Sainz: Ha legközelebb vezetni fogok, esélyt akarok a győzelemre!
Remekül rajtolt az F1-ben először első soros Carlos Sainz az Orosz Nagydíjon. Maga az indulása nem volt olyan jó, mint a pálya páratlan oldaláról indulóké, viszont sikerült elhalásznia Lando Norris szélárnyékát George Russell elől, és ezzel lendületet vehetett az első féktáv előtti támadáshoz. Volt egy pillanat, amikor a spanyol úgy érezte, összeér korábbi csapattársával, ám elkerülte a bajt, és az élre állt.
„A rajtom álomszerűen alakult. Kockáztattam Lando ellen a külső íven, és elé kerültem” – mesélte a Ferrari versenyzője. „Megpróbáltam, és bejött. Szeretek ebben a pozícióban lenni, mivel az F1-et leszámítva egész pályafutásom során versenyeket nyertem. Tudom, hogy kell, és csak az a kérdés, ott leszek-e. Ma ott voltam.”
„Talán ez volt az első alkalom a pályafutásom során, hogy vezettem egy versenyen. Meg kellett próbálnom.”
A győzelemre ennek ellenére esélye sem volt, mivel a Ferrarija megint csak nagy ütemben nyűtte a gumikat. Sainz már pénteken is aggódott a szemcsésedés miatt, és a versenyen be is igazolódott a félelme. Idén már sokadszor. Emellett volt problémája a fogyasztással is, Norris pedig könnyedén előzte meg, amikor lassulni kezdett, hiszen az egyenesben védtelen volt a Mercedes-motorral szerelt McLaren ellen.
„A Ferrarival nem lehetünk elégedettek azzal, hogy egy versenyen, amin vezetünk, ennyire sebezhetőek vagyunk. Dolgoznunk kell az első gumik szemcsésedésén, a végsebességen. A következő versenyek valamelyikén jönni fog az új motor is.”
Sainz a Lance Stroll által kezdett kerékcsere-hullámban korábban kiállt, hogy védekezzen a kanadai ellen, és egy időre beragadt a Valtteri Bottas által vezetett sorba. Ez volt az a pont, amikor úgy vélte, oda a jó eredménye. „Egy pontnál úgy éreztem, nem lesz belőle dobogó, de aztán a harmadik helyen találtam magam, Pérez előtt. Ez tíz körrel a vége előtt volt, és azt mondtam: rendben, most ez egy jó lehetőség, tartsuk a pozíciót. A keményen jó volt a tempóm, jól éreztem magam, aztán hirtelen láttam érkezni az esőt.”
Ez volt az utolsó csavar. Sainz elsőre nagyon szenvedett a slicken, ám ez csak hozzájárult ahhoz, hogy korán átváltott köztes esőgumira, ami helyes döntésnek bizonyult, és visszahozta a dobogóját. „Jókor hoztunk jó döntést. Akik a keményen voltak, nagyon nehezen tudták a pályán tartani az autójukat. Akik a közepesen, azoknak nagyobb volt a tapadásuk, és meg is előztek. Én csak csúszkáltam, és két-három alkalommal majdnem el is vesztettem az irányítást. Aztán úgy döntöttünk, kiállunk köztes gumiért, hogy végig tudjunk menni. és ez helyes döntés volt.”
Sainzot harmadikként intették le. Ez volt az ötödik dobogója az F1-ben, idén a monacói második és a magyarországi harmadik helye után már harmadszor ünnepelhetett a legjobbak között. Az eddigiek közül talán ez volt a legteljesebb top 3-as eredménye, hiszen az előző négynél valami rendre hibádzott. 2019-ben Interlagosban és idén a Hungaroringen is csak utólag lépett előre dobogósnak, és nem ünnepelhetett a díjátadón. Tavaly Monzában és idén Monacóban pedig volt némi hiányérzete a második helyek után, mivel mindkétszer úgy érezte, elszalasztott egy lehetőséget a győzelemre. Most állhatott a dobogón, és keseregnie sem kellett.
„Szép pillanat, az biztos. Nehéz év ez, a csapatváltás, az alkalmazkodás egy teljesen új autóhoz és csapathoz, de eddig három dobogóm van idén, és ez nem rossz.”
„Ez volt talán a legjobb hétvégém Ferrari-versenyzőként. Sikerült nagyon jó kört összeraknom az időmérőn, jó lett a rajtom, jól beosztottam a tempómat a versenyen. Remélem, hogy tovább javulok még.”
A maximalista azért most is megszólalt belőle. Azok után, hogy belekóstolt, milyen vezetni egy F1-es versenyen, már nem érné be a kóstolókkal. És ez felhívás is a Ferrari számára. „Sok mindenen kell még dolgoznom, főleg a gumikezelés terén. Jó lenne nagyobb végsebesség is, hogy legyünk olyan kiszolgáltatottak az egyenesekben, amikor vezetünk egy versenyen. Szeretném, hogy amikor legközelebb lehetőségem adódik egy futam vezetésére, akkor nem szenvedek majd az első gumikkal, és nem leszek ennyire kiszolgáltatott az egyenesekben. Ha versenyeket akarunk nyerni, dolgoznunk kell ezen. Ma vezettünk, de nem tudtuk megtartani és megnyerni a versenyt. Legközelebb szeretném kiélvezni ezt, és szeretném, ha összejönne.”
Hozzátette, csak a megfelelő technikára vár. „Most tettem egy próbát, de sajnos nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy kitartsunk. Ha viszont jövőre eljön a lehetőség, én készen állok rá. Biztos vagyok benne, hogy a mezőny kilencven-száz százaléka versenyeket nyert az F1 előtt, de az F1-ben egyszerűen így megy.”
Forrás: M4Sport