Rosberg a leggyorsabb Hamilton balesete után
Lewis Hamilton már a gyakorlás elején a gumifalnak csapódott, így Nico Rosberg ellenfél nélkül maradt az élen. Daniel Ricciardo került hozzá legközelebb, a Ferrari napja most sem volt problémamentes.

Érdekes jelentettel vette kezdetét a Magyar Nagydíj második szabadedzése. A pályára túl nagy lendülettel igyekvő Esteban Gutiérrez a garázsból kijövet kis híján a boxutca szélén húzódó korlátnak vezette Haasát… Ez mintha csak előrevetítette volna, hogy a délután a furcsa incidensekről szól majd.
Sebastian Vettelnek ennél kellemetlenebb élményben volt része első köreiben. A német váltóhibára panaszkodott a csapatrádión, ami az elmúlt két hétvégén kapott büntetések után nem hangzott megnyugtatóan. A Williamsnél Felipe Massát az egyik Toro Rosso bosszantotta feltartással, Valtteri Bottas ellen pedig azért indult vizsgálat, mert az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy az utolsó kanyar helyett inkább a boxutcát választja, s a kerékvetőn átvágva fordult be. Később Carlos Sainzot ugyanilyen manőver miatt szintén vizsgálat alá vonták.
A Mercedesek szokás szerint már első kimenetelük során átvették a vezetést. Lewis Hamilton „tekintélyes”, 0,001 másodperccel autózott jobb kört Nico Rosbergnél a lágy keveréken. Más kérdés, hogy pár perccel később a brit autója már a 11-es kanyar gumifala mellett füstölgött.
A címvédő az egyik kerékvetőre ráhajtva veszítette el az autó hátulját, a W07-es aztán irányíthatatlanul csúszott neki oldalával a reklámtáblának. Bár ezt követően négy keréken tudott visszadöcögni a garázsba, felfüggesztése megsérült.
Kiderült, Hamiltont 24 g-s erőhatás érte az ütközéskor, ami után a csapat orvosával és sajtósával a pálya orvosi központjába kellett mennie rövid ellenőrzésre (a szabályok kötelezően előírják ezt bizonyos erőhatások fölött). Hamilton jelezte, teljesen rendben van. Autója viszont nem volt. A Mercedes közölte, bajnokának edzése ezzel véget is ért, mivel alaposan szét kell szedniük a versenygépet, hogy megvizsgálják a sérüléseket. A versenyirányítás a gumifal szétdőlése miatt piros zászlóval szakította félbe az edzést. Alig tízperces szünet után folytatódhatott a körözés.
Nico Rosberg második etapján 1:20,435 másodperces körrel ugrott az élre, Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo másfél-két másodperces hátránnyal követte őt.
Az edzés felénél a két Red Bull a hétvégén először tette föl autóira a piros szuperlágy gumikat. Daniel Ricciardo már az első szektorban 0,4 másodpercet kapott Rosbergtől, a kanyargós, sok irányváltást hozó középső részen viszont megfutotta a legjobb részidőt. Ám így is csak 0,6 másodpercre tudta megközelíteni Rosberget, miközben Max Verstappen 1,3 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A holland következő körében ráadásul hatalmas füstölős blokkolással fékezte kockásra első gumiját.
A Ferrari továbbra sem mutatkozott igazán ütőképesnek. Kimi Räikkönennek a szuperlágy gumin sem sikerült megelőznie a már pályára sem hajtó Hamiltont, míg Sebastian Vettel korábbi problémái után közel egy óra elteltével kerített sort első „időmérős” körére. A piros abroncson 0,9 másodperces hátránnyal kapaszkodott föl harmadiknak, 0,3 másodperccel elmaradva Ricciardótól.
Az utolsó félórában a mezőny többsége a versenyre készült, Fernando Alonso azonban ekkor futotta meg legjobb körét, mellyel csapattársa elé, a 7. helyre lépett előre. A Mercedesen, Red Bullon, Ferrarin és McLarenen kívül csak a Force India képviseltette magát a legjobb tízben.
Hátrébb Jolyon Palmert hosszú időre a garázsba száműzte egy technikai hiba. A brit tíz perccel a leintés előtt teljesítette csak első mért idejét. Kicsúszásokból és incidensekből az edzés hajrájában sem volt hiány. A boxutcában egy Sauber és egy Force India ütközött össze kevés híján; Kevin Magnussen látványos megpördülést mutatott be a második kanyarban; míg Felipe Nasr és Carlos Sainz műszaki probléma miatt kormányozta félre autóját.
A Magyar Nagydíj programja a szombaton 11 órakor rajtoló harmadik szabadedzéssel folytatódik, amit 10 óra 45 perces műsorkezdéssel az M4 Sport élőben közvetít.
Magyar Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. | Nico Rosberg |
Mercedes |
1:20,435 |
45 |
|
2. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:21,030 |
+0,595 |
36 |
3. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:21,348 |
+0,913 |
31 |
4. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:21,770 |
+1,335 |
35 |
5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:21,960 |
+1,525 |
4 |
6. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:22,058 |
+1,623 |
46 |
7. | Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:22,328 |
+1,893 |
21 |
8. | Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:22,387 |
+1,952 |
34 |
9. | Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:22,449 |
+2,014 |
41 |
10. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:22,653 |
+2,218 |
38 |
11. | Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:22,673 |
+2,238 |
38 |
12. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:22,681 |
+2,246 |
39 |
13. | Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:22,689 |
+2,254 |
24 |
14. | Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:22,773 |
+2,338 |
38 |
15. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:22,864 |
+2,429 |
28 |
16. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari |
1:22,948 |
+2,513 |
43 |
17. | Kevin Magnussen |
Renault |
1:23,347 |
+2,912 |
41 |
18. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:23,437 |
+3,002 |
36 |
19. | Jolyon Palmer |
Renault |
1:23,528 |
+3,093 |
12 |
20. | Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:23,986 |
+3,551 |
31 |
21. | Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:23,992 |
+3,557 |
22 |
22. | Rio Haryanto |
Manor-Mercedes |
1:24,265 |
+3,830 |
36 |
Forrás: M4Sport