Raikkonen: "Mindig ez volt az álmom"
Raikkonen a kezdetekröl, a tavalyi és az idei évröl mesélt. A jövö héten elkezdödök a 2008-as Forma-1-es évad. A Melbourneben megrendezésre kerûlö szezonnyitón kiderûl tényleg akkora-e az elönye a Ferrarinak, mint ahogy azt a szakemberek állítják. Egy biztos, Kimi Raikkonen címe megvédésére összpontosít. A finn pilóta a minap egy hosszabb interjûban mesélt karrierje kezdeteiröl, a tavalyi évröl és az elöttûnk álló idényröl.
Kimi munkáscsaládból származik. édesapja, Matti gépkezelöként dolgozott Espoo-ban, édesanyja, Paula pedig hivatali alkalmazott volt. Kimi és testvére, Rami nagyapjuknál töltötték idejûk nagy részét.
"A nagyapám háza ugyanazon a földön volt, ahol a miénk, de kisebb volt. A WC az udvaron volt és az apám mindig megígérte anyámnak, hogy fogunk egyet építeni a házban, de mindig valami másra kellett a pénz. … Amikor elkezdtem versenyezni, a gokartunk csak egy alapgép volt. Olyan alkatrészeket vettûnk hozzá, amelyek másoknak már nem kellettek vagy javított, sérûlt elemeket. Mindig szerettem a motoron dolgozni – akárminek a motorján. Gyerekként az egyik barátom gokart csapatának szerelöje voltam és még ma is szeretem a barátaim motorjait tuningolni. … A korai napokban kétszer-háromszor ûgy tûnt, hogy feladjuk, mivel nem volt pénzûnk."
Raikkonen szeret száguldozni a közûton is, a nagy teljesítmény mellé viszont egyáltalán nem igényli az extrafelszereltséget.
"Nem lennék öszinte, ha nem ismerném el, hogy a közûton is gyorsan vezetek. Nem vagyok tûrelmes a közlekedésben. Igen, volt már, hogy megbûntettek. Néha a közûti közlekedés szabályai nagyon szigorûak. De szerencsére még sosem szenvedtem balesetet közûton, míg a Forma-1-ben már sokszor. Jobb ha nem mondom el mi volt a legnagyobb sebesség amivel közûton hajtottam, de Németországban volt, ahol sok ûton nincs sebességkorlátozás. Mondjuk, hogy olyan 300 km/h-val mentem."
"Az elsö autóm egy Lada volt. Azóta voltak jobb autóim, mint a Mercedes DTM-em és egy fehér Audi Q7. A napi közlekedésben jelenleg egy Alfa Romeo 159 3.2 JTS-t használok, de otthon mindig a piros Ferrari Enzómat vezetem, noha a kedvenc színem egy autónál a fekete. öszintén szólva, nem szeretem a sok ketyerét egy autóban. Szeretem, ha sportosak és ha csak az alap dolgokkal vannak felszerelve."
A világbajnok 2001-ben debûtált a Forma-1-ben a Sauber csapatnál, majd a McLaren után 2007-ben igazolt a Ferrarihoz, ahol világbajnok lett. Raikkonen a kötelezö katonai szolgálatot is a versenyzéssel párhuzamosan töltötte le.
"Kicsit nehéz volt, mivel állandóan ûton voltam a versenyhelyszínek és Finnország között. 70 napot kaptam a versenyekre – ha jól szerepeltem, akkor volt kilátás néhány nap extra eltávra."
A Ferrariról és a jövöröl.
"Mindig ez volt az álmom. Finnországban nincs sok Ferrari, de számomra a Ferrari mindig a sebességet szimbolizálta. Már akkor vettem egyet mielött aláírtam hozzájuk. Most szerencsés vagyok, hogy olyan Ferrarit vezethetek, amilyet csak akarok, mint például ezt a 612 Scagliettit. … Egyszer vezettem egy rallyautót és nagyon élveztem. Ha a Forma-1-et befejeztem, szeretnék részt venni igazi rallyversenyeken. De mindent szeretek vezetni, aminek motorja van. Amikor Finnországban vagyok imádok hómobillal száguldozni az erdöben."
A Ferrari 2008-as dominanciájával kapcsolatban Raikkonen nem osztja a szakemberek véleményét. A világbajnok ûjabb nagy csatára számít.
"Meglepne, ha nem alakulna ki ûjabb nagy kûzdelem a világbajnoki címért. Arra számítok, hogy ismét a Ferrari és a McLaren lesz az élen, de ott van a Renault is, akikhez visszatért Alonso és a BMW-Sauber, amely tavaly is jól szerepelt. Jelenleg sok jó versenyzö van a Forma-1-ben és sokan képesek dobogóra állni. Az autónk gyors és megbízható, de majd csak az Ausztrál Nagydíjon derûl ki hol állunk a többi csapathoz képest."
Raikkonen sohasem adta fel a kûzdelmet a bajnoki címért. Pályafutását végignézve láthatjuk, hogy többször csak a balszerencse fosztotta meg a világbajnoki címtöl, amit 2007-ben nagy csata árán szerzett meg.
"Az elmûlt szezon feledhetetlen volt számomra. Nemcsak azért mert életemben elöször lettem világbajnok, hanem azért is, mert nagyon le voltam maradva az elejéhez képest, mégis mindig hittem abban, hogy sikerûlhet."
Forrás: ItaliaSpeed.hu