Rosberg nyerte az utolsó szabadedzést
Némi esővel is tarkított, hűvös időben került sor a Brazil Nagydíj 3. szabadedzésére, melyen ezúttal Nico Rosberg bizonyult 0,09 másodperccel gyorsabbnak csapattársánál. A Ferrari eközben a Red Bull elé ugrott.

Új nap, teljesen új helyzet. Nem véletlenül nevezték többen is megtévesztőnek a Brazil Nagydíj pénteki edzésnapját: miközben tegnap ragyogó napsütés és közel 30 fokos hőség fogadta a mezőnyt, szombaton már kora reggel esett az eső, majd a harmadik szabadedzés kezdetének tiszteletére aztán újra rákezdett.
Az előző naphoz képest három említésre méltó esemény történt szombatra. A Pirelli egyfelől elöl és hátul is 1 psivel csökkentette az előírt guminyomást; a Ferrari kihasználta évi két „dzsókere” egyikét, és szerelői a megengedettnél tovább dolgoztak a vörös autókon; a Mercedes pedig pár méterrel odébb költözhetett (továbbtolva a Ferrarit és a többieket is), hogy a kerékcseréknél ne okozzon akkora problémát versenyzői számára a huppanó, melyen átugratva, félig vakon kell befordulniuk garázsuk elé.
Az edzés első percei a puhatolózó ismerkedéssel teltek. Elsőként a Ferrarik hajtottak ki a pályára esőgumikon, aztán több társuk is követte példájukat. „Nem igazán vizes, nem áll a víz sehol. Csak nyirkos” – adott gyors helyzetjelentést Sebastian Vettel a csapatrádión. „Nagyon száraz itt, slickeken kéne lennünk” – mondta pár perccel később Lewis Hamilton.
Visszatérte után csapata már elő is készítette neki az abroncsokat, majd a lágy keveréken elsőként hajtott pályára slickeken. Bár óvatosságra intette mérnöke, Hamilton így is bemutatott pár pályaelhagyást a még igenis vizes középső szektorban. 1:16,980-as idővel elsőként iratkozott fel a tabellára. Csapattársa inkább rajtgyakorlatokkal töltötte idejét ekkor.
Fernando Alonso eközben ismét egy székben ücsörgött – ezúttal csapata garázsában. Pénteki leállása után szombaton sem szabadult a technikai problémáktól. Magasba emelt autója szétszerelve várakozott, miután a csapat váltóproblémát észlelt nála. A Sky Sportstudósítója szerint éppen azt vizsgálták, kell-e cserélniük – ha igen, a spanyol 5 rajthelyes büntetésre számíthat.
Negyed óra elteltével Valtteri Bottas éppen első gyorskörének rugaszkodott neki a lágy gumikon, amikor mögötte az első kanyarban egyszer csak egy elszabadult esernyő jelent meg a pályán… Felipe Massa sikeresen elkerülte a rövid időre a sárga zászlót is előcsaló tárgyat. A pálya állapota egyre javult, a két Williams egymást váltotta az élen, Massa pedig már 1:13,8-as kört autózott.
E körök a társakat is munkára motiválták. Húsz perc elteltével egyre többen jelentek meg a pályán. A két Red Bull a közepes gumikon kezdte meg a munkát, Kimi Räikkönen pedig a lágyon egy 1:12,8-as, majd 1:12,5-ös körrel vette át a vezetést. A mezőny hosszabb etapokat teljesített az egyre jobb állapotba kerülő pályán. A finn mögé Sebastian Vettel zárkózott fel, a két Red Bull követte őket a 3-4. helyen, az edzés felénél pedig Nico Hülkenberg és Felipe Massa sorakozott a kék autók mögött.
A Mercedesek inkább a versenyre készültek, Nico Rosberg és Lewis Hamilton csak a 18-19. helyen tanyázott, és 3 másodperccel voltak lassabbak a 250. futamára készülő Räikkönennél. Hamilton etapja végén erős szemcsésedésre panaszkodott, mely véget is vetett menetével.
