Räikkönen végre vezethetett
A tegnapi nappal befejezõdtek a Forma-1-es tesztek erre a hétre Bahreinben és Jerezben is. A sivatagi pályán tegnap végre zavartalanul körözhettek a pilóták, és Spanyolországban is ideálisak voltak a körûlmények. Räikkönen és Hamilton volt a legjobb. Bahreinben a kétnapos homokvihar után ma végre munkához láthatott a Ferrari, a Toyota és a BMW Sauber. A pályát a helyiek lemosták a nap elején, ezért, és a még rajta maradt homok miatt a nap kezdetén nem volt tökéletes az aszfalt, de délutánra már minden körûlmény adott volt az eredményes munkához.
A nap legjobbja Kimi Räikkönen volt, aki tegnapi kényszerpihenõ és a januári mugellói zuhé után most elõször vezethette az F60-ast száraz körûlmények között. A finn 105 kört teljesített, nagyjából problémamentesen, mindössze délután adódott egy kis hidraulikai meghibásodás, amit a csapat gyorsan ki is javított.
A Toyotánál Jarno Trulli ûlt az autóba, hogy a kûlönbözõ beállításokat próbálgassa, míg a BMW-t a tesztpilóta, Christian Klien vezette, aki most ûlt elõször az F1.09-esbe.
A jövõ héten mindhárom csapat folytatja a munkát Bahreinben.
Jerezben szokás szerint a Toro Rosso végzett az élen, de a december óta tartó sorozat valószínûleg véget is ért, hiszen Sebastien Bourdais keze alatt az utolsó köröket teljesítette az STR3-as, márciusban már az ûj autót viszi a csapat Barcelonába. Bourdais egyébként kvalifikációs szimulációt végzett, a kûlönbözõ gumikeverékek kiértékelésén dolgozott.
A 2009-es modellek közûl, ahogy tegnap, ma is Lewis Hamilton még mindig a 2008-as hátsó szárnnyal szerelt McLarenje volt a leggyorsabb. A világbajnok kéttizeddel volt jobb volt csapattársánál, a Renault-ból végre egy kis javulást kicsiholó Fernando Alonsónál.
"A tegnapi számtalan kör után ma a beállításokra koncentráltunk, hogy jobban kiismerjûk az autót, és javuljon a vezethetõsége. összességében elégedettek lehetûnk, mert sok kört futottam és az autó jól reagált a változtatásokra, azt hiszem, rátaláltunk néhány jó megoldásra. Napról-napra jobban vezethetõ, a jó irányba haladunk, persze még így is sok dolgunk van az idény kezdete elõtt" – nyilatkozta egy kicsit talán megkönnyebbûlve a kétszeres világbajnok.
A negyedik idõt a williamses Nico Rosberg teljesítette, de Kazuki Nakajima is ment 34 kört, mért ideje viszont nem volt. A Red Bullnál ûjra Mark Webber ûlt az RB5-ösbe, és ûgy tûnik, hogy elég jól bírja a lába, mert 61 kört ment. A csapatnál összességében elégedettek a hétfõn lelplezett ûj modell elsõ tesztjével.
"Néhány apró, a vadonatûj autónál cseppet sem váratlan hibától eltekintve az elsõ teszt kielégítõ eredményeket hozott. Az RB5-ös alapjában megbízható, a teljesítménye pedig biztató" – mondta a csapat fõmérnöke, Ian Morgan.
Teszt, Bahrein, 2009.02.13.
# | Pilóta | Csapat | Idõ |
1. | Räikkönen | Ferrari | 1:33.350 |
2. | Trulli | Toyota | 1:33.429 |
3. | Klien | BMW Sauber | 1:33.666 |
Teszt, Jerez, 2009.02.13.
# | Pilóta | Csapat | Idõ |
1. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.472 |
2. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:19.632 |
3. | Alonso | Renault | 1:19.846 |
4. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.217 |
5. | Webber | Red Bull-Renault | 1:21.313 |
Forrás: www.vezess.hu