Összeomlás a Mercedesnél, Ricciardo nyert

Kettős Red Bull-győzelmet hozott a Forma-1-es Maláj Nagydíj, miután a rajtnál Nico Rosberg visszaesett, Lewis Hamilton motorja pedig lángolva adta meg magát Szepangban.

Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo

Kettős Red Bull-sikert hozott a Maláj Nagydíj, Daniel Ricciardo végzett az első, Max Verstappen a második helyen.  A dobogóra Nico Rosberg állhatott még fel. Idén ez a második futam, amikor nem Mercedes az első, a korábbin Verstappen nyert.

Azt követően, hogy a rajtnál Sebastian Vettel elmérte a féktávot és az első kanyarban összeütközött Rosberggel, úgy tűnt, hogy az igazi üldöző nélkül maradt Lewis Hamilton simán behúzza a győzelmet, de a Mercedes-motor 15 körrel a vége előtt tönkrement, a címvédő pedig kiesett.  A két Red Bull az utolsó 12 kört egymástól 1-1,5 másodperces távolságban autózva tette meg, de Verstappen nem tudott támadni.

Vettel kiesett, a rajtnál megpördülő Rosberg viszont felzárkózott. A német harmadik helye is veszélyben volt, miután 10 másodperces büntetést is kapott a futam közben, mert Kimi Räikkönent úgy előzte meg, hogy közben nekiütközött. Sikerült azonban 13 másodperccel a finn előtt végeznie, így megőrizhette a dobogós helyét, így pedig 23 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben.

Ez volt Daniel Ricciardo idei első futamgyőzelme, összességében negyedik alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokára.

Fernando Alonso remek futamot teljesített, miután az utolsó helyről a hetedikre zárkózott fel, csapattársa, Jenson Button kilencedik lett. A két Force India is pontot szerzett, Sergio Perez hatodik, Nico Hülkenberg pedig nyolcadik lett. A pontszerzők tízes listáját a renault-s Jolyon Palmer tette teljessé, az angolnak ez első Forma-1-es pontja.

Így zajlott a verseny

Napos, meleg időben sorakoztak fel az autók a szepangi rajtrácsra a 2016-os Forma-1-es idény 16. futama, a Maláj Nagydíjon.

A pole-ba Lewis Hamilton, mellé csapattársa, a bajnoki éllovas Nico Rosberg, a második sorba a Red Bull-osok, Max Verstappen és Daniel Ricciardo, a harmadikba a ferrarisok, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, a negyedikbe a Force Indiá-sok, Sergio Perez és Nico Hülkenberg, az ötödikbe a 300. futamán induló Jenson Button és a williamses Felipe Massa állt.

A rajtnál Hamilton jól lépett el, ahogy Vettelnek is jól jött ki a lépés, vagyis mégsem, mert amikor az első kanyarban bebújt Verstappen mellé, hátulról összeért Rosberggel, aki kipördült, a Ferrari bal első felfüggesztése pedig eltört, ki is esett. “Sebastian őrült! Nekiugrott Rosbergnek, mint egy hülye” – mondta Verstappen a rádión.

Rosberg a mezőny végébe, a 17. helyre esett vissza.

A sorrend Hamilton, Ricciardo, Perez, Räikkönen, Verstappen, Button, Hülkenberg, Bottas, Grosjean és Ocon volt, de Fernando Alonso is a 12. helyig ugrott a mezőny legvégéből.

A 3. körre Verstappen, majd Räikkönen is megelőzte Perezt. A rajtnál visszaesett Massa a 7. körben defekttel volt kénytelen a bokszba hajtani, két körrel később pedig a haasos Romain Grosjean végezte a kavicságyban az utolsó kanyarban, virtuális biztonsági autót hirdettek.

A VSC alatt Verstappen, Perez, Button, és Hülkenberg is kereket cserélt, a 11. körben újraindított versenyen a sorrend Hamilton, Ricciardo, Räikkonen, Verstappen, Bottas, Sainz, Ericsson, Ocon, Perez és Rosberg a top10-ben.

Ocon a 13. körben ment ki a bokszba, de hibázott, gyorshajtás miatt 5 másodperces büntetést kapott. Rosberg közben szépen folytatta a felzárkózást, megelőzte Ericssont, Perezt, Sainzot, a 20. körre már a 6. helyre kapaszkodott fel.

A vezető Hamilton, és vele együtt Räikkönen is kereket cserélt, mindketten felvették a kemény keveréket. A Mercedes angolja a két Red Bull mögé tért vissza, de Ricciardo egy körrel később szintén kiment a fehér jelölésű abroncsokért.

A korábban cserélő Verstappen vette át a vezetést, de gumijai szépen lassan kezdték elveszíteni a tapadásukat, Hamilton egyre közelebb került hozzá. A Red Bull hollandja végül a 27. körben váltott keményekre, csapattársa, Ricciardo mögé került a 3. helyre. Két körrel később ugyanezt tette Hülkenberg és Bottas is.

A 30. körben a top10 sorrendje Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkonen, Rosberg, Perez, Button, Bottas, Palmer és Sainz volt.

A 32. körben Rosberg, a következőben Räikkönen ment ki újabb gumiszettért, a német a ferraris üldözésébe kezdett ezután. Alonso a 33. körben megelőzi honfitársát, Sainzot, fellép a pontszerző helyekre.

Rosberg a 39. körben előzte meg Räikkönent az 1-2. kanyarban, a német igen keményen koccolta is a finnt. Azonnal vizsgálat alá vonták.

Ugyanebben a körben támadta meg Verstappen Ricciardót, aki igen keményen visszatámadott, és megőrizte a pozícióját.

A 41. kör újabb fordulatot hozott: a vezető Hamilton autójának farából füst, majd lángok csaptak ki, a célegyenes végén félreállt. “No, no!” – kiabálta kétségbeesetten a rádión, miközben a fejét fogta.

A Mercedes eltávolításáig virtuális biztonsági autót hirdettek, meg is indultak a kerékcserék. Ricciardo, Verstappen, Rosberg is kereket cserélt, mindannyian lágyakat kaptak.

A Esteban Gutierrez kiesett, a Haasról egyszerűen lerobbant a bal első kereke és elgurult.

A verseny a 43. körben indult újra, Ricciardo 2 másodperccel vezetett Verstappen előtt, mögöttük 23 másodperccel Rosberg, 29-cel Räikkönen, azonban a németnek 10 másodperces időbüntetést adtak a túl agresszív előzés miatt, ezzel papíron a ferraris mögé került.

Rosberg az 50. körre nyitott 10 másodperces előnyt Räikkönennel szemben, minden értelemben fellépett a 3. helyre. Verstappen elszántan üldözte csapattársát, de nem tudott DRS-távolságba kerülni.

Az utolsó körökben már nem történt pozíciócsere, így Ricciardót intették le az első helyen, az ausztrál idei első, pályafutása negyedik futamgyőzelmét aratta. Verstappen a 2. hellyel hozott kettős győzelmet a Red Bullnak, míg Rosberg a 3. hely megcsípésével jelentős előnyt szerzett Hamiltonnal szemben a bajnokságban, 8-ról 23 egységre nyitotta különbséget.

A Ferrarinak be kellett érnie a 4. hellyel, a Red Bull nagyon csúnyán elhúzott tőlük a konstruktőri bajnokságban.

A további pontokon a williamses Bottas, a két Force India-pilóta (Perez 6., Hülkenberg 8.), a két mclarenes és az F1-es pályafutása első, a Renault idei harmadik top10-es eredményét szerző Jolyon Palmer osztozott. Alonso 15 helyet javítva lett a 7.

A Malajziai Nagydíj végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Kör
1 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:37:12.776 56
2 Max Verstappen Red Bull-Renault 2.443 56
3 Nico Rosberg Mercedes 25.516 56
4 Kimi Raikkonen Ferrari 28.785 56
5 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:01.582 56
6 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:03.794 56
7 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:05.205 56
8 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:14.062 56
9 Jenson Button McLaren-Honda 1:21.816 56
10 Jolyon Palmer Renault 1:35.466 56
11 Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38.878 56
12 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör 55
13 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör 55
14 Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari +1 kör 55
15 Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör 55
16 Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör 55
Felipe Nasr Sauber-Ferrari 46
Lewis Hamilton Mercedes 40
Esteban Gutierrez Haas-Ferrari 39
Kevin Magnussen Renault 17
Romain Grosjean Haas-Ferrari 7
Sebastian Vettel Ferrari 0

A világbajnokság a jövő héten a Japán Nagydíjjal folytatódik.

 

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás