Nincs komoly sérülése, de a Haas nem sietteti Schumacher visszatérését
Óriási bukással zárult Mick Schumacher időmérő edzése a Szaúd-arábiai Nagydíjon. A Q2-ben pályafutása első Q3-as szerepléséért küzdött, amikor a 12-es kanyarnál elveszítette irányítását a kerékvetőre felfutó Haasa fölött. Előbb az autója jobb oldalával csapódott a betonfalnak, majd továbbcsúszva balról is kapott egy ütést a következő kanyar után.
Schumachert a pálya orvosi központjában megvizsgálták, és nem találtak sérülésre utaló jeleket, de elővigyázatosságból egy helyi kórházba vitték további ellenőrzésekre.
Günther Steiner csapatfőnök a brit Sky Sportsnak nyilatkozott a balesetről. „Én személyesen nem beszéltem vele, csak az édesanyjával, akit informáltam. Nem láthatóak nála sérülések, csak ellenőrizni kell még, pár felvételt készítenek róla, hogy nem sérült-e meg a nagy erőhatásoktól és a becsapódástól” – mondta a Haas csapatfőnöke.
Megerősítette, vezetői hibáról volt szó, az autó adatain nem láttak semmi rendkívülit.
„Úgy fest, hogy egyszerűen ráment a kerékvetőre, és elveszítette az irányítást. Kiforgott a kereke, és ilyenkor gyorsan megtörténik. Nem volt szó törésről, semmi ilyesmiről”
– mondta, hozzátéve: „Az autónk jó, és mindig próbálja a legjobbat kihozni belőle. Most egy kicsit túl keményen próbálkozott. Ha itt hibázol, nincs tér a menekülésre, közel vannak a falak.”
Steiner kiemelte, rádiózni sem tudtak versenyzőjükkel. „Egyből elvesztettünk minden adatot, amint becsapódott. Onnantól nem volt vele kapcsolatunk, minden lekapcsolt. Valamit teljesen tönkretett a becsapódás. A rádión nem tudtunk beszélni vele, de jött az üzenet, hogy tudatánál van. Ez fontos volt. Aztán amint visszahozták, azt mondták, nincs külső sérülése.”
Schumacher hivatalosan a 14. rajthelyet szerezte meg végül az időmérő edzésen, ám a vasárnapi versenyzése még erősen kérdéses. A saját és az autója állapota miatt is.
„Még nem láttam az autót, de teljesen összetört. Előbb azt kell látnunk, ő hogy van, aztán megnézzük az autót, és eldöntjük, mi lesz holnap. Van, hogy jobb nem rajtolni. Egyelőre nem tudom, nem akarok arról találgatni, hogy nem fog rajthoz állni, de mindennel számolok holnapra. ”
„Megnézzük az autót, meglátjuk, mennyi tartalék alkatrészünk maradt. De mindent vissza kell küldenünk ellenőrzésekre egy ilyen baleset után, szóval teljesen új autót kell építenünk.”
Steiner később Schumacher kapcsán hozzátette: „Nem érdemes kockáztatni holnapra. Két hét múlva Melbourne jön, és jobb arra összpontosítani, hogy addigra jó állapotban legyen.”
Az olasz kiemelte, ismét hálásak lehetnek az FIA biztonsággal foglalkozó csapatának, mert az idei szigorított előírások is segítettek csökkenteni a nagy baleset hatásait. „Ez megmutatja, mennyire biztonságosak ezek az autók. Az FIA idén merevebbé tette a vázat Romain (Grosjean 2020-as bahreini) balesete nyomán. Ezek a dolgok segítenek ilyenkor. Persze szerencsére is szükséged van. A legfontosabb, hogy a versenyző rendben van” – állapította meg a Haas kapitánya.
Forrás: M4Sport