Kettös Brawn-gyözelem Melbourne-ben!

Kiváló versenyzést, fordulatokat hozott a 2009-es Forma-1-es világbajnokság 2009-es idényének szezonnyitója. A Jenson Button rajt-cél gyõzelmet aratott,míg Rubens Barrichello sokkal kacskaringósabban jutott a dobogóra. A harmadik Jarno Trulli lett, a Ferrari leszerepelt. A 2009-es szabályok az Ausztrál Nagydíj alapján beváltották a hozzájuk fûzött reményeket, a verseny valóban izgalmasabb lett. Az idény elsõ futamán Jenson Button pályafutása második, az FIA  által ûj csapatként befogadott Brawn GP pedig értelemszerûen történetének elsõ gyõzelmét aratta.   

A rajtot elrontó Rubens Barrichello alaposan lemaradt, majd az elsõ kanyarban lökdösõdésbe is keveredett Mark Webberrel, Nick Heidfelddel és Heikki Kovalainennel – az elsõ szárnya meg is sérûlt – de a futam végére eredeti rajtpozíciójába, a második helyre kerûlt. A harmadik helyen az eredetileg a bokszutcából a mezõny után rajtoló toyotás, Jarno Trulli ért célba.

A start után Sebastian Vettel és Robert Kubica is elõreugrott – a Red Bull-os német majdnem a legvégéig meg is tartotta ezt a pozíciót, ellentétben a BMW-s lengyellel, aki a Ferrari két pilótájával egyûtt a lágyabbik keveréken indult, és gyorsan kerékcserére kényszerûlt.

A Bridgestone trûkkje bejött, az idei gumikeverékek jóval szélsõségesen viselkednek, a Melbourne-ben használt szuperlágy abroncsok például alig tucatnyi kört bírtak.

A könnyû autónak és a KERS-nek köszönhetõen Lewis Hamilton is elõreugrott a rajtnál, sorra elõzgetett,és a 18. rajtkockából egészen a negyedik helyig kûzdötte fel magát. Az ajándékba kapott 6-7. helyrõl indult Ferrarik közûl egyik sem fejezte be a versenyt, a csapat a 2008-as nullázást ismételte. Räikkönen 15 körrel a vége elõtt senkitõl nem zavartatva a falhoz csapta az F60-ast, és ugyan versenyben maradt, de az 55. körben végûl feladta. Felipe Massa autója 13 körrel a vége elõtt adta meg magát – sebességváltó- vagy hidraulikai problémája adódott.

Kiesett a williamses Kazuki Nakajima és Nelson Piquet is – a japánt a kerékvetõ dobta meg, és emiatt csapódott a falnak, míg a renault-s a célegyenes végén fékezés közben szemmel láthatóan megijedt az õt elõzni próbáló Nico Rosbergtõl, és a kavicságyban kötött ki.

A futam vége kûlönlegesen izgalmasra sikerûlt, a vezetõ pilóták közûl Button, Vettel és Rosberg is a lágyabbik gumira váltott, amely hamarosan kopni is kezdett. A Williams német pilótáját egymás után hagyták el a riválisok. Vettelre és Buttonra is hasonló sors várt a kemény gumin egyre inkább felzárkózó Kubica jóvoltából, de a lengyel elõzés közben összeakadt a Red Bull-lal, mindkét autó megsérûlt, és három körrel a vége elõtt kiesett. Az incidens miatt az utolsó köröket a biztonsági auót mögött tette meg a mezõny, a safety car csak a befutó elõtt tért be a bokszutcába.

Ki kell emelni a Toro Rosso ûjoncát, a 20 éves Sebastien Buemit, aki élete elsõ versenyén pontszerzõ helyen ért be (csapattársa, Bourdais a 9. lett a másik autóval). A Brawn mellett a Toyota is sikeres versenyt zárt, hiszen Trulli dobogója mellett Timo Glock jóvoltából egy ötödik helyet is bezsebelt a csapat, ami igazán nem rossz az utolsó két helyrõl rajtolva. Fernando Alonso is pontot szerzett Melbourne-ben.  

Látványos hatása volt az idei szabályváltoztatásoknak: az aerodinamikai módosítások, a slick gumik, és az idõmérõn haszontalannak látszó hibridrendszer, a KERS is elõsegítették az elõzéseket, számos esetben a versenyzõk a kûlsõ íven mentek el egymás mellett.

A Brawn az elsõ verseny után fölényesen vezet, rajtuk kívûl pedig a Toyota számottevõ tényezõ. A bajnokság a jövõ héten Malajziában, Sepangban folytatódik, de ne feledjûk, hogy a Renault, a Ferrari és a Red Bull a szabálytalannak vélt diffûzorok miatt a Brawn , a Williams és a Toyota ellentett "feljelentése" miatt, amelyrõl az FIA fellebbviteli bírósága csak április 14-én dönt, a futamok eredménye nem vehetõ száz százalékosra.

  Verseny 1. – Ausztrál GP  
    Helyszín: Melbourne, Ausztrália  
    Idõpont: 2009. március 29., vasárnap, 08:00- (CET)  
    Pályahossz: 5303 m  
    Idõjárás: Száraz (levegõ: 20-22 fok, aszfalt: 23-32 fok)  
    Név   Csapat G   Idõ   Kiesés oka Kör  
1.   Jenson Button GBR Brawn GP-Mercedes B   1ó34:15.784     58  
2.   Rubens Barrichello BRA Brawn GP-Mercedes B + 0.807     58  
3.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1.604     58  
4.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 2.914     58  
5.   Timo Glock GER Toyota B + 4.435     58  
6.   Fernando Alonso SPA Renault B + 4.479     58  
7.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 5.722     58  
8.   Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 6.004     58  
9.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B + 6.298     58  
10.   Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 6.335     58  
11.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 7.085     58  
12.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Merc. B + 7.374     58  
13.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 1 kör     57  
14.   Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B + 2 kör     56  
15.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 3 kör     55  
16.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 3 kör     55  
   
17.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 10 kör   mûszaki 48  
18.   Nelsinho Piquet BRA Renault B + 34 kör   fékhiba 24  
19.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 41 kör   kicsûszás 17  
20.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 58 kör   ûtközés 0  
    Leggyorsabb kör: N. Rosberg (Williams), 2004. 1:27.706     48  

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás