Talpig vörösben érkezett meg a Ferrari SF71H!
A Mercedes után egyik nagy ellenfele, a Ferrari is leleplezte vadonatúj autóját. Az SF71-H nevet kapta, és valóban teljesen vörös lett.
A legtöbb riválissal ellentétben a Ferrari hagyományosnak mondható bemutatón leplezte le idei versenyautóját, mely az előzőhöz hasonló névadási módszert követve az SF71H nevet kapta, melyben az SF a Scuderia Ferrarira, a 71-es szám a márka alapítása óta eltelt időre, a H pedig a hibrid hajtásra utal.
A korábbi F1-es versenyző, Marc Gené által vezetett bemutatót több szerencsés szurkoló, köztük egy magyar hölgy is élőben tekinthette meg a közönség soraiban ülve.
Az új masináról egy rövid videó után hullt le a sötétség leple. A várakozásoknak megfelelően változott a festés, az eddig használt fehér sáv a motor kiegészítő borítására szorult vissza, a szárnyak idén piros színt kaptak – akárcsak az új, légterelő elemmel ellátott glória.
Az autó megtartotta sajátos kialakítású oldaldobozát, melyen a légbeömlőket a szintén Ferrari-motort használ Sauberhez hasonlóan, mégis más módon megosztották. Az új masina emellett szemmel láthatóan igen meredeken meg van döntve, oldaldobozait pedig nagyon karcsúra szabták.
Maurizio Arrivabene mindenekelőtt a csapat munkájáért mondott köszönetet. „Ahogy az új autó mellett állok, elsőként az itt jelenlévő emberekre, az ő szenvedélyükre, a cég iránt érzett tiszteletükre gondolok, az általuk elvégzett munkára. Elemről elemre építették meg elméletben és gyakorlatban ezt az autót. Szenvedéllyel, elhivatottsággal, rendkívüli odaadással. Kutattak, fejlesztettek, minden egyes részletre odafigyeltek. Ez a maranellói emberek munkájának gyümölcse, ami egészen rendkívüli. Ezt az autót a mi gyárunkban, Olaszországban gyártották, mely az országunk kiválóságát és érzelmeit is megmutatja. Szeretnék minden dolgozónak köszönetet mondani érte” – fogalmazott a csapatfőnök.
Az olasz hangsúlyozta, „A holt szezon nem létezik, csak legenda. Már a szezon vége előtt elkezdtünk dolgozni ezen az autón. Mattia vezetésével már hónapokkal a szezon vége előtt elkezdtünk dolgozni a koncepción. A tél folyamán, januárban és februárban pedig még az utolsó órákban is mindenki keményen dolgozott, mert az autó minden egyes részletét ellenőriznünk kellett, hogy az a lehető legjobb legyen.”
Mattia Binotto technikai igazgató kiemelte, mivel sikeres volt a 2017-es autójuk, a mostanit annak az alapjaira építették meg. „Igyekeztünk megtartani az erősségeit, a koncepció agresszivitását, azaz egy olyan autót, amely korábban nagyon erős volt a lassabb pályákon. De tudtuk, hogy a nagy tempójú pályákon viszont javítanunk kell a teljesítményen, valamint a megbízhatóságon is.”
„A legnagyobb különbséget a tavalyhoz képest megnövelt tengelytáv jelenti. Az oldalsó légterelőkkel még agresszívebbek voltunk, itt is van eltérés az előző évhez képest. És összességében a csomagolás terén is fantasztikus munkát végzett a csapat. Ha megnézzük, rendkívül karcsú a kocsitest.”
A vörös színt kapó glória a maranellói mérnökök dolgát is megnehezítette. „A glória a legszembetűnőbb változás. Biztonsági okokból vezették be, és nemcsak a látványt befolyásolja, hanem a tervezésre is hatással volt. Komoly hatása volt az autó egyensúlyára, tömegközéppontjának megváltozására, valamint a motor légbeömlőjének légáramlataira, valamint a hátsó szárny felé tartó áramlásokra is. Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy minden jól működjön ezen a területen” – magyarázta Binotto.
Kimi Räikkönen sorozatban az ötödik, összességében pedig már a 8. szezonját kezdi Maranellóban, ám az új autó bemutatása még ma is különleges pillanat számára. „Rendkívül sok munka van ebben az autóban, sok-sok tervezés, munkaórák. Én a múlt este láttam először egészben az autót, és ilyenkor mindig nagy az izgatottság, és nagy megelégedettséget érzünk. Én már alig várom, hogy hamarosan vezethessem, mert csak akkor fogjuk látni, milyen is valójában.”
Csapattársa, Sebastian Vettel sem győzte dicsérni csapattársait. Ő nemrég esett át az üléspróbán. „Elsőként nyilván azt érzed, hogy passzolsz-e az autóba, vagy sem… Elég simán ment az üléspróba. Minden évben vannak bizonyos változások, még ha a karosszéria ugyanolyan is. De az ülési pozíción is mindig változtatsz, és fontos, hogy kényelmesen érezd magad. Nálam ez volt a helyzet. Ilyenkor, amikor látod, hogy már kész az autó, mielőbb ki akarod próbálni, hogy lásd, hogy viselkedik a pályán.”
„Már az előző szezonban elkezdtük ezt a projektet, rengeteg munka van benne. Most, hogy itt állunk, ez mindannyiunk számára különleges érzés, és már azt várjuk, hogy pályára vihessük, és megmondhassuk, milyen érzés vezetni, hogyan teljesít, hogyan viselkedik. Most ezek a válaszok a legfontosabbak. Nagy részletességgel dolgoztunk az autón, és minden egyes apróság nagy változást eredményezhet. Ez az autó nagy előrelépés tavalyhoz képest – meglátjuk, hogy működik” – nyilatkozta az ötödik bajnoki címére hajtó német.
Az új autót a tervek szerint vasárnap Barcelonában járatja be a Ferrari. A jövő heti teszteket Kimi Räikkönen kezdi, míg Sebastian Vettel kedden teljesíti első tesztnapján az SF71H-val.
Forrás: M4Sport