Szabadedzés-nyilatkozatok

FERRARI F150 LAUNCHA Formula-1-es világbajnokság nyitónapján a Ferrari szolidaritását fejezte ki a japán emberekkel, akiket komolyan érintett a földrengés és a szökőár két héttel ezelőtt. Ezért a két 150° Italia autóra egy japán idézet került felfestésre és az ország nemzeti zászlaja. A három órás szabadedzés során a Scuderia Ferrari Marlboro pilótái összesen 102 kört teljesítettek, 48-at Fernando Alonso, 54-et Felipe Massa.

Fernando Alonso:
“Még nincs semmi új, mire számítottak? Ezen a két szabadedzésen még nem derültek ki a csapatok valódi erősségei: délelőtt a Red Bull jól teljesített, délután a McLaren volt jobb, velünk és a Mercedesszel együtt, míg a Williams és a Renault is versenyképesnek tűnt. Több csapat esélyes a győzelemre és nyilvánvalóan jó szombatra van szükség, hiba nélkül, ha az első sorból szeretnél rajtolni. Ma főleg a Pirelli abroncsok viselkedésére koncentráltunk, amely kissé más itt, mint amit a teszteken láttunk, különösen azért, mert a pálya felszíne teljesen más karakterű. Eddig a stratégia miatt aggódtunk, nagyon rugalmasnak kell lennünk a verseny során, mert jelenleg keveset tudunk az abroncsokról, melyik a legjobb kör a boxkiállásra. A mai napon látottak alapján talán tíz kört tudunk teljesíteni egy szettel, vagy talán harmincat! Elégedett vagyok az autóval: az elején alulkormányzott volt az autó és a tökéletes tapadástól még messze vagyunk, de jobb, mint amire számítottunk. Szerettük volna megmutatni, hogy Japán jár minden ferraris gondolatában, ezért egy matricát helyeztünk az autóra, amelyet az ország lakóinak ajánlottunk, akik sokat adtak a Formula-1-nek és ahol sportunkat nyomon követik.”

Felipe Massa:
“Sok dolgot teszteltünk a két szabadedzésen, csapattársammal megosztottuk a munkát, így különböző módon készültünk a hétvége hátralévő részére. Sokkal jobb köridőre számítottam, különösen a lágy keverékű abroncson, ám ezek a negyedik körig nem nyújtottak jó teljesítményt. A kemény keverékkel a hosszabb etapon nem sok mindent tudtam csinálni, mivel néhány csepp eső bonyolította a helyzetet. Abból amit láttunk, a lágy keverékű abroncsok a vártnál kevésbé kopnak, de ki kell dolgoznunk, mire számítsunk a versenyen. Ez a pálya kevésbé veszi igénybe az abroncsokat, mint például Barcelona, ahol sokat teszteltünk. Az idei évben figyelni kell pályáról pályára a működésüket. A két keverék közötti különbség nagyon észrevehető. A McLaren és a Red Bull nagyon erős, de vannak más autók is, akik jó sebességgel haladnak.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“Ma délelőtt főleg az első vezetőszárny aerodinamikai fejlesztéseit értékeltük ki, míg délután a két Pirelli keveréket értékeltük ki, különböző üzemanyag-mennyiség mellett. Sajnos a második szabadedzésen nagyon változékony volt az időjárás, az eső miatt még nehezebb volt kiértékelni a helyzetet. Az első kilencven percben úgy tűnt, az abroncsok kevésbé kopnak, mint a spanyolországi 15 tesztnap alatt. Ami a délutánt illeti, azt hiszem, nagyon figyelmesen kell kielemezni az adatokat, különösen azokat, amelyeket a hosszabb etapon gyűjtöttünk. Most, minden a munkától függ: hosszú estére számíthatunk, a lehető legjobban szeretnénk felkészülni a holnapi időmérő edzésre.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás