Pénteki nyilatkozatok

A Brazil Nagydíj elsõ napja hagyományos forgatókönyv szerint zajlott, a Red Bullok különösen gyorsak voltak, a McLarenek nagyon versenyképesek és a Scuderia Ferrari Marlborónak is jó a sebessége, különösen hosszabb etapokon. A Brazil Nagydíj elsõ napja hagyományos forgatókönyv szerint zajlott, a Red Bullok különösen gyorsak voltak, a McLarenek nagyon versenyképesek és a Scuderia Ferrari Marlborónak is jó a sebessége, különösen hosszabb etapokon. Két probléma, egy-egy mindegyik pilótánál, gátolta Fernando Alonso és Felipe Massa programját. Délelõtt a nyolcas számú autóban ment tönkre a motor az edzés vége elõtt néhány perccel, tervezett élettartama lejárta elõtt, ennek következtében az ebédszünetben motorcserére került sor. Délután elektronikai probléma miatt az üresjárat érzékelõ kikapcsolta a kuplungot, ezért Felipe leparkolta az autót, amikor megkezdte elsõ körét a lágy keverékû gumikkal.

Stefano Domenicali, csapatfõnök:
"Elmondhatom, nincs új a nap alatt itt Brazíliában. Az erõsorrend úgy tûnik, hasonló, mint amit korábban láttunk a szezonban, a Red Bull elõnyben van, különösen az elsõ körben. Azonban, holnapra esõt jósolnak, így az idõmérõ edzés még nehezebb lesz és más tényezõket, mint az autó tiszta sebességét és a pilóta teljesítményét is figyelembe kell venni. Fontos lesz a nyugalom és a koncentráció, azért, hogy kezelni tudjuk a különbözõ helyzeteket."

Fernando Alonso:
"Szokás szerint nagyon nehéz bármilyen következtetést levonni a pénteki két szabadedzés után. Tény, a Red Bullok mindig domináltak az utóbbi hat-hét pénteki napon, ennek következtében ma sem történt meglepetés. Amikor sikerült megszereznünk a pole pozíciót, akkor õk nagyon versenyképesek voltak az elõzõ napon. Számunkra fontos lesz a McLarenek és a többi csapat elõtt maradni, akik ezen a pályán meghatározóak lehetnek: a Renault, Williams és a Mercedes. Az elõrejelzés szerint holnap esik és bármi megtörténhet. Fontos lesz felismerni mikor és melyik abroncson kell kimenni a pályára. Néhány fejlesztést tettünk az autóra, amely úgy tûnik, pozitív lépés volt, habár részletesen ki kell elemezni az adatokat. A motorcsere a két szabadedzés között tervezett volt, valójában csak néhány kört veszítettem, semmi többet."

Felipe Massa:
"Szélesen mentem a kettes kanyarba és keményen áthajtottam a kerékvetõn: azonnal észrevettem, hogy a kuplung kikapcsolt és nem tudtam sebességet váltani, vagy visszamenni a boxba. Ilyesmi nem történt velem korábban: amikor visszaviszik az autót a garázsba akkor derült ki, elektronikusprobléma volt. Ez csalódás, mert ekkor teljesíthettem volna elsõ köröm a lágy keverékû abroncsokkal és már tudom, hogyan mûködnek. Összességében úgy érzem, versenyképesek lehetünk a hétvégén. Természetesen a Red Bullok nagyon erõsek, mint a McLarenek. Holnap esõre számíthatunk és a vizes pályán bármi megtörténhet. Nem számítok különleges problémára a gumikkal, mert elvárásaink szerint mûködnek. Igaz, nem tudtam hosszabb etapot teljesíteni a lágy keverékû abroncsokon, de az elsõ benyomások alapján kiegyensúlyozottak. A brazil szurkolók hihetetlenek, énekelnek és táncolnak egész nap! Nagy rajongói a Formula-1-nek és egy olyan pilótának, aki innen származik örömteli versenyezni ilyen rajongók elõtt: extra motivációt ad, szeretnél mindent beleadni és boldoggá tenni õket."

Chris Dyer, sportigazgató:
"Meglehetõsen átlagos nap volt, eltekintve a két kisebb problémától, egyik Fernando autóján, a másik Felipe autóján történt. A nyolcas számú autóban a motor élettartamának végéhez ért, így gyakorlatilag semmit nem veszítettünk, míg Felipe problémája elektromos hibára vezethetõ vissza, amely a üresjárat érzékelõ kikapcsolta a kuplungot. Ma kipróbáltunk néhány aerodinamikai fejlesztést: az elsõ jelek pozitívek és arról gondolkozunk, használjuk õket szombaton és vasárnap. Az elsõ gyors körön a helyzet nem volt rossz, de javulnunk kell, ha szeretnénk a pole pozícióért harcolni. Elmondható, holnap esõs idõmérõ edzésre számítunk: lehetõség van így néhány helyet nyerni a rajtrácson, de ugyanakkor kockáztatással ugyanennyit lehet veszíteni. A hosszabb etapon az autó kezelhetõsége nagyon jó, de tudjuk, mennyire fontos a rajtpozíció a verseny szempontjából."

Forrás: F1Hungary

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás