Szabadedzés nyilatkozatok
A Scuderia Ferrari két pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa megkezdte felkészülését a Belga Nagydíjra. Fernando Alonso a délelőtti szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult, délután levezető körében defektet kapott.
“Jó nap volt, habár délelőtt, ahogyan mindenki, időt veszítettünk az eső miatt és így délután dupla munkát kellett elvégezni. Mielőtt bármilyen következtetést levonunk várni kell a délután összegyűjtött adatok kielemzéséig. Felipe és én különböző aerodinamikai konfigurációkat próbáltunk ki, több és kevesebb leszorítóerővel, amely az időjárás mellett kulcsfontosságú lesz ezen a versenyen. Ami a mai időeredményeket illeti, közelebb kerültünk az esélyesekhez, de nem tudom, melyik időjárás-előrejelzésnek higgyek. Igaz, ha esik, akkor megkeveredhetnek a kártyák, de az esőben ugyanannyi lehetőség van előnyre szert tenni, mint veszíteni. Fontos lesz, hogy jól megismerjük a gumik működését száraz pályán, valamint kiderítsük, mi történt a Caterhammel, Vettellel és velem a levezető körömben. Nem hiszem, hogy hasonló a probléma, mint amit Silverstone-ban láttunk, talán a véletlen műve csak, de akkor is részletes elemzésre van szükség.”
“A mai változékony időjárás nagy befolyással volt a szabadedzésre, az első gyakorláson csak minimális munkát lehetett végezni. De ha a jó oldalát akarjuk nézni, akkor legalább néhány kört tudtunk menni délelőtt, amely fontos, elképzelésünk van már arról, hogyan viselkedik az autó esőben, amely mindig hasznos Spában. Délután a száraz pályán sikerült programunk szerint haladni, néhány új alkatrészt teszteltünk és kipróbáltuk mindkét Pirelli abroncsot. A versenyszimuláció végeredménye azt mutatja, hogy megvan minden, ami a sebességhez szükséges és minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy harcolni tudjunk az élen állókkal.”
“A spái verseny mindig nagyszerű kihívás a pilótáknak és a mérnököknek, az idei évben ez sokkal jobban így van, részben azért, mert az időjárás bizonytalan, amely ma jelentősen befolyásolta programunkat. Amikor a pálya csak részben vizes, az a lehető legrosszabb az autó beállítási munkájának megkezdésére, mert korlátozva van, hogyan tesztelhetjük az egyensúlyt és a vezethetőséget különböző aerodinamikai terhelés mellett. Délután csak részben tudtuk behozni a délelőtt elveszített időt, mert minden lehetséges forgatókönyvet kiértékeltünk a pályán, amely aerodinamikai kompromisszumot kíván. Itt az eső nagy ismeretlen tényezőt jelent és nem fog senkit segíteni.”
Forrás: F1Hungary