Rejtélyes hiba után karosszériacsere és túlórázás Vettelnél

Túlórázás és karosszériacsere Sebastian Vettelnél. Nem múlt el nyom nélkül a német péntek délutáni problémája.

 

Lassan már az lenne meglepő, ha valami simán menne Sebastian Vettelnél. A pénteki austini második edzésen mindössze 11 kört teljesítő négyszeres világbajnokot többek között egy furcsa probléma hátráltatta az első felfüggesztéssel. A rádióban azt mondta csapatának, egy kissé „ruganyosnak” érzi az első tengelyt. „Valami furcsát éreztem, egyszerűen nem stimmelt valami. Nem éreztem igazán az autómat” – magyarázta később.

Miután a garázsba hajtott, ő maga is próbált utánajárni, mi lehet a baj, de ezt még szerelői és mérnökei sem tudták kideríteni az elvégzett elemzések alapján. Hogy elkerüljék a furcsa érzés szombati visszatérését, drasztikus lépésre szánták el magukat: elővigyázatosságból kicserélték a teljes karosszériáját. Mindezt az FIA engedélyével tehették meg. Az új váznak a szabályok értelmében újra át kell esnie a hivatalos gépátvételen, csak ezt követően hajthatnak vele pályára.

A csapat a hosszadalmas munkához idei másik dzsókerlehetőségét is kikérte, azaz engedélyt kaptak a kijárási tilalom megszegésére, helyi idő szerint 23 óra után is dolgozhattak. Legutóbb ezt a lehetőséget Szocsiban vették igénybe, több lövésük nem lesz.

Érdekesség, hogy a Scuderia az elmúlt versenyeken sokat variált az első felfüggesztésén. Spában mutatták be az új geometriájú specifikációt, mellyel fordulékonyabbá akarták tenni az autót. Kimi Räikkönen nem érezte jónak ezt a futóművet, ezért Malajziában visszatért a régi megoldáshoz. Szuzukában Vettel is követte a példáját, amit a csapat a japán pálya sajátosságaival indokolt.

Austinban Vettel ismét az új verziót használta, ám a szakemberek úgy vélik, ez önmagában még nem lehet felelős a furcsa érzésért. Így terelődött a gyanú a karosszériára, amelyet már Szingapúrban is használt. Az akkori rajbalesetben talán keletkezett egy sérülés, amit eddig nem vettek észre. Hogy minden kétséget kizárjanak, Vettel a folytatásban a szuzukai karosszériát kapta meg, emellett a régi első felfüggesztéshez is visszatért.

Újabb karosszériacserére már nem lesz lehetőségük: a szabályok értelmében aki a harmadik edzés rajtja után vált, automatikusan a boxutcából kénytelen rajtolni.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás