Négy hétvégés motor javaslat
A Forma-1 hat motorszállítója közös szabálytervezetben azt javasolja, hogy az erõforrásoknak 2010-tõl négy versenyhétvégét kelljen kibírniuk, és limitálnák az ûzemanyag-felvételt is. Saját szabálytervezettel válaszolt a Forma-1 hat motorgyártója az FIA májusban közzétett javaslatára – írja az autosport.com.
A BMW, a Ferrari, a Honda, a Mercedes-Benz, a Renault és a Toyota azt szeretné, ha a felûgyeleti szerv elállna a kis térfogatû turbómotorok 2011-es bevezetésétõl, és 2013-ig a jelenlegi, V8-as formula maradna érvényben.
A gyártók cserébe önálló ötletekkel próbálnak eleget tenni az FIA költségcsökkentésre és környezetbarát technológiákra törekvõ irányelveinek.
Helyeslik például a KERS (Kinetic Energy Recovery System) nevû regeneratív rendszer bevezetését, amely a fékezési energiát nyerné vissza és használná fel az autó meghajtásához, de 2009 helyett csak egy évvel késõbb tennék kötelezõvé. Ugyancsak 2010-tõl maximálnák a motor ûzemanyag-felvételét, arról viszont nem szól a tervezet, hogy ez biobenzin lenne-e vagy fosszilis alapû.
Emellett a jelenlegi kettõ helyet négy versenyhétvégére növelnék a motorok kötelezõ élettartamát, a gyártók szerint ugyanis a megnövelt élattartam volt az FIA egyetlen ötlete az utóbbi évekbõl, ami valóban hozzájárult a kiadások mérsékléséhez.