Újra besegít a Ferrarinak Schumacher sikertervezője?

Több forrás is arról számolt be, hogy ismét „visszatér” a Ferrarihoz Rory Byrne. A dél-afrikai sikertervező állítólag aktívan kiveszi a részét a 2017-es autó fejlesztéséből.

Rory Byrne
Rory Byrne

A Benettonnál és a Ferrarinál is ő tervezte Michael Schumacher bajnoki autóit – most pedig nagyobb részt vállalhat a Scuderia 2017-es versenygépének megtervezésében is. Rory Byrne maranellói „visszatéréséről” már Mexikóban pletykáltak, most pedig két szaklap, az Autosport és a Motorsport is arról számolt be, hogy a dél-afrikai szakember valóban besegít a vörösöknek.

A jövő évi versenyautó fejlesztését még James Allisonnal kezdte el a csapat, azóta ő és az aerodinamikai részleg vezetője, Dirk de Beer is távozott. Most hivatalosan a főtervező, Simone Resta viszi tovább a projektet, melynek eredeti irányelvein a korábbi technikai igazgató kiválása után sem változtattak. Allison utódja, Mattia Binotto azonban állítólag úgy látta jónak, ha ismét segítségül hívja Byrne-t. A Motorsport olasz kiadása szerint a 72 esztendős szakember továbbra sem kíván teljes állásban dolgozni a Ferrarinál, de tapasztalatával és ötleteivel így is kreativitást vihet a projektbe, hiszen korábban például szélesebb gumikkal fölszerelt autókon is dolgozott már az F1-ben.

Bár a dél-afrikai 2005-ben egyszer már hátrébb lépett, 2006-ban pedig nyugdíjba is vonult, valójában sosem szakadt el teljesen a Ferraritól. Tanácsadóként mindvégig rendelkezésükre állt – és nem csak az F1-es részlegen –, igaz, pár hónapnyi munkánál többet sosem vállalt, s főként az új autók tervezésének, fejlesztésének időszakában volt aktív tanácsadóként.

2010-ben évek elején prosztatarákot diagnosztizáltak nála, aztán a felépülését követően 2012-ben újra besegített a fejlesztések terén félresiklott, téves adatokat szolgáltató szélcsatornájával bajlódó gárdának. 2013-ban az új szabályokra való felkészülésben segédkezett, 2014 végén pedig ő volt az, aki felhívta a csapat figyelmét egy alapvető tervezési problémára a hátsó felfüggesztésnél, mely az F14T modell rossz kigyorsításáért, lassú kanyarokban jellemző sebezhetőségéért volt felelős. Ezt követően a 2015-ös autó tervezéséből is kivette a részét, mintegy támogatva Simone Restáékat. Arról azonban, hogy pontosan mekkora szerepet vállalt a projektekben, csak kevés részletet tudni.

Ahogy most a Ferrarinál történt átszervezésekről is csak homályos információk vannak. Dirk de Beer távozására például bár sor került, arról a csapat semmiféle hivatalos információt nem adott, csupán David Sanchez előléptetéséről, a GT-részlegről érkező olasz mérnökök alkalmazásáról, valamint több munkacsoport felállításáról lehetett hallani.

A vezér hiányának ismeretében nem meglepő, hogy a pletykák szerint a vörösök nagyon is szeretnék megszerezni Paddy Lowe-t a Mercedestől, aki egyelőre nem írt alá újabb szerződést a németekkel – ellenben kapott egy komoly fizetésnövekedést garantáló ajánlatot a Ferraritól. Teljes magabiztossággal azt Toto Wolff sem tudta kijelenteni, hogy a brit náluk folytatja. Más kérdés, hogy ha Maranellót is választaná, Lowe legkorábban a 2018-as projektjükből tudná aktívan kivenni a részét. Sergio Marchionne viszont a sikert már „tegnapra” várta…

Talán ennek is köszönhető a valójában sosem távozott Byrne sokadszori csatasorba állítása. Nagy kérdés azonban, hogy a sikeres tervező személye önmagában (és főleg ha ismét csak tanácsadóként működik) elegendő-e ahhoz, hogy kimozdítsa a csapatot jelenlegi helyzetéből.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás