Räikkönen kezében volt a pole
Az eredményjelző talán azt mutatja, Sebastian Vettel veszítette el az időmérőt, ha viszont nincs az elfékezés, most Lewis Hamilton helyett akár Kimi Räikkönen is ünnepelhetne…
Amikor Lewis Hamilton átfutott a célvonalon a Q3 végén, azért szurkolt, hogy a mögötte érkező Sebastian Vettel már ne tudjon javítani, s ne vegye el tőle a nagy kínkeservek árán megkaparintott pole pozíciót. Sikerrel járt, maradt közöttük 44 ezred. Még hátrébb viszont érkezett egy másik fenyegető ellenfél is Kimi Räikkönen személyében, csak ez a végén kijött 98 ezredmásodperces lemaradás miatt nem volt ennyire egyértelmű.
Pedig a finn versenyző az első és a harmadik szektorban is gyorsabb volt mindkét ellenfelénél, és ha a közepét jobban megnyomja, vagy a végén nem követ el egy kisebb hibát, könnyen lehet, hogy elrontotta volna a britek nagy népünnepélyét. „Úgy éreztem, ma minden eszközöm megvolt ahhoz, hogy gyorsabb legyek. De az utolsó körben kicsit blokkoltam az első kerekem a tizenhatosban. Ez épp elég időveszteséget jelentett ahhoz, hogy ne én álljak az élen. De ez már csak így megy” – kesergett a „Jégember”.
A szektoridőket elnézve a blokkolása nem tűnt olyan komoly hibának. Az utolsó szektorban így is egy tizedet adott Hamiltonnak. A legtöbbet valójában a középső szektorban veszítette. Mint elárulta, az meg az első körén elkövetett hibájának volt a következménye. „Az első és az utolsó szektorom a legjobb volt, de a középsőben volt egy kisebb hibám az első körömön a hetesnél, az első szett gumin. Emiatt másodjára kicsit óvatosabban vettem. Így is gyorsultam kicsit, de biztos vagyok benne, hogy voltak helyek, ahol lehettem volna gyorsabb is. Egy tized is könnyedén összejöhetett volna, de nem sikerült, ez van. Szoros volt, és a harmadik hely sem olyan rossz.”
A részidők valóban azt sugallják, elérhető lett volna számára a pole. Miközben Hamilton és Vettel az első köréhez képest a másodikon nem tudott mindhárom szektorán javítani, Räikkönennek ez sikerült. Csakhogy a második harmadban valóban visszafogott volt riválisaihoz képest, és hiába gyorsult ott is 77 ezredet, összességében túl nagy volt ott a lemaradása.A top 3-as első és második Q3-as körének szektorai:
1. kör | |||
Hamilton | Vettel | Räikkönen | |
1. szektor | 27,551 | 27,516 | 27,571 |
2. szektor | 34,799 | 34,758 | 34,988 |
3. szektor | 23,643 | 23,662 | 23,737 |
2. kör | |||
Hamilton | Vettel | Räikkönen | |
1. szektor | 27,520 | 27,600 | 27,512 |
2. szektor | 34,708 | 34,752 | 34,911 |
3. szektor | 23,664 | 23,636 | 23,567 |
Räikkönenből könnyen hős válhatott volna szombaton, ám hiába teljesített jól az időmérőn, az utolsó pillanatban most sem tudott teljesen hibátlan maradni. Idén a Q3-as hajrák nem voltak az erősségei, és noha minimális a differencia, bosszantó lehet számára, hogy így is ott van közöttük.
A harmadik rajthely ugyanakkor jó kiindulópont vasárnap – Ausztriában bizonyította, hogy egy jól elkapott indulással onnan is lehet esély az élre állni. Akkor a két Mercedes összezárt előtte, így elmaradt a robbantás, most pedig nincs meg a gumielőnye az előtte állókkal szemben, ám ettől még ígérte, próbálkozni fog az első métereken.
„Semmit sem fogok másképp csinálni. Jól kell rajtolnom, de az ilyesmit nem lehet tervezni. Meglátjuk, hogy alakul. Az autónk jó, rendben lesz holnap is. Bízom benne, hogy szorosabb lesz a küzdelem, de előzni nem egyszerű. Azért mindent megteszek majd. Eddig minden rendben volt. Meleg van, ezért a gumik szempontjából nem lesz könnyű dolgunk, és számíthatunk meglepetésekre. Az élre törünk, az biztos” – tekintett előre 2007 bajnoka.
Forrás: M4Sport