Räikkönen: Még mindig nagyszerű érzés

Ötévnyi és 113 futamnyi nyeretlenségnek vetett véget Kimi Räikkönen az austini sikerével, ám Jégemberhez méltóan nem érzi úgy, hogy ezzel nagy teher hullott volna le a vállairól…

A finn veterán legutóbb 2013-ban az Ausztrál Nagydíjon léphetett fel a dobogó legfelső fokára. Akkor még a Lotus versenyzője volt. 113 verseny és 2044 nap telt el azóta. A legutóbbi ferraris győzelme óta pedig még több idő: azt a bizonyos 2009-es spái sikert már 3339 nappal ezelőtt ünnepelte.

Kimi Räikkönen azóta egyszer visszavonult, két évig ralizott, visszatért, két évet töltött a Lotus csapatánál, majd nagy reményekkel megkezdte második ferraris karrierjét, ám az nem egészen úgy alakult, ahogyan szerződésének bejelentésekor mindenki elképzelte. Többnyire másodhegedűs volt csupán világbajnok csapattársai, Fernando Alonso és Sebastian Vettel mellett, és bár versenyképes autói voltak, a futamgyőzelem valahogy sosem jött össze neki. Két pole pozíció jelentette a csúcsot, a tavalyi monacói és az idei monzai, ám bizonyos okokból egyiket sem tudta sikerre váltani.

Vasárnap Austinban viszont az ölébe hullott az újabb nagy lehetőség. Sebastian Vettel három rajthelyes büntetésével és Daniel Ricciardóval történt ütközésével kivette magát a játékból, és mivel a Ferrari remekül, a Mercedes pedig kissé bizonytalanul taktikázott, Räikkönen hibátlan, mesteri versenyzéssel újra nyert. Pályafutása során 21. alkalommal, amivel Mika Häkkinent túlszárnyalva Finnország rekordere lett a győzelmek számát tekintve.

Aki azonban azt gondolná, hogy mindezek után könnycseppeket elmorzsolva hatódik meg az eredménytől és a felszabadultság érzésétől, az nagyot téved. Amikor a Sky Sports megkérdezte tőle, mennyivel ízlett neki jobban most a pezsgő, nevetve azt felelte: „Őszintén szólva nem igazán volt más az íze, mint amikor legutóbb a dobogón jártam… Ez nagyjából ugyanaz, mint a második és harmadik helyeknél, de nyilván minden hétvégére azért érkezünk, hogy nyerjünk, a legjobbunkat nyújtsuk. Ha ez sikerül, akkor elvárható, hogy harcoljunk a győzelemért. Egészen jó napunk volt ma, és a hétvége is jó volt. Magabiztos voltam, és működött minden.”

„Ez még mindig nagyszerű érzés, de az összképen, az életemen nem igazán változtat. Csapatként elég nehéz versenyek vannak mögöttünk, és még mindig harcban vagyunk mindkét bajnokságban, ami a legfontosabb most számunkra. Harcolunk tovább” – állapította meg visszafogottan.

Futama kulcsát a jól sikerült rajtja, valamint a Ferrari okos taktikája és a gumikezelése jelentette. Lewis Hamilton hiába tartott rá agresszíven az első métereken, remekül használta ki az ultralágy  tapadását, és már az első kanyarban megelőzte a pole-szerzőt. Aztán tartotta is maga mögött, majd a korai virtuális biztonsági autós fázisban hagyták, hogy a brit korán kereket cseréljen. Bár a mercedeses friss gumiján hamar utolérte őt, Räikkönen saját kerékcseréjéig nem hagyta előzni, amivel megalapozta az egy kiállásos stratégiája sikerét az ellenfél két kiállása fölött.

„Nem gondoltam, hogy hiba nem kiállni a VSC alatt, mert a gumim egészen jó állapotban volt. Nem nyomtam annyira, óvtam a gumikat, spóroltam az üzemanyaggal. De ez nem számít, akkor kell meghoznod a döntést, és csak a verseny végén derül ki, hogy helyes volt-e. A gumi rendben volt. A rajt után a legfontosabb az volt, hogy tartsuk magunk mögött a kerékcseréről friss gumin visszatérő Mercedest, és ez sikerült.”

„A végén talán nem voltak a legjobb állapotban a gumik, de Max (Verstappen) is hasonló gondokkal küszködött. Próbáltam úgy óvni a gumikat, hogy közben gyors is legyek. Tudtam, hogy Max közeledik, de előzni már más feladat. Szerencsére jól sült el. Elég gyors voltam az első hely megtartásához. A győzelem kulcsát a gumik életben tartása jelentette. Nem volt egyszerű, és nem is igazán tudtuk, mi sül ki a taktikánkból. És a pénteki eső miatt senki sem tudta igazán, hogy mit bírnak a gumik.”

Mint mondta, az utolsó körökben megkönnyebbülést jelentett számára, hogy Lewis Hamilton a második kiállásakor kapott frissebb gumiján Max Verstappennel bonyolódott kanyarokon át tartó csatába, melynek végén a bukótérbe került. Ekkor került végleg biztonságba a győztes. „Segített a csatájuk, az biztos. Ha közel kerülsz valakihez, gyorsabbnak kell lenned nála. Tudtam, hogy a Mercedes kiáll, és az első gumin azt is tudtam, hogy nem lesz valami egyszerű visszaelőzniük. Azt gondoltam, minél tovább el tudok menni, annál jobbak lesznek az esélyeim. Emellett a végén volt még egy autó is köztem és Lewis között, így sikerült.”

Räikkönen idei első győzelmével 4 pontos előnyre tett szert a bajnokság harmadik helyén honfitársával, Valtteri Bottasszal szemben. A Ferrari eközben 66 egységre csökkentette lemaradását a konstruktőröknél.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás