Új időmérő: Itt a végleges szabály!
Egy nappal azt követően, hogy a csapatok megállapodtak a szabályok módosításáról, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már közzé is tette az új időmérős szisztémára vonatkozó előírásait.

Az FIA Motorsport Világtanács a múlt héten ratifikálta az időmérő edzések lebonyolítási módjának megváltoztatási tervét, ám miután konkrét szöveg akkor még nem állt előttük, a vonatkozó szabályok megfogalmazására csak most került sor. A módosításra valamennyi csapatnak áldását kellett adnia, s miután ez meg is történt, immáron kijelenthető, valóban új szisztéma szerint tartják meg az év első kvalifikációját Ausztráliában.
Több versenyző is kifejezte aggályait az új rendszer bonyolultsága kapcsán, ami elsősorban nem az ő, hanem a szurkolók helyzetét nehezítheti majd meg. Félelmük pedig talán nem is alaptalan: a most frissített sportszabályzat 33.1-es pontjának hosszúsága duplájára nőtt a 2015-ös változathoz képest… Az alábbiakban ennek szövegét közöljük.
33.1 Az időmérő edzést egy nappal a verseny előtt, 14 és 15 óra között rendezik.
Az edzés a következők szerint zajlik:
a) 14 óra és 14 óra 16 perc között (Q1) valamennyi autó engedélyt kap a pályára lépésre. Hét perccel az edzés rajtja után az utolsó helyen álló versenyző kiesik, és tovább nem mérik az idejét. Ekkor vissza kell térnie a boxba, az időmérő edzést már nem folytathatja. Ugyanez a procedúra zajlik le 8 perc 30 másodperckor, 10 perc 0 másodperckor, 11 perc 30 másodperckor, 13 perc 0 másodperckor és 14 perc 30 másodperckor is, ami után tizenhat autó marad versenyben. Az edzésrész végén valamennyi versenyző, aki a pályán van, befejezheti a körét, amin éppen van, és ha ezen körök véget értek, az utolsó helyen álló versenyző nem folytathatja az időmérő edzést. A tizenöt bent maradó autó időeredményét aztán töröljük.
b) 14 óra 24 perctől 14 óra 39 percig (Q2) a bent maradt tizenöt autó a pályára hajthat. Hat perccel az edzésrész rajtja után az utolsó helyen álló versenyző kiesik, és tovább nem mérik az idejét. Ekkor vissza kell térnie a boxba, az időmérő edzést már nem folytathatja. Ugyanez a procedúra zajlik le 7 perc 30 másodperckor, 9 perc 0 másodperckor, 10 perc 30 másodperckor, 12 perc 30 másodperckor és 13 perc 30 másodperckor, ami után kilenc autó marad versenyben. Az edzésrész végén valamennyi versenyző, aki a pályán van, befejezheti a körét, amin éppen van, és ha ezen körök véget értek, az utolsó helyen álló versenyző nem folytathatja az időmérő edzést. A nyolc bent maradó autó időeredményét aztán töröljük.
c) 14 óra 46 perctől 15 óráig (Q3) a bent maradt nyolc autó a pályára hajthat. Öt perccel az edzésrész rajtja után az utolsó helyen álló versenyző kiesik, és tovább nem mérik az idejét. Ekkor vissza kell térnie a boxba, az időmérő edzést már nem folytathatja. Ugyanez a procedúra zajlik le 6 perc 30 másodperckor, 8 perc 0 másodperckor, 9 perc 30 másodperckor, 11 perc 0 másodperckor és 12 perc 30 másodperckor, ami után két autó marad versenyben. Az edzésrész végén valamennyi versenyző, aki a pályán van, befejezheti a körét, amin éppen van, és ha ezen körök véget értek, és előáll a végleges edzéseredmény.
A fenti eljárás a 22 autó részvételén alapul. Abban az esetben, ha 24 autó venne részt, nyolc esik ki a Q1 és a Q2 után, 26 autó esetén kilenc autó esik ki a Q1 és a Q2 után, és így tovább a kevesebb autó részvétele esetén is. Ha szükséges, az egyes szakaszok közötti szünetet és a kiesés idejét is módosíthatjuk, hogy a Q3 lebonyolítása ne változzon.
Forrás: M4Sport