Rosberg duplázott Räikkönen második
Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíj rajtját is elszúrta, csapattársa, Nico Rosberg Ausztrália után az idei második versenyt is megnyerte. Vettel elfüstölt, Räikkönen a 2., Hamilton a 3. helyet mentette.

Nico Rosberg nyerte a 2016-os Bahreini Nagydíjat, megelőzve Kimi Räikkönent és Lewis Hamiltont. Az idén második futamát nyerő német pilóta a remekül indult és megelőzte csapattársát, aki a rajt utáni kavarodásban koccant, úgy kellett felzárkóznia. Remekül jött fel Kimi Räikkönen is, aki rosszul kezdett beragadt a rajtnál és többen is megelőzték. Persze ő még mindig jobban járt, mint Sebastian Vettel, akinek autójában már a felvezető körön meghibásodott az erőforrás.
Rosberg immár sorozatban ötödik versenyét nyeri, eddig sikerült továbbvinnie a tavaly év végi lendületét. 50 pontjával szemben Hamilton csak 33-at tud felmutatni. A Mercedes németje pályafutása 16. győzelmét aratta, Jenson Button elé lépett az örökranglistán.
A rengeteg akciót, előzést hozó futamon remekelt Romain Grosjean (5.) és a Fernando Alonso helyett beugró Stoffel Vandoorne is (10.). Ő volt a McLaren reménysége, miután Jenson Button műszaki hiba miatt feladta a futamot.
Így zajlott a verseny
Naplementében, 22 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es Bahreini Nagydíj rajtjához.
Az élről a szombaton pályafutása 51. pole-ját szerző, a pályára hagyományos helyi viseletben érkező Lewis Hamilton kezdhetett, míg a címvédő mellé mercedeses csapattársa, a szezonnyitót megnyerő Nico Rosberg állhatott fel.
Mögöttük a Ferrari párosa, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, majd a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a két Williams-pilóta, végül pedig a szombati Q3 utolsó szereplője, Nico Hülkenberg következett a Force Indiával.
Míg ők mindannyian a Q2-ben használt szuperlágyakon kezdtek, a haasos Romain Grosjean már szabadon választotta a szuperlágy keveréket, ahogy a Toro Rossó-s Max Verstappen és Carlos Sainz is a lágyat.
A McLarennél a bordarepedése miatt a versenyzéstől eltiltott Fernando Alonsót helyettesítő belga ifjonc, Stoffel Vandoorne a 12. rajkockából kezdte első Forma-1-es nagydíját.
A Pirelli az 57 körös futamra ideális stratégiaként a háromkiállásos, szuperlágy-lágy-lágy-lágy változatot jelölte meg a 14., 29. és 43. körben letudott cserékkel, de a szuperlágy-szuperlágy-szuperlágy-lágy menetet (csere: 12., 27., 42. kör) is hasonlóan jónak tippelték. A bátrabbak a szuperlágy-közepes-lágy (csere a 12. és 37. körben) menetrendű kétkiállásos stratégiával is megpróbálkozhattak.
A Ferrarinak katasztrofálisan indult a verseny: Vettel autójában a formációs körön elfüstölt a motor, félre kellett állnia, nélküle rajtolt el a mezőny.
A lámpák kialvása után Rosberg lépett el jól, Hamilton beragadt, az első kanyarban koccant is Valtteri Bottasszal, keresztbe fordult, a 8. helyre esett vissza. Räikkönen is gyengén kezdett, visszaesett az 5. helyre.
Rosberg mögött Massa, Bottas, Ricciardo haladt.
Az első körökön elég nagy volt a káosz, csapattársak lökdösték egymást, alkatrészek hullottak, Sergio Perez Carlos Sainzcal találkozott, a spanyol defektet is kapott.
Hamilton szépen lassan kapaszkodott vissza, az 5. körre Räikkönen mögé ért, aki közben Ricciardót próbálta legyűrni. Az ausztrál a 6. kör elején hibázott, a finn ezt ki is használta, maga mögé utasította.
A 2007-es bajnok lendületben volt, a következő körben Bottast is megelőzte, közben Hamilton szépen ment vele.
A Ferrarihoz hasonlóan a McLaren is csak egy autóval maradt versenyben, amikor Jenson Button műszaki hibával félreállt a 7. körben.