Nem ő volt az egyetlen, aki a gumikkal küzdött. Jolyon Palmer olyan kockásra fékezte a gumiját, hogy az egyenesben szinte alig látott a vibrációtól, így inkább megszakította etapját. Később Valtteri Bottas és Danyiil Kvjat is bemutatott hatalmas blokkolásokat, melyek után az ő abroncsaik sem festettek túl jól.
40 perc elteltével már csak két versenyző neve mellett nem állt időeredmény: a két Sauber nem tűnt még fel a pályán. Felipe Nasr késve kezdte a munkát. Marcus Ericsson viszont már be is fejezte ekkor. A svéd motorjával gondok adódtak, a csapatnak pedig cserélnie kellett. Fernando Alonso váltógondjai ezzel szemben megoldódtak: mint kiderült, valójában a kábelezést kellett csak cserélni, ennek volt köszönhető egy szenzor hibajelzése.
16 perccel a leintés előtt a Red Bullra is felkerültek a sárga Pirellik, melyekkel Ricciardo át is vette a vezetést a Ferraritól. Az ausztrál ugyanakkor – sok társához hasonlóan – elégedetlen volt autója elejével, egy ízben ő is elfékezte magát. Max Verstappen felül is múlta őt 0,2 másodperccel, ám ekkor érkezett Nico Rosberg, és a hétvége addigi legjobb körét megfutva, 1:11,787 másodperces idővel az első helyre ugrott. Lewis Hamilton 0,093 másodperces hátránnyal követte őt. Csapata azt is elmondta neki, hogy az 1-es és a 9-es kanyarban veszít időt.
Sebastian Vettel csak egy hosszabb szünet után tért vissza a pályára. Csapata új vezetőszárnyat szerelt fel autójára. Miközben ez idő alatt egészen a 7. helyig csúszott vissza, a friss lágy gumikon csapattársa elé ugorva lépett előre 3.-nak. Az első hat helyen ezzel ismét sormintát alkottak a csapatok, ám péntekhez képest a Williams hátrébb csúszott, a két Ferrari pedig a Red Bullok elé került.
A top 10-ben meglepetésként felbukkant a két Williams közé ékelődő Jolyon Palmer, míg a 10. helyen a Force Indiákat megelőző Fernando Alonso zárt.
Magyar idő szerint 17 órakor következik az időmérő edzés. Vajon ki kerül előnybe a bajnokaspiránsok közül, s megkeveri-e a kártyákat a bizonytalan időjárás? Az M4 Sport és az M4 Sport.hu élő közvetítése 16 óra 45 perckor kezdődik.
Brazil Nagydíj – harmadik szabadedzés:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. | Nico Rosberg | Mercedes |
1:11,740 |
19 |
|
2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:11,833 |
+0,093 |
21 |
3. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:11,959 |
+0,219 |
14 |
4. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:12,027 |
+0,287 |
16 |
5. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:12,077 |
+0,337 |
19 |
6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:12,287 |
+0,547 |
21 |
7. | Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:12,614 |
+0,874 |
26 |
8. | Jolyon Palmer |
Renault |
1:12,968 |
+1,228 |
19 |
9. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:12,990 |
+1,250 |
26 |
10. | Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:13,002 |
+1,262 |
12 |
11. | Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:13,203 |
+1,463 |
14 |
12. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:13,231 |
+1,491 |
19 |
13. | Kevin Magnussen |
Renault |
1:13,255 |
+1,515 |
15 |
14. | Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:13,293 |
+1,553 |
19 |
15. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:13,344 |
+1,604 |
15 |
16. | Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:13,596 |
+1,856 |
16 |
17. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari |
1:13,609 |
+1,869 |
13 |
18. | Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:13,750 |
+2,010 |
9 |
19. | Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:13,972 |
+2,232 |
20 |
20. | Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:13,992 |
+2,252 |
14 |
21. | Esteban Ocon |
Manor-Mercedes |
1:14,222 |
+2,482 |
21 |
22. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
idő nélkül |
——- |
1 |
Forrás: M4Sport