Nem ellenőrizte a Ferrari a Leclerc futamát meghiúsító alkatrészt
Már akkor drámai véget ért Charles Leclerc Monacói Nagydíja, amikor még csak készült rá. A szombati pole-szerző reggel még megkönnyebbülten örülhetett a hírnek, hogy az időmérő edzés Q3-as hajrájában történt balesete ellenére nem kell váltót cserélni a Ferrarijában, így az élről vághat neki hazai futamának. Aztán a rajtrácsra menet az autója az alagúthoz érve rakoncátlankodni kezdett. Javítani már nem volt idő, még a rajtrácsig sem juthatott el.
Leclerc már a verseny alatt tett első nyilatkozataiban jelezte, noha azt jelentette a csapatrádión, hogy a váltója hibásodott meg, valójában nem erről volt szó. Főnöke, Mattia Binotto aztán a futamot követően megerősítette, valóban nem, hanem a kardántengellyel volt problémájuk, mégpedig az autó ütést nem kapó oldalán.
„Még ki kell elemeznünk, mi történt pontosan. A hiba a kardántengelyben történt, a bal kerékagy bevezetésénél. Szóval ez nem váltóhiba volt. A váltót tegnap este megvizsgáltuk és újra összeraktuk. A váltó rendben volt a versenyre”
– jelentette ki a szakember a Sky Sportsnak.
Azt is hangsúlyozta, hogy miközben Leclerc-nek a jobb hátsó kereke sérült szombaton, mivel az ütközött a fallal, ez a hiba a bal oldalon lépett föl. „Ez az ellenkező oldal. Szóval lehet, hogy teljesen független a balesettől. Ezt még alaposan meg kell vizsgálnunk és ki kell elemeznünk. Magyarázatom még nincs. Most kielemzünk minden alkatrészt és adatot, hogy pontos magyarázatot találjunk” – mondta, megerősítve, eddig hasonló probléma nem merült föl az autójukkal.
Binotto az időmérő edzés után azt mondta, még a pole megtartásáért és a győzelem esélyéért sem fognak kockáztatni, biztosra mennek a megbízhatóság szempontjából, és ha szükséges, akár a büntetést is vállalják, csak hogy pontot szerezhessenek Leclerc-rel. A csapatfőnök hangsúlyozta, valóban nem kockáztattak.
„Mint mondtam, ez nem váltóhiba volt. Szóval nem volt semmi hazardírozás a váltóval. Teljesen meg voltunk győződve róla, hogy a váltó rendben lesz a versenyen. Mindenesetre a történtekre magyarázatot kell találnunk, ami még nincs meg. Alapos elemzés következik.”
Mivel a meghibásodás az ütközéssel ellentétes oldalon történt, fölmerül a kérdés, az autó átvizsgálásánál mennyire volt alapos a Ferrari. Binotto szavaiból kiderült, annyira nem, hogy a nem gyanús elemeket is átnézzék. „Nem, ezt a területet nem ellenőriztük, mert nem sérült meg” – erősítette meg
Forrás: M4Sport