Szabadedzés nyilatkozatok

FERRARI F150 LAUNCHA mai szabadedzéseken ismét nagyon sok munkát végzett a Scuderia Ferrari Marlboro, Fernando Alonso és Felipe Massa 119 kört teljesített, mely több, mint 500 kilométert jelent.

Több, új alkatrész került tesztelésre a 150° Italián, a két pilóta megosztozott a munkában, emellett a szokásos pénteki programot is elvégezték, a lehető legjobb beállítását keresték az autónak és összehasonlították a két gumikeveréket.

Fernando Alonso:
“Sok, új dolgot próbáltunk ki és most összegyűjtjük az információkat a munkáról és kiválasztjuk a legjobb alkatrészeket, melyek az autón maradnak holnap. Az első benyomások kedvezőek. Azt hiszem, előrelépést tettünk. Mindig nehéz a szabadedzéseken a különbségekről beszélni, mert egyik autó mindig eltér a másiktól.
Természetesen nem lepődtem meg, hogy a Red Bullok mindenki előtt állnak, jelenleg ők a leggyorsabbak, az ilyen típusú pályák, vagy Budapest különösen fekszik nekik. Elmondható, ugyan nehéz őket legyőzni az időmérő edzésen, de a versenyen közelebb kerülhetünk hozzájuk, valamint a McLarenekhez és nyomás alatt tarthatjuk őket.
Még a beállítással kell foglalkoznunk, ma néhány dolgot teszteltünk és nem volt időnk túl sok változtatásra. Azt hiszem, a dobogós helyezésre nagyobb az esély, mint Törökországban volt. A gumik? A Pirelli új típusú kemény keveréket hozott ide és nehéz elképzelni, hogy az első etapon túljussunk anélkül, hogy a lágyabbat használnánk.
Egy dolgot már láthattunk a téli tesztelésen és ez ma megerősítésre került, a kopás nagymértékű és így a boxkiállások számának tekintetében hasonló versenyre számíthatunk, mint Törökországban.”

Felipe Massa:
“Nem volt könnyű napom. Sok problémával szembesültem, ami a gumikat illeti, különösen a kemény keverék esetében, nem sikerült jó időt elérnem. Ez csalódás, mert az új alkatrészek, melyeket ide hoztunk, javítottak teljesítményünkön, habár a többi csapat is erős maradt, még mindig nagy lemaradásban vagyunk fő riválisainkkal szemben.
Most helyes döntéseket kell hoznunk, hogy a lehető legjobban fel tudjunk készülni az időmérő edzésre és a versenyre. Ami a gumikat illeti, nem szeretnék részletekbe bocsátkozni. Mondjuk azt, sok munkára van szükség ezen a területen. Amikor elhagytam a pályát, az autó hátulja nem viselkedett jól és a kavicságyban kötöttem ki. Nagyon közel voltam a gumifalhoz, de szerencsére nem értem hozzá, így sérülés nélkül vissza tudtam térni a pályára.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Sok munkát terveztünk a pénteki napra és az első benyomások pozitívek. Sok új elemet teszteltünk, mint mindig ilyen körülmények között, egy része jól működött, másik kevésbé, most a lehető legjobban kell összeraknunk mindent. Új aerodinamikai koncepciókat is kipróbáltunk, hogy kiértékeljük, mennyire hasznosak.
Összességében úgy gondolom, jó fejlődést értünk el a teljesítményben, bár nehéz pontosan megmondani, mennyit faragtunk hátrányunkon. Cél, hogy az időmérő edzésen javítsunk teljesítményünkön és fejlődjünk a versenysebességben, hasonló utat járjunk be, mint az utóbbi versenyeken.
Nem lesz könnyű megvalósítani, de bizakodóak vagyunk. A téli tesztekhez képest a hőmérséklet magasabb, így a gumikopás is, úgy gondolom, a boxban dolgozókra sok munka vár vasárnap.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás