Sainz: Szembesültünk a valósággal. Aggasztó a Red Bull és az Aston tempója

Csapattársa kiesésénél is jobban aggasztja Carlos Sainzot, hogy a Ferrari nagyon messze van a Red Bulltól, és még az Aston Martin is eléjük került. A negyedik helye szerinte a fájó realitás.

Nem bonthatott pezsgőt a Ferrari az idénynyitó Bahreini Nagydíjon. Charles Leclerc a 3. helyről esett ki egy motorhibával, Carlos Sainz pedig a verseny hajrájában, a 45. körben veszítette el a tőle megörökölt pozíciót a jóval gyorsabb Fernando Alonsóval szemben.

Sainz egész idő alatt küszködött, már az első etapon elkezdett látványosan leszakadni a két Red Bullról és csapattársáról. Nála erőteljesebben fogytak a gumik, mint a másik piros autón. Ez okozta a vesztét Alonso ellen is.

„Valójában az lepett meg, hogy milyen sokáig kitartottunk ebben a pozícióban, mert a tesztekből tudtuk, hogy a Red Bullok és az Aston Martinok sokkal kevésbé koptatják a gumikat, jobb a versenytempójuk. Végső soron a negyedik helynél nem igazán érhettünk volna el jobbat ma. Ez egy szembesítés a valósággal: itt tartunk”

– állapította meg csalódottan a spanyol, aki ezen a hétvégén az autójával is hadakozott, mert nem érezte ugyanolyannak, mint a teszten.

Az Alonsóval vívott csatája során az Aston Martin és a Ferrari egy kicsit össze is ért. „Éreztem egy kicsit hátulról. De tiszta és klassz csata volt. Egy kis koccanással. Mindig jó móka, de végső soron ott vagyunk, ahol most célba értünk: az Aston mögött a versenyen, és egyértelműen a Red Bull mögött.”

Örülni emiatt nemigen tudnak. Sainz szerint világos, hogy mi jelenti a legnagyobb gyengeségüket.

„Túlhasználjuk a gumikat. Amint nyomni kezdtem, hogy védekezzek Fernandóval szemben, megsültek a gumik. És már Lewist is figyelni kellett. Sikerült tartanunk, de nagyon nem volt mozgásterünk a versenyen.”

Ha ez nem lenne elég, a Ferrarinál a megbízhatósági problémák is visszatértek. Sainz azonban kevésbé aggódik Leclerc kiesése miatt. „Nem ideális, de engem most igazán a Red Bull és az Aston versenytempója aggaszt. Gyorsabbak. Nem tudom, hogy minden versenyen így lesz-e, de az biztos, hogy az ilyen pályákon, ahol a hátsó gumikat terheljük, ez sok időnkbe kerül a versenyen.”

„Össze kell dugnunk a fejünket. Ez még csak az első verseny volt, szóval van még terünk javulni.”

„Bárcsak úgy lenne, hogy más pályákra menve, ahol kevésbé sütjük meg a hátsó gumikat, jobban bírjuk. Világos, hogy a Red Bull és az Aston autója sokkal kevésbé koptatja a gumikat. Ha megnézzük a Mercedest és minket, nagyon hasonló volt a kopásunk. Ez a két autó valamiért nem koptatta a gumikat. A végére kell járnunk ennek, és ki kell elemeznünk, mit tehetünk” – fogalmazott a bahreini 4. helyezett.

Forráy: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás