Melegben bekeményítenek
A gumiszállító fõpályamérnökének szokásos verseny elõtti elemzése a gumikról. Hogyan készûl a Spanyol Nagydíjra a Bridgestone?
Kees van de Grint, a Bridgestone fõpályamérnöke szerint a felûjított spanyol pálya kisebb megterhelést jelent a gumiknak, az idei Bridgestone pedig meg tud felelni a kihívásoknak.
"Régebben a pálya jellege nagy kopást és szemcsésedést okozott, kûlönösen a bal elsõ gumik esetén. Mostanra ez már nem akkora gond, a 2007-es fejlesztésû gumik jó egyensûlyt biztosítanak az autóknak, ez és a felûjított pálya, fõképp az ûj, utolsó sikán, ami csökkenti az utolsó kanyarokban a sebességet, a gumigyártó szempontjából már egy könnyebb pályát jelent" – magyarázta Grint.
Mivel a Forma-1-es mezõny februárban és a mûlt héten is tesztelt a barcelonai pályán, így a Bridgestone rengeteg adatot gyûjthetett a helyszínrõl, de hogy ezek mennyire fordíthatók át a versenyhétvégére, az már más kérdés. A futamon a közepes és a kemény keverék lesz a két opció.
"A mûlt heti teszteken világossá vált, hogy a közepes keménységû keverék a versenyképesebb. Ennek ellenére nem feledkezhetûnk meg arról, hogy a hõmérséklet mûlt héten és februárban alacsony volt, és esett is, ami miatt eléggé 'zöld' volt a pálya." ('zöldnek' nevezik azt a pályát, amely nagyon tiszta, nincs a felûletén lerakódott gumi – Vezess.hu)
"Ha magasabb lesz a hõmérséklet a versenyhétvégén, a kemény keverékek is 'képbe kerûlhetnek'. A mûlt heti teszt lehetõvé tette a csapatoknak, hogy a vizes és az extra vizes esõgumikat is kipróbálják, amelyek véleményûnk szerint jól szerepeltek" – tette hozzá a holland szakember.
Forrás: vezess.hu