Mi történt Räikkönennel a rajtnál?

kimi-raikkonen-ferrari-testSzezonja legjobb időmérő edzése után szezonja legrosszabb rajtját produkálta Kimi Räikkönen Monzában. A finn azonnal elveszítette dobogós reményeit – később azonban számos előzést bemutatva zárkózott fel az ötödik helyre.

Gyakorlatilag már a verseny első másodpercében lényegét vesztette, hogy Kimi Räikkönen szombaton idei legerősebb időmérőjét produkálva megszerezte a második rajtkockát. A finn versenyző autója a lámpák kialvásának pillanatában meg sem akart mozdulni, majd mire végül mégis mozgásba lendült, már a teljes mezőny elszáguldott mellette.  „Amikor felengedtem a második kuplungot, bekapcsolt a vészprogram, ami megakadályozza a motor lefulladását, az úgynevezett lefulladásgátló. Tehát újra meg kellett húznom a kuplungot, aztán elengednem. Nem tudom, mi romlott el, de semmit sem csináltam másképpen, mint ahogy szoktam” – nyilatkozta a leintés után a Ferrari versenyzője.

„Nem kaptam még pontos magyarázatot erre, de lényegében ez már mindegy is, hiszen másodpercek alatt utolsó lettem. Végül mindent kihoztam a versenyből, amit tudtam. Amikor a mezőny legvégéről ötödik leszel, elégedettnek kell lenned, de természetesen nem vagyok az, hiszen mégsem tudtam megtartani a rajthelyezésemet…”

Räikkönen elárulta, a felvezető körnél elvégzett próbarajtnál még semmiféle problémája nem volt. „Nem volt. De nem a rajt miatti csalódottságot akarom magammal vinni erről a hétvégéről, hanem inkább a tényt, hogy alapvetően jó hétvégénk volt. Bosszant, hogy gyakran tűnik jónak a kiindulási pozíciónk, de aztán sokszor hátráltatnak minket apró problémák, ami miatt a versenyen nem tudjuk hozni, amit lehetne. Előbb vagy utóbb azonban végre mindennek össze kell jönnie” – bizakodott.

„Az autóm az egész hétvége folyamán jó volt. A verseny első felében kicsit jobban elhasználtam a gumikat, mint kellett volna, mivel mások mögött mentem, és ez a vezethetőségre is rányomta a bélyegét. De a második szett már sokkal jobb volt. A köridőket nem igazán figyeltem, de nem hinném, hogy ebből a versenyből többet ki tudtam volna hozni ennél. Voltak újításaink itt, és a monzai erőpályán ezek kifizetődtek. Az autó fejlődésével pedig egész évben elégedett voltam.”

Räikkönen peches kezdése után üldöző szerepbe kényszerült, s már az első körökben számos előzést kellett bemutatnia. A Renault és a Honda-motorjával fölszerelt autókkal könnyebb dolga volt, de elmondása szerint a többi rivális sem okozott neki komoly problémát, ami autója és motorja javulását bizonyítja. „A Force India nagyon gyors volt az egyenesben. Összességében arra számítottam, hogy nagyobb nehézségekbe ütközök, mivel idén összességében elég nehéz előzni. Ez is azt mutatja, hogy előrelépést tettünk – már nem ragadtunk be a riválisok mögé, inkább megelőztük őket. Ez mindenképp pozitívum” – állapította meg a végül az ötödik helyen célba érő „Jégember”.

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás