Mit várhatunk a Ferrari 2017-es autójától?
Ötletekkel, változtatásokkal igyekszik bizonyítani az elnök koncepciójának helyességét 2017-ben a Ferrari. Pletykák a vörösök új versenyautójáról.

Egy jobb szezon a Ferrari kívánsága 2017-re. Az előző évet nyeretlenül, a konstruktőri harmadik helyre visszacsúszva záró olaszok komoly átalakuláson mentek keresztül a mögöttünk hagyott hónapokban. A nyáron távozott James Allison technikai igazgató és Dirk de Beer, az aerodinamikai részleg vezetője, s ezzel egy időben Sergio Marchionne új filozófiát igyekezett meghonosítani Maranellóban.
A sokat emlegetett horizontális struktúrát, a „vezér nélküliség” rendszerét most az új technikai igazgatónak, Mattia Binottónak kellene sikerre vinnie, aki a nyári szünet előtt 14 munkacsoportot állított fel a gyárban, s aki az eddigiekhez képest nagyobb szabadságot kíván biztosítani az Allison által még szigorúbban irányított (vagy adott esetben háttérbe szorított) szakembereknek.
Az olaszok állították, 2017-es projektjük nem szenvedett hátrányt az átrendeződés miatt, az olasz Motorsport munkatársa, Franco Nugnes pedig úgy tudja, új versenygépük el is készül a kijelölt határidőre. A csapat február 24-én tervezi bemutatni az egyelőre ismeretlen nevű autóját, amelyet aznap a gyáruk mellett fekvő Fiorano-versenypályán egy filmes nap keretén belül be is járatnak.
Nugnes pár információt is tud már az új gépről. Úgy értesült, van rá esély, hogy 2016-tal ellentétben ezúttal a versenygép festésében nem kap olyan hangsúlyos szerepet a fehér szín. A múlt évi bemutató előtt többen megjegyezték, az utoljára az 1990-es évek elején használt festés már korábban sem hozott szerencsét, és miután 2016 sem számított sikeres bajnokságnak, nem kizárt, hogy már az autó külsejével is jelezni akarják, új korszakot kezdenének.
A 062/2-es kódjelű motorjuk a hírek szerint szerkezetében, technológiájában jelentősen eltér majd a 2016-ban használt verziótól. A tavalyi, turbóval kapcsolatos megbízhatósági problémáikra reagálva változtatnak, próbálják növelni az energia-visszanyerő rendszerek hatékonyságát. Emellett továbbfejlesztik az előkamrás gyújtástechnológia rendszerét is.
Az olasz lap úgy tudja, átszabják a váltót és a hátsó felfüggesztést is, mivel 2016-ban a vörösök egyik gyenge pontját a kigyorsítás jelentette. Ezen a téren konvencionálisabb megoldást választhatnak.
Várhatóan növekszik majd az új autó tengelytávolsága is, Nugnes szerint 200 milliméterrel. Ez részben az 5 kilogrammal több üzemanyag (100-ról 105 kilogrammra nő az elhasználható üzemanyag mennyisége) befogadására alkalmas nagyobb tanknak lesz köszönhető.
Pletykák szerint az új autón emellett meglepő megoldásokat is felvonultathatnak – az olasz újságíró legalábbis forrásaitól úgy hallotta, a 668-as kódnéven futó program keretében érdekes aerodinamikai formákat is teszteltek a szélcsatornában, Mattia Binottónak pedig feltett szándéka rácáfolni a kritikusokra, s megmutatni, hogy a James Allisonhoz hasonló karakterek, jó nevű brit szakemberek nélkül is képesek kreatívat és jót alkotni, bátor megoldásokat sikerre vinni.
Forrás: M4Sport