A tervezett kerékcseréket Ricciardo kezdte a 8. körben, lágyat vett fel, utána a williamsesek jöttek, Massa és Bottas közepes keveréket kapott, de a finn pilótát a Hamiltonnal történt incidens miatt meg is büntették, bokszutcaáthajtást kapott.
A 10. körben búcsúzott az egyik Haas, Esteban Gutierrez műszaki hibával állt ki pontszerző helyről, csapattársa, Gorsjean a 12. körben kerékcserén járt kint, szuperlágyat kapott.
Räikkönen a 13. körben váltott lágyakra, Rosberg és utána Hamilton is érkezett, a német lágyat kapott, az angol viszont közepes keverékű gumikra állt át, hosszabb etapra tervezett.
A cserék után Rosberg 11 másodperccel vezetett, mögötte Räikkönen, Ricciardo, Hamilton, Kvjat, Massa, Grosjean, Verstappen, Vandoorne és Bottas volt a pontszerző helyeken.
Hamilton és Grosjean is előzött, a világbajnok fellépett a 3. helyre, míg a Haas franciája Massa elé küzdötte magát. A közepeseken haladó brazilt a 20. körre Verstappen is lenyomta.
Grosjean elképesztően ment a Haas-Ferrarival, a 24. körben Ricciardót is levadászta, a két Merci és a Ferrari mögé lépett fel. A Red Bull ki is hívta az ausztrált, lágyakat kapott, aztán azzal vigasztalódhatott, hogy a friss abroncsokon gyorsan meg is előzte Bottast.
Grosjean a 28. körben ment ki második cseréjére, újra szuperlágyat kapott, a 8. helyre került vissza, és ahogy Ricciardo, ő is elment Bottas mellett.
Hamilton a 29. körre vett fel használt szuperlágyakat, Räikkönen egy körrel később tette ugyanezt, majd Rosberg is érkezett, mindhárman ugyanolyan keverékre kerültek.
Rosberg 9 másodperccel vezetett, utána Räikkönen, 3,5 másodperccel arrébb Hamilton. Mögöttük Ricciardo, Grosjean, Kvjat, Verstappen, Bottas, Vandoorne és Massa volt a top10-ben.
Räikkönen a 38. körben ment ki újabb kerékcserére, utolsó etapjára lágyakat adott neki a Ferrari. Rosberg a 40. körre váltott, ő is lágyakkal futott neki a hajrának.
Haasnál nagy volt a csalódottság, amikor Grosjean utolsó kiállásánál a bal hátsó nehezen ment fel, jó 4 másodperc elúszott. A francia lágyakat kapott a 42. körben, ahogy az ugyanakkor cserélő Hamilton is.
15 körrel a vége előtt Rosberg 4,8 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, őt 22 másodperccel követte Hamilton. Utánuk Verstappen, Ricciardo, Massa, Kvjat, Grosjean, Bottas és Ericcson, de a vezető hármason, Ricciardón és Grosjeanon kívül még várt rájuk egy-egy kiállás.
Öt körrel a vége előtt a Williams újabb veszteségeket könyvelhetett el, Kvjat megelőzte Bottast, Verstappen Massát.
Az utolsó körökön Räikkönent már csak a tisztesség kedvéért biztatták hajtásra, Rosberg simán hozta a győzelmet, ahogy a finn megint, a 2. lett Bahreinben. A címvédő Hamilton kármentése a 3. helyet érte.
A 4. Daniel Ricciardo lett, míg az új csapat, a Haas újabb csodát tett: Grosjea a melbourne-i eredményen is javítva az 5. helyen ért be.
A további pontokon Verstappen, Kvjat, a két Williams-versenyző és a McLaren ifjonca, az első versenyén a top10-ben záró Vandoorne osztozott.
A világbajnokság két hét múlva a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
A Bahreini Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33:34.696 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +10.282 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | |
5 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | +1 kör |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | +1 kör |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | +1 kör |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | +1 kör |
11 | Kevin Magnussen | Renault | +1 kör |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | +1 kör |
13 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | +1 kör |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | +1 kör |
15 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | +1 kör |
16 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | +1 kör |
17 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | +1 kör |
– | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | Kiesett |
– | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | Kiesett |
– | Jenson Button | McLaren/Honda | Kiesett |
– | Sebastian Vettel | Ferrari | Nem rajtolt |
– | Jolyon Palmer | Renault | Nem rajtolt |
Forrás: Vezess.hu