Továbbfejlesztett erőforrás és büntetés a láthatáron

2015maurizioarrivabeneA Ferrari fontolóra vette, hogy már a soron következő Amerikai Nagydíjon pályára viszi továbbfejlesztett erőforrását. Mivel a vörösök már elérték a „kritikus pontot”, az új motor bevetése büntetést vonna maga után.

Oroszországban eldőlt a gyártók világbajnoki címének sorsa, miután a Mercedes behozhatatlan előnyre tett szert első számú üldözőjével, a Ferrarival szemben. Noha Sebastian Vettel matematikailag még esélyes a pilóták bajnoki címének elhódítására, a vörösök elsősorban már a 2016-os évadra koncentrálnak. Például új erőforrásuk bevetésével is a következető évben használt motornak „ágyaznának meg”, ahogyan azt a Mercedes is tette az olaszországi fejlesztésekkel.

A Motorsport információi szerint a vörösök néhány részegységet is áthelyeznek – például a kinetikus energia-visszanyerő rendszert és az olajtankot –, hogy szűkebbé tegyék versenyautójuk hátsó részét, ezzel javítva annak aerodinamikáján. A portál úgy tudja, a módosítások egy új váltó bevetését is szükségessé teszik. A Ferrari tehát komolyabb fejlesztésekkel készül, az új hajtóegység beépítése azonban hátrasorolást vonna maga után, hiszen már mindkét pilóta negyedik erőforrását használja, az idei előírások értelmében pedig egy autóba csak ennyit építhetnek be büntetlenül.

Egyes sajtóhírek szerint Austinban csak Kimi Räikkönen – akinek már matematikai esélye sincs a végső győzelem megszerzésére – viszi pályára az új erőforrást, a csapat azonban még nem vetette el azt a lehetőséget, hogy az újításokat Vettel is megkapja. Az viszont egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a fejlesztések már a következő viadalon debütálhatnak. „Austinban gondolkodunk” – nyilatkozta Arrivabene, amikor az újításokról kérdezték. „Mérlegelnünk kell, mielőtt meghozzuk a döntést; persze azt is figyelembe kell venni, hogy Vettel második a bajnokságban” – teszi hozzá.

A csapatnak Vettel szerint sem szabad csak a még idén elérhetőnek tűnő jó eredmények megszerzésére gondolnia, hiszen az év utolsó harmadában már a hosszabb távú tervekre is komolyabb hangsúlyt kell fektetni. „Még lehetnek egész jó eredményeink, viszont szeretnénk nagyon sokat tanulni, hogy a következető évben ismét előreléphessünk. Versenyzőként persze nem akarsz 10 rajthelyes büntetést kapni, hiszen általában furcsa érzés fog el, ha úgy büntetnek meg, hogy igazából nem is követtél el semmilyen kihágást” – magyarázta a négyszeres világbajnok.

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás