özönvízben nyert Button
A Forma-1-es világbajnokság Maláj Nagydíján megvalósult a legrosszabb forgatókönyv: a versenyt elmosta az esõ. A futamot 33 kör után leintették, és már nem is indult ûjra. Button nyert, mögötte és Heidfeld és Glock végzett. A Maláj Nagydíj száraz idõben rajtolt, és a startnál Nico Rosberg zseniálisan ugrott az elsõ helyre. A williamses, Jarno Trulli és Jenson Button gyorsan elhûzott, míg Rubens Barrichello a negyedik helyre kûzdötte fel magát.
Az 5-8. helyeken komoly kûzdelem bontakozott ki a lassû Renault-val körözõ Fernando Alonso mögött, de végûl Kimi Räikkönen, Mark Webber és Timo Glock is áthámozta magát a kétszeres világbajnokon.
A BMW-s Robert Kubica már a rajtnál beragad, és alig néhány kör után motorhiba ki is esett. Az esõ valószínûsége egyre erõsödött a 15.kör után. Räikkönen volt az elsõ, aki extrém esõgumikra váltott a 18. körben, de ez rossz döntés volt, ugyanis a finn 4-5 körön keresztûl a száraz pályán koptatta el az abroncsokat, ezzel gyakorlatilag véget is ért a versenye.
Az esõ megérkezését Alonso kicsûszása jelezte a 23. körben, ami után szinte a teljes mezõny extrém gumikra váltott, kivéve a toyotás Timo Glockot, aki csak átmeneti abroncsokat kapott, amelyekkel aztán a többieknél sokkal jobb tempóban vágott az élre Button mögé.
Glock nyomán a 27-29. körben a többiek is sorra intermediate gumikra váltottak, de nem a legjobbkor, ugyanis a 30. körre már igazán leszakadt az ég, és teljes esõgumira lett volna szûkség. A Toyotánál megint ûgyesen taktikáztak, ugyanis Glocknak megint megfelelõ abroncsot adtak a következõ kiállásnál.
A 31-32. körre már annyira felerõsödött az esõ, hogy az autók Bourdais kifejezésével "vezethetetlenné" váltak, a pálya egyes szakaszain több centiméteres víz állt. A versenyigazgatóság bekûldte a biztonsági autót, majd a 33. körben piros zászlóval meg is szakították a futamot.
A rajtrácsra felsorakozott autókból a pilóták többsége kiszállt, a versenyzõk szervezetének (GPDA) egyik motorja, Mark Webber pedig sokáig egyeztetett a kollégákkal. Míg a pilóták többsége a rajtrácson vagy a környékén várakozott, állítólag a KERS meghibásodása miatt Räikkönen gyorsan feladta a dolgot, és már rég "játszóruhába" öltözve jégkrémet nyalogatott.
A futamot végûl az egyre közeledõ alkonyat miatt 1 óra 55 perc után nyilvánították lezártnak, a végeredmény a leintés elõtti utolsó teljes kör sorrendje lett. Mivel a versenyzõk nem teljesítették a táv legalább 75 százalékát, csak fél pontokkal jutalmazták a pontszerzõ helyen végzõket.
Forrás: www.vezess.hu