Räikkönen megússza az újabb motorcserét
A 2007-es világbajnok autója a futam 26. körében hibásodott meg: miután egyik beállítással sem sikerült visszanyerni a motor erejét, a csapatrádión arra kérték, azonnal állítsa le a gépet, végül azonban a garázsig még eljutott a szárnyaszegett Ferrarival. Így a csapat azonnal elkezdhette az erőforrás átvizsgálását.
A Motorsport információi szerint már sikerült megtalálni a hiba okát. A lap úgy tudja, kábelezési problémák miatt csökkent a bal oldali hengerek teljesítménye Räikkönen erőforrásában. Jó hír a csapat számára, hogy emiatt a hiba miatt nem kell ismét erőforrást cserélni.
Az újabb csere ugyanis komoly hátrányt jelentett volna, hiszen Räikkönen autójában pénteken a V6-os motort, a turbófeltöltőt és az MGU-H-t is kicserélték, ezekből az elemekből tehát már a második példányokat használta a futamon. A komponenseknek az eredeti tervek szerint a monacói verseny végéig kellett volna bírniuk, és csak Kanadában cserélték volna ki őket.
Ott a Ferrari egy továbbfejlesztett erőforrást kíván bevetni, Räikkönennek azonban úgy tűnik, várnia kell majd az újításokra, hiszen akkor még bőven a most beépített alkatrészeket fogja használni (persze ha azok addig nem hibásodnak meg). A finn a következő „logikus cserepontkor”, a júliusi Német Nagydíjon kaphatja majd meg a fejlesztéseket, vagyis a most beépített motorral összesen hat futamot kellene kihúznia.
Persze ez nem kivételes, hiszen az idei szezonban mindenki igyekszik a lehető leghosszabbra nyújtani az egységek élettartamát, büntetlenül ugyanis már csak hármat használhatnak fel belőlük. A program módosításával a Ferrari szeretné elérni, hogy ha szükség is lesz a negyedik erőforrás bevetésére, akkor Räikkönen csak egyszer kapjon hátrasorolásos büntetést a szezon alatt.
Forrás: M4Sport