Technikai kihívás Monte Carlo

A monte-carlói helyszín kûlönlegessége nemcsak abban áll, hogy a szezon legcsillogóbb, legexkluzívabb versenye, az utcai pálya számos technikai problémát is jelent.

 

 

 

 

Majdnem ilyen gyorsan suhannak

A lassû utcai pályáról elõször azt hihetnénk, hogy az összes verseny közûl a legkevésbé megterhelõ a motorok számára, csak a kör 46 százalékán nyomják tövig a gázt a versenyzõk. Azonban a valóságban a speciális pálya speciális problémákat is jelent. A hepehupás aszfalton a motor például könnyen tûlpöröghet, ha a kerék nem érintkezik az ûttal, ezért nagy figyelmet kell fordítani arra, hogy a fordulatszám ne emelkedjen a megengedett 19 000 fölé.

Monte-Carlóban a legjobb gyorsulás érdekében, és hogy az alacsony sebességnél a lehetõ legtöbbet kihozzanak a motorból, rövid sebességfokozatokat használnak. Egy kör folyamán 53 váltás történik, ez az egész versenytávon több mint 4000 alkalom.

Annak ellenére, vagy éppen azért, mert a motor viszonylag keveset megy teljes gázzal, a hûtés is kûlön figyelmet érdemel. A motort ugyanis nagyrészt az autó menetszele hûti, ami elég kicsi Monte-Carlóban, ahol hiányoznak a hosszû, gyors egyenesek, ezért nem ritka, hogy a karosszérián jóval több és nagyobb nyílásokat alkalmaznak, mint a többi pályán.

Forrás:vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás