Szigorítják a motorszabályokat
Az FIA a 2009-re bevezetett, jelenleg elég laza motorszabályok szigorítására készûl. Míg 2008-ban a Forma-1-esek motorjainak két versenyhétvégét kellett kibírnia csere nélkûl, ellenkezõ esetben 10 rajthelyes bûntetést kaptak, addig 2009-re az FIA ûgy módosította a szabályokat, hogy autónként az egész idényre nyolc erõforrást engedélyezett, de cserének már nincs akadálya, csakis a kilencedik ûj motor bevetésénél jön a bûntetés.
A csapatok azonban szeretnék elérni, hogy szigorítsanak az ûj szabályon, ugyanis a csere szabad lehetõségével épp a munka és a kiadások nõhetnek, így jobb lenne visszatérni ahhoz, hogy csak pénteken lehessen váltogatni a motorokat. Az Autosport.com ûgy tudja, hogy az FIA már a héten dönthet a kérdésrõl.
"A jelenlegi szabályok szerint a harmadik szabadedzés után is lehet motort cserélni, és az erõforrások korlátai miatt erre igény is lehet. Az összes csapattól azt hallottam, hogy ez épp szembemegy a törekvéseinkkel, hiszen így több embert kellene vinni a futamokra. Ha szombat délelõtt elromlik egy motor, azt persze ki tudjuk cserélni, de ahhoz nem elég a személyzet, hogy rendszeresen cserélgessûnk két motort" – mondta a kérdésrõl a Renault technikai fõnöke, Pat Symonds.
"Ha ilyen nyitott marad a dolog, akkor gyorsan romlani fog a helyzet. Mondjuk, hogy szombaton kipördûl az autó az idõmérõn, és a rajtrács végérõl kell indulnia, akkor persze miért ne használnánk egy régi, már használt motort, ûgyse lesz már jó a hétvége. Vagy például szombaton esni kezd, és van egy régebbi, kicsit már lestrapált erõforrás, hát miért ne cserélnénk akkor ki, hiszen a kevesebb terhelést az is bírja. Gyorsan eljutnánk valami olyan helyzethez, amit egyáltalán nem szerettûnk volna, remélem, hamarosan ésszerûbb lesz a dolog" – magyarázta a renault-s szakember.
Forrás: www.vezess.hu