Monzában újra a csúcson a Brawn!
Rubens Barrichello újabb tökéletes versenyzéssel nyerte meg az Olasz Nagydíjat. A bajnoki éllovas Button újra a dobogón, Lewis Hamilton az utolsó körben buta balesettel adta ajándékba Räikkönennek a harmadik helyet. Monzában a Brawn-csapat hibátlanul végrehajtott stratégiával kettõs gyõzelmet aratott – idén negyedszerre. Rubens Barrichello a valenciaihoz hasonló nagyon összeszedett versenyzéssel nyert, és Jenson Button is ugyanolyan jól hajtotta végre a feladatát. A harmadik helyet Kimi Räikkönen az utolsó körben örökölte meg a McLarent eldobó Hamiltontól, a finn sorozatban negyedszerre állt dobogóra.
A rajt nagyjából problémamentesen zajlott, ahogy számítani lehetett rá, a KERS-es Räikkönen a második helyrõl induló Adrian Sutil elé ugrott. Az elsõ kör nagy vesztese a Heikki Kovalainen volt, akit mindkét brawnos és a másik Force Indiát vezetõ Vitantonio Liuzzi is megelõzött. Még rosszabbul járt Mark Webber, akit Robert Kubica pöckölt ki a második sikánban.
Miután a kétkiállásos stratégián versenyzõ Hamilton, majd Sutil és Räikkönen is végrehajtotta az elsõ kerékcseréjét, a két Brawn az élre került. A mclarenes bajnoknak a gyõzelem reményében középsõ szakaszban fel kellett volna zárkóznia rájuk, de Barrichello és Button is elég gyors volt ahhoz, hogy ez ne sikerüljön.
A Brawnok és a kétkiállásos pilóták második bokszlátogatása után Hamilton ugyan Button mögött kötött ki a harmadik helyen, de csak nagyon lassan közeledett az angolhoz. Mögöttük Räikkönen Sutillal ismételte a Spában már Fisichellával begyakorolt koreográfiát: az õt néhány tizeddel üldözõ németet a KERS használatával akadályozta az elõzés megkísérlésében.
A két pilóta második kiállása egyébként kalandosan alakult: a ferrarisnál lefulladásgátló hátráltatta az elindulást, míg Sutil 20-30 centivel elmérte a bokszot, és több szerelõt is elkaszálva állt meg. Komoly baja senkinek nem esett, de értékes másodpercek úsztak el a hibával, és a német jobb oldali tükre is letört az incidensben. Hibátlan kiállásokkal mindketten Hamiltonhoz közel térhettek volna vissza a pályára, de ez végül mégsem számított.
A verseny utolsó körében a címvédõ ugyanis hibázott, a két Lesmo kanyar között elvesztette az uralmát az autó felett, és orral a falnak csapódott, kiesett. A McLaren törmelékei beborították a pályát, így a verseny – valójában csak elvi – biztonsági autós szakasszal zárult.
Míg a Force Indiánál örülhetnek Sutil negyedik helyének, a másik szemük sír, ugyanis a hétvégén Fisichella helyére beült Vitantonio Liuzzi a futam elsõ felében a negyedik helyen autózott, stratégiája szempontjából Räikkönennél és csapattársánál is kedvezõbb helyzetben, de az autója a 23. körben mûszaki hiba miatt kiesett.
Szintén kiszállt a versenybõl Kubica, akinek még a Webberrel történt ütközéskor sérült az elsõ szárnya. A lengyelt a versenybírók bokszkiállásra utasították a sérült autó miatt, majd néhány körrel késõbb végleg a garázsba tolták a szerelõk. A Toro Rosso újonca, Jaime Alguersuari is a garázsban fejezte be a futamot.
A Toyota két pilótája, Timo Glock és Jarno Trulli nevetséges pofozkodást mutatott be a verseny utolsó szakaszában. A dolog az elsõ sikánban kezdõdött, hol az olasz és Kazuki Nakajima lökdösõdött. Glock ezt kihasználva zárkózott fel Trullira, majd a kör nagy részében egymást nem kímélve, kerék a kerék ellen száguldottak, taszigálták egymást a 12-13. helyen. Végül Trulli vesztett rajta, miután a második Lesmóban a letért a pályáról, és örülhetett, hogy nem szállt el teljesen.
A bajnoki esélyeit gyakorlatilag már búcsúztató Sebastian Vettel küzdelmes versenyen van túl, a német kezdetben Alonsóval harcolt, de alulmaradt, és végül csak az utolsó pontszerzõ helyet szerezte meg, de azt is csak Hamilton balesete miatt.
A renault-s spanyol csendben, de hatékonyan autózva lett az ötödik, ami idei legjobb eredménye. A futam elején csúnyán visszacsúszó Kovalainen a hatodik,míg a szépen felkapaszkodó Nick Heidfeld a hetedikként zárt a BMW-vel. A Ferrarinál Monzában bemutatkozott Giancarlo Fisichella a 14. rajthelyrõl a 9. pozícióig jutott.
Barrichello gyõzelme ugyan öröm a brazil veterán számára, de a bajnokság szempontjából nem nyert vele sokat, Button második helye miatt csak két pontot sikerült faragnia hátrányából, ami így 14 pontra csökkent.
A Red Bull-os kihívóknak inkább már csak matematikai esélyük van, az utolsó európai futam, az Olasz Nagydíj után következõ négy tengerentúli versenyen a Brawn két pilótája küzd majd meg a címért.
Olasz Nagydíj, verseny:
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1h16:21.706
2. Button Brawn-Mercedes (B) + 2.866
3. Raikkonen Ferrari (B) + 30.664
4. Sutil Force India-Mercedes (B) + 31.131
5. Alonso Renault (B) + 59.182
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:00.693
7. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:22.412
8. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1:25.427
9. Fisichella Ferrari (B) + 1:26.856
10. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2:00.000
11. Glock Toyota (B) + 2:43.925
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
14. Trulli Toyota (B) + 1 kör
15. Grosjean Renault (B) + 1 kör
16. Rosberg Williams-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Sutil, 1:24.739
Kiesõk:
Liuzzi Force India-Mercedes (B) 23
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 20
Kubica BMW Sauber (B) 16
Webber Red Bull-Renault (B) 1
Forrás: www.vezess.hu