Időmérő edzés nyilatkozatok

49855_388541_550x413A Scuderia Ferrari két pilótája, Felipe Massa és Fernando Alonso a hatodik és hetedik helyről kezdheti meg a vasárnapi Szingapúri Nagydíjat.

Fernando Alonso:

“A mai eredmény nem meglepő, mert a szezon elejétől fogva átlagosan mindig a hatodik és nyolcadik hely körül indultunk, majd a versenyen feljavultunk, amelyet holnap ismét megpróbálunk. A fejlesztések, melyeket erre a versenyre hoztunk tizedmásodperces előnyt jelentett ellenfeleinkkel szemben, erre is számítottunk. Habár az élen állóval szemben még mindig komoly a hátrányunk és talán ekkora javulás el sem érhető, nem mondjuk azt, hogy mérnökeinknek nem dolgoznak, mert mindenki remek munkát végez. A holnapi versenyre magasak az elvárások, riválisaink nem vesztegetik idejüket és a többi csapattal együtt, a Mercedesszel és a Lotusszal további előrelépést szeretnénk elérni. Reálisnak kell azonban lenni és a hibákból a legtöbbet kihozni. Azt hiszem a dobogós helyezés holnap elérhető, ha tökéletes versenyünk lesz, jól választjuk meg a stratégiát, a gumikat és megfelelő számú kerékcsere lesz. Itt Szingapúrban öt éve mindig pályára gurul a biztonsági autó és ezért itt a szerencse is fontos.”

Felipe Massa:

“Miután tegnap és a harmadik szabadedzésen szenvedtünk, a mai időmérő edzésen végre sikerült egy jó kört összerakni az autó beállításának teljes megváltoztatásával. Természetesen a leggyorsabb autókhoz képest még nagy a hátrány, de ma nehéz volt közelebb kerülni a Red Bullokhoz és a Mercedeshez, részben azért, mert ők nem szenvedtek annyit a tapadással mint mi és mert egy nagy leszorítóerejű pályán vagyunk. Nehéz versenyre számítok, mert itt bármi megtörténhet és a gumikopás különösen magas, bár bízom a jó versenysebességben és a versenyképességben. A holnapi verseny számít és mindent megteszünk, hogy javítsunk bajnoki helyezésünkön. A maximális erőfeszítést nyújtom a következő hét versenyen, mert szeretném a lehető legjobban lezárni pályafutásom a Ferrarinál.”

Pat Fry:

“Ma sikerült mindkét autóval javulni, megfelelő kompromisszumot találtunk az egykörös teljesítmény és a hosszú etapok között. Habár ez nem volt elég ahhoz, hogy az első helyekért harcoljunk, csapatként jól dolgoztunk és a legtöbbet kihoztuk csomagunkból. Voltak természetesen külső tényezők, amelyek nem kedveztek nekünk, például a pálya