Räikkönen: Az új autó már most jobb, mint a tavalyi
Azonnal jól érezte magát Kimi Räikkönen az új Ferrarijában. A finn annak ellenére pozitívan zárta első tesztnapját, hogy annak felét a garázsban töltötte.
Az idei modellen az egyik legkomolyabb változást az jelenti, hogy a csapat szakított a 2012 óta használt vonórudas első felfüggesztéssel, s a hagyományos nyomórudas megoldásra váltott. Adrian Newey, a rivális Red Bull főtervezője eleve nem értette, a vörösök miért ragaszkodtak ennyire rendhagyó kialakításukhoz. „Ha vonórudas felfüggesztésre váltasz, fennáll annak a veszélye, hogy a felfüggesztésed geometriája hátrányt szenved. Ez a legfőbb probléma vele” – nyilatkozta a szakember a Sky Sportsnak. Majd hozzátette: „Talán van kisebb aerodinamikai előnye ennek a megoldásnak. De őszintén szólva első ránézésre én mégsem látom, miért jelentene ez előnyt. Be kell azonban vallanom, nem is fordítottam túl sok időt ennek alaposabb tanulmányozására.”
Vajon mit láttak az olaszok az eszközben, amit a Red Bullt aerodinamikai szempontból az elmúlt évek legjobbjává tevő Newey még alapos vizsgálatra sem méltatott? Akárhogy is, az elmúlt két évben rendszeresen folyt arról a találgatás, vajon a vonórudas megoldásnak mekkora szerepe lehet abban, hogy az autó első tengelyére kimondottan érzékeny Kimi Räikkönennek számos alkalommal gondjai voltak a vezethetőséggel. 2007 bajnoka ma mindenesetre úgy érezte, az új felfüggesztéssel jól boldogul. „A vezethetőség egészen jó. És az autó elejét is egyértelműen erősebbnek éreztem” – jelentette ki. „Nem ez volt a legkönnyebb napunk, az első tapasztalataim egészen jók az autóval kapcsolatban. Már most jobbnak érzem, mint a tavalyi modellt. Számos téren előreléptünk, amelyen 2015-ben küszködtünk – az első tengely egyike ezeknek, de van még több ilyen is.”
Ha más nem, ez mindenképpen pozitívum volt a finn napjában, mely amúgy nem alakult éppen a terv szerint. A Scuderia délelőtt mindössze három installációs kört teljesített, miután már kora reggel probléma lépett fel üzemanyagrendszerében. Räikkönen délután igyekezett pótolni az elmaradást, s végül 78 körig jutott. „Amennyire tudom, a benzinrendszerrel volt gondunk. Az új autó eléggé összetett, sokáig is tart, mire megoldjuk az efféle problémát vele, hiszen ilyenkor előbb meg kell találni a probléma forrását. De így is sok kört tudtunk menni, és ez a legfontosabb. Délután hosszú etapokat is futottam.”
„Az első benyomásom jó volt, most már csak több időre van szükségem a kocsiban. Az egész autó más lett, minden új rajta. A vezethetősége jó, számos területen sikerült javulnunk. A csapat nagyon jó munkát végzett” – dicsérte társait a „Jégember”.
Végül arról is kérdezték, autójával együtt ő maga is változott-e 2016-ra a tavalyi gyengébb szezonja után. „Nem tudom, mit kéne megváltoztatnom a hozzáállásomon. Mindig próbálom a legjobbamat nyújtani, de el kell ismernem, tavaly túl sokat hibáztam. És tudtuk, hogy képesek vagyunk jobb autót is építeni. Ha a kocsi versenyképesebb, és én is csökkentem a hibáim számát, az eredmények is jobbak lesznek. Végignéztem Sebastian tesztjét is, sokat beszéltem a mérnökökkel is, és többé-kevésbé mindent tudok, ami eddig történt. Nyilván mindig vannak kérdések, de eddig jól dolgoztunk. Holnap végre problémamentes napot szeretnék teljesíteni” – tekintett előre a finn.
Forrás: Telesport