Nyerő 44-es: Hamilton ennyi ezreddel vette el a pole-t Vetteltől!

Elképesztően szoros küzdelmet hozott a Brit Nagydíj időmérő edzése, melyen Lewis Hamilton sorozatban 4. pole pozícióját szerezte hazai pályán. Mögötte a két Ferrari, egy tizeden belül!

Sajnálatos módon nem a Mercedes és a Ferrari potenciális szoros küzdelméről szólt a Brit Nagydíj időmérő edzésének felvezetése. A harmadik szabadedzés eseményeit háttérbe szorította Brendon Hartley ijesztő balesete, melynek során a felfüggesztés egyik lengőkarja eltört az egyik féktávon. A Toro Rosso az edzés után még bízott abban, hogy lesz esély az autó összefoltozására, ám egy órával a kvalifikáció előtt már arról adtak hírt, hogy az új-zélandi biztosan kihagyja az időmérőt. Pierre Gasly eközben rajthoz állhatott, ám a hírek szerint az FIA erre csak úgy adott engedélyt, hogy a faenzaiak a teljes első felfüggesztését kicserélték.

Sebastian Vettel nem bukott a déli gyakorláson, mégis ő küszködött sérüléssel. A német nyakának megrándulása miatt korán kiszállt az autójából a harmadik tréningen, és még az időmérő előtt nem sokkal is a fizioterapeuta kezelte őt. A kvalifikációra aztán egy nagy tapasszal a nyakán érkezett meg – no meg a bizonytalansággal, vajon hogyan bírja az erőpróbát. Nem éppen ideális előkészületek a rajtsorrendről döntő egy óra előtt…

Q1: Claire Williams fogta a fejét…

Flúgos felvezetés után flúgos kezdés! Három perce ment még csak a Q1, amikor piros zászlóval megszakították a körözést. Lance Stroll a Hartley balesetének helyszínéül szolgáló Brooklands-kanyar kavicságyába csúszott, és mivel beásta magát, a mentés idejére leállították az időmérőt. E hibával biztossá vált, csak három kieső helyet kell elkerülniük a még állva maradóknak.

Öt perc várakozás után másodszor is zöldre váltott a boxutcai lámpa. A két Mercedes és Kimi Räikkönen a közepes keveréken hajtott ki, míg Sebastian Vettel egy használt lágy szetten. A leggyorsabb a német volt, aki 1:26,585-ös körrel szerezte meg a legelőkelőbb továbbjutó helyet. Hamilton lemaradása 0,2 másodperc volt, Bottasé már 0,4. A Red Bulloknál ismét Max Verstappen kezdett jobb formában, ő Kimi Räikkönent is megelőzte.

Az edzésrész nagy meglepetését Charles Leclerc szolgáltatta a már a harmadik edzésen megtáltosodó Sauberrel. A monacói 1:28,026-os körrel már eleve a középmezőny élén állt a Q1 kezdetétől, aztán a hajrában még tovább javított, és Ricciardót hátrébb taszítva a 6. helyen jutott tovább. Csapattársának, Marcus Ericssonnak sem kellett aggódnia, ám ő csak 13. lett.

Az utolsó percekben a két Renault volt a veszélyzónában, és a Force Indiákkal vetélkedtek a továbbjutásért. Nico Hülkenberg 8. időt autózva megmentette a helyzetet, Carlos Sainz viszont forgalomba került, és kiesett. Ezzel idén először nem a legjobb 10 közül fog rajtolni.

Mögötte a gyengén teljesítő Stoffel Vandoorne végzett, aki az állva maradt Williamst, Szergej Szirotkint tudta csak megelőzni. A piros zászlós megszakítás után egyébként az orosz is megjárta a kavicságyat, ő a Stove-kanyarban sodródott ki a nehezen kezelhető fehér masinával. Főnöke, Claire Williams a második nagy hibát látva nem is győzte takarni az arcát: szégyenteljes hazai hétvége ez számukra.

Q2: Hamilton visszavág – aztán a fűre hajt…

Az előző hétvégéken talán ment a nagy taktikázás a gumikkal a Q2-ben, az élcsapatok most nem érezték szükségét ennek: valamennyi versenyző a lágy gumin futott ki a boxutcából. Hamilton első körét már az elején elrontotta, így ismételni kényszerült. Második nekifutásra 1:26,256-ra javította az aktuális pályacsúcsot, jó 3 tizeddel túlszárnyalva Vettel Q1-es legjobbját. A németnek elsőre összejött a jó kör, igaz, az utolsó kanyarban kicsit megingott alatta a Ferrari. Tán ennek is köszönhető a 0,116 másodperces lemaradása.

A harmadik-negyedik helyen a mezőny két finnje Bottas, Räikkönen sorrendben osztozott, a negyedik Verstappen már 0,8-re volt, míg Ricciardo előnye hiába volt csak másfél tized a 7. helyen álló Grosjeannal szemben, ennek ellenére nem próbálkozott még egy körrel.

Veszélybe nem került ezzel: az első körök hűen kirajzolták az erősorrendet. Az utolsó próbálkozásoknál a 7-8. leggyorsabb Grosjean, Magnussen párosnak sem volt mitől tartania, sem az újabb remek kört előhúzó Leclerc-nek, és bár Esteban Ocon azért még javított, az ő továbbjutása sem került veszélybe.

Nico Hülkenberg csak 11. lett, így a másik Renault is elvérzett, mögötte Pérez Alonso, Gasly és Ericsson búcsúzott még.

Az edzésrész második felét a fájós nyakú Vettel inkább pihenéssel töltötte, a Mercedesek viszont szokásuk szerint kimentek még egy be nem fejezett lágygumis próbakörre. Hamilton a hátsók hőmérsékletére panaszkodott, ami a több mint 50 fokos aszfalton nem meglepetés. Az már inkább volt az, hogy a brit e próbálkozásánál a fűre sodródott a Becketts-kanyarban…

Q3: Nyerő szám a 44-es!

A középmezőnyt uralták a Ferrari-motoros autók – de mire megy az olasz hajtóegységgel a gyári csapat? A mindent eldöntő harmadik szakaszban Vettel már első körén jelezte: nyakfájás ide, Mercedes-pálya oda, ő bizony nem fogja olcsón adni a bőrét. A német  1:25,936-tal adta föl a leckét az előző három silverstone-i időmérő győztesének, aki elsőre 57 ezreddel lassabbnak bizonyult nála. A különbség minimális volt, Vettel viszont a pálya mindhárom szektorában gyorsabb volt riválisánál – még az addig a Mercedes terepének bizonyuló középsőn is.

Az ideiglenes második soron Bottas és Räikkönen osztozott, előbbi 0,281, utóbbi 0,360 másodperces hátránnyal; őket a két Red Bull követte. Verstappen 0,7-es hátrányban volt, Ricciardo pedig 1,2-esben. Az ausztrált ugyanakkor szoftverhiba hátráltatta körén, amelyen nem tudta megfelelően használni a DRS-ét.

Gondban a Mercedes? Hamilton a mindent eldöntő köre előtt már a szélárnyékozás lehetőségéről érdeklődött csapatánál – érezte, hogy itt minden ezred számíthat. Valóban így volt. A brit minden szektorán javítva 1:25,882-vel vette át a vezetést, és miután Vettelnek nem sikerült jól az első szektora, már nem is engedte ki a kezéből. A különbség stílszerű: 44 ezred a 44-es rajtszámú autó javára!

Az utolsó pillanatokban úgy tűnt, Räikkönen nevető harmadikként még meglepetést okozhat. Két abszolút legjobb szektort futott, ám mivel a középsője nem volt olyan erős, 98 ezred neki is hiányzott, és csak a 3. helyre sorolt be, Bottas elé.

A harmadik sor a várakozásoknak megfelelően a Red Bullé lett, Verstappen, Ricciardo sorrendben, míg az negyediken a Haasok osztoztak. Leclerc az utolsó pillanatban még maga mögé gyűrte Ocont, megszerezve a 9. rajtkockát.

Hamilton pályafutása 76. edzéselsőségét aratta, a hatodikat Silverstone-ban ahol négy éve legyőzhetetlen szombaton. Vettel hiába akarta megtörni a Mercedes-varázslatot, egyelőre nem sikerült. Vasárnap újra próbálkozhat. A verseny 15 óra 10-től élőben a Dunán és az M4 Sport.hu-n!

Brit Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:

 

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1:26,818 1:26,256 1:25,892
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:26,585 1:26,372 1:25,936
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:27,549 1:26,483 1:25,990
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:27,025 1:26,413 1:26,217
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:27,309 1:27,013 1:26,602
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:27,979 1:27,369 1:27,099
7. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:28,143 1:27,730 1:27,244
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:28,086 1:27,522 1:27,455
9. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:27,962 1:27,790 1:27,879
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:28,279 1:27,843  
11. Nico Hülkenberg Renault 1:28,017 1:27,901  
12. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:28,210 1:27,928  
13. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:28,187 1:28,139  
14. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:28,399 1:28,343  
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:28,249 1:28,391  
16. Carlos Sainz Renault 1:28,456    
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:29,096    
18. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:29,252    
19. Lance Stroll Williams-Mercedes idő nélkül    
20. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda nem indult

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás