Következik a Brazil Nagydíj

Hamilton vagy Alonso, esetleg Räikkönen? Hamarosan választ kapunk, ki lesz a Forma-1 2007-es egyéni világbajnoka. A statisztika Räikkönen ellen dolgozik. Már csak egyetlen futam van hátra a 17 versenybõl összeállított 2007-es Forma-1- világbajnokságból. 1986 óta nem volt ilyen, hogy hárman is esélyesek lettek volna az elsõségre.

Bár Lewis Hamilton már egy futammal ezelõtt, Kínában is megnyerhette volna a bajnoki címet, de éppen a zsenialitása okozta a vesztét. Ha nem akart volna minden áron nyerni, Brazíliába már világbajnokként érkezhetett volna. De õ kiûtésre játszott Kimi Räikkönen és fõleg Fernando Alonso ellen, ám végûl õ kerûlt padlóra. 12 helyett csak 4 illetve 7 pont az elõnye most.

Hárman esélyesek még

Lehet, hogy tanult belõle és akkor egy sétagalopp lesz számára a futam, hiszen ha Alonso nem nyer, akkor akár ötödik is lehet és ûnnepelhet. Ha Hamilton gyõz vagy második lesz, tök mindegy mit csinálnak a többiek. ám ha elkapja a hév, lehet, hogy nem tudja megkoronázni idei lehengerlõ teljesítményét.

Az izgalmas versenyért ezûttal Alonso és Räikkönen felel majd, akik nem taktikázhatnak, csak a gyõzelemre hajthatnak, kivéve persze ha Hamilton hibázik. érdekes, hogy egyikûk sem nyert még Braziliában, de mindketten háromszor álltak már a dobogón.

Alonso nemcsak egy kûlön FIA megfigyelõt szerzett magának, hogy megvédje a csapattal szemben, de állítólag a trénere ezûttal Hamilton adatait fûrkészi majd ki.
 

Hazai sztárok

A folyamatos fejlesztések nyomán a McLaren és a Ferrari autói nagyon közel kerûltek egymáshoz minden pályán, de tény, ahol idén a Bridgestone a szuperlágy gumikat alkalmazta, ott a McLaren nyert. Brazíliában ismét a két leglágyabb keveréket kell használniuk a csapatoknak.

Ezenkívûl a brazil pálya aszfaltja köztudottan hepehupás, ami inkább a jó futómûvel rendelkezõ, a mechanikai tapadást elõtérbe helyezõ versenyautóknak kedvez, mintsem a jó aero-hatékonyságûnak. Ez megint a McLaren felé billenti a mérleg nyelvét. Persze Räikkönen bízhat benne, hogy a felûjítás során jó munkát végeztek.

Pálya és verseny:

A brazil versenypálya Sao Paulo kûlvárosában, Interlagosban fekszik. 1973-ban autóztak elõször a Forma-1-esek az Autodromo Jose Carlos Pace-re keresztelt pályán. Idén már 35. alkalommal rendezik meg a Brazíl Nagydíjat, amelyet tíz évben Rio de Janerióban teljesítettek.

A célegyenes végén lehet elõzni

Ami igazán kûlönlegessé teszi a pályát, hogy az óramutató járásával ellentétesen haladnak rajta az autók. Amiknek ugyan ez nem gond, viszont a pilóták nyaka az év során legtöbbször a másik irányból kapja a terhelést.
Kisebb nagyobb szintkûlönbségek és hullámos az aszfalt jellemzik a brazil pályát, ahol azért alkalmazzák a szuperlágy abroncsokat, hogy a hosszû gyors részek miatt alacsonyra állított szárnyak ellenére jól tapadjanak az autók a kanyarokban.

A gumik és autó sem kap kûlönleges terhelést a versenyen, viszont az abroncsok és a futómû tökéletes hangolása elsõdlegesen fontos a sikerhez. Fontos tényezõ az idõjárás is: a hétvégén változékony idõ lesz, nem elképzelhetetlen, hogy sorozatban harmadik esõs versenyét teljesíti a mezõny. Tavaly ugyan száraz volt Michael Schumacher bûcsû versenye, de elõtte négyszer esett.
 

2007-es BRAZIL NAGYDíJ:

Az idõmérõ edzés: Október 20-án szombaton magyar idõ szerint 18-kor indul a kvalifikáció
A futam: A 71 körös Brazil Nagydíj október 21-én magyar idõ szerint 19 órakor veszi kezdetét.
Pályarekord: 1 perc 11.473másodperc, Juan Pablo Montoya, 2005.
2005-os dobogó:1. Felipe Massa, 2. Fernando Alonso, 3. Jenson Button 

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás