla, és csak a vonalkódos verziót használták. Az Autoweek magazin értesûlései szerint a Philip Morris ûgy döntött, hogy a logót ezután sem teszik majd fel.
A Marlboro egyébként 1972-tõl van jelen a Forma-1-ben, leghosszabb ideig a McLaren, majd 1997 után kizárólag a Ferrari partnereként. A Philip Morris és a Ferrari egymilliárd dollárosra becsûlt szerzõdése 2011-ig tart.
Forrás: www.vezess.hu