Közleményben adott hírt a Ferrari Leclerc váltójának vizsgálatáról

Nem lehetett nyugodt a monacói időmérős sikere után Charles Leclerc, mivel a Q3-as balesete után fölmerült, talán sérülhetett a váltója. A Ferrari túl van az első vizsgálatokon.

Charles Leclerc a Monacói Nagydíj Q3-as felvonásának utolsó perceiben csapta falnak a Ferrariját az Uszoda utáni sikánnál. Noha először az autója jobb első kereke tört ki a helyéből a túlságosan szűken vett kanyar szalagkorlátján, ezt követően volt egy másik becsapódás is a kanyar kijáratánál, ahol a korlát a hátsó kereket is letörte az autóról.

Mivel a hátsó felfüggesztést a váltóhoz kötik be, fölmerült annak lehetősége, hogy az ütközés ereje talán az erőátviteli egységben is kárt tett. Egy időmérőt követő váltócsere márpedig 5 rajthelyes büntetést von maga után, ami azt jelentené, hogy Leclerc elveszti az első rajtkockáját.

A monacói és csapata komolyan aggódott, hogy ez bekövetkezik, ám majd’ négy órával a kvalifikáció leintése után biztató hírek érkeztek a csapattól: az előzetes vizsgálatok alapján nem úgy fest, hogy komoly kár keletkezett.

„A Charles Leclerc autójának váltóján lefolytatott első elemzés azt mutatta, hogy nem történt komoly károsodás. Holnap reggel további ellenőrzéseket fogunk elvégezni, és akkor fogjuk meghozni a végső döntést arról, ezt az egységet használjuk-e a versenyen”

– közölte a Scuderia.

A vörösök tehát még nem mehetnek teljesen biztosra, ám az előjelek jók, és arra utalnak, hogy Leclerc vasárnap a pole-ból vághat neki hazai versenyének.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke még a vizsgálat lezárulta előtt azt mondta, hiába a pole-juk, amennyiben akár csak egy kicsi kétségük is lesz afelől, hogy Leclerc váltója végigbírja-e a versenyt, nem fognak kockáztatni és a csere mellett döntenek, még ha ezzel a győzelmi esélyeiket is dobják el.

„Nem, nem fogunk hazardírozni. Egy ilyen időmérő edzés után számunkra a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük a világbajnokságban, és ehhez nyilvánvalóan be kell fejeznünk a versenyt. Szóval a megbízhatóság kulcsfontosságú, ez élvezi az elsőbbséget. Ha bármilyen kétségünk is lesz, akkor mindenképpen cserélni fogjuk és javítjuk”

– tette egyértelművé.

Leclerc elismerte, nem tud igazán örülni a pole-jának, amíg nem biztos benne, hogy az az övé is marad, és arról is beszélt, hogy furcsa érzés egy balesettel időmérőt nyerni. „Ez így nem ugyanolyan. Pillanatnyilag őszintén szólva egészen sz** érzés. Csak várom, hogy mi van a váltómmal, és ennyi. Nem tudom élvezni úgy ezt az időmérőt, ahogyan szeretném.”

Furcsa érzések Binottóban és a csapatban eközben más miatt kavarogtak. „Mindig sajnálatos összetörni egy autót. Csalódottak is vagyunk, az egész csapat az. De nem a baleset miatt, nem a pole miatt, hanem mert úgy véljük, hogy Carlos jobb helyezést érhetett volna el. Szerintünk ez lehetséges lett volna. Szóval csapatként jobbak is lehettünk volna ennél, és emiatt éreztünk egy kis csalódottságot” – utalt arra Binotto, hogy Carlos Sainz a pole-ra vagy az első sorra is esélyes lehetett volna, ha az utolsó körét nem kell félbeszakítania a baleset miatt.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás