Jerezben a 2014-es idény első téli tesztjének nyitónapján Kimi Räikkönen lett a leggyorsabb, bár már az is eredménynek számított, ha pályára tudott lépni valaki. A Red Bullnak épp csak sikerült, a McLaren teljesen besült.
Talán még a jóslatoknál is keservesebben indult a Forma-1-esek első 2014-es tesztje a spanyolországi Jerezben.
Reggel lerántották a leplet a Mercedes és a Red Bull autójáról is, de a Caterham és a Marussia szintén ekkorra ütemezett bemutatója elmaradt, az előbbi csapatnál a garázsban dolgoztak, az utóbbinál pedig csak kedden hajnalban tudták útnak indítani a járgányt Angliából.
Délelőtt a legaktívabb Lewis Hamilton volt a Mercedesszel, ő 18 kört teljesített, azonban nem sokkal 13 óra előtt a célegyenesben leszakadt az autóról az első szárny, az angol pedig a gumifalba csapódott a W05-össel. A 2008-as bajnok nem sérült meg, de a Mercedes első tesztnapja véget is ért.
“Számomra így is nagyon pozitív dolog, hogy mi voltunk az elsők kint a pályán és szép adag kört tudtunk menni. Persze elég sajnálatos, hogy ilyen korán véget ért a munka, amikor mindenki olyan keményen dolgozott, és úgy nézett ki, hogy simán mi tesszük majd meg a legnagyobb távot” – mondta a 2008-as bajnok, aki tavaly is hasonlóan járt az első jerezi napján.
Hamiltonon kívül a ferraris Kimi Räikkönennek, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne-nek, a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a sauberes Esteban Gutierreznek volt még néhány fel- és levezető köre, igaz, a Ferrari és a Force India rögtön az első körén leállt.
A nap második felében a fenti csapatok és pilóták folytatták a munkát, miközben egyre gyanúsabb lett, hogy a garázsokban tevékenykedő Red Bull, McLaren, Williams és Caterham autóiból igen keveset, vagy semmit sem látunk majd az első napon.
A Caterham végül délután fél négy körül, az újonc Marcus Ericcson kezei között küldte ki az alapvetően “erős” mezőny talán legrondább modelljét, míg a williamses Valtteri Bottas, valamint a címvédő Sebastian Vettel szó szerint csak az utolsó pár percre gurult a pályára. A címvédő a szemerkélő esőben rögtön meg is pördült, de az autó nem sérült meg, ellenben valami vészesen túlmelegedett benne.
A McLaren még ennél is gyengébben szerepelt, vagyis nem szerepelt: az elektronikai rendszerrel volt gond az MP4-29-esben, az autót többször ízekre szedték és összerakták, de beindítani nem sikerült.
A nap legjobbja mind az egyelőre minden jelentőséget nélkülöző köridő, mind a megtett táv (31 kör) szempontjából Kimi Räikkönen volt, a Ferrari elégedett lehet az új turbókorszakban tett legelső lépéseivel.
Érzékeltetésül: az mai, első tesztnapon összesen 93 kört futottak az autók, tavaly 657, 2012-ben 711 jött össze.
# |
Versenyző |
Modell |
Idő |
Kör |
1 |
Kimi Raikkönen |
Ferrari F14 T |
1:27,104 |
31 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes W05 |
1:27,820 |
18 |
3 |
Valtteri Bottas |
Williams FW36 |
1:30,082 |
7 |
4 |
Sergio Perez |
Force India VJM07 |
1:33,161 |
11 |
5 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso STR9 |
1:36,530 |
15 |
6 |
Esteban Gutierrez |
Sauber C33 |
1:42,257 |
8 |
7 |
Sebastian Vettel |
Red Bull RB10 |
– |
3 |
8 |
Marcus Ericsson |
Caterham CT05 |
– |
1 |
9 |
Jenson Button |
McLaren MP4-29 |
– |
0 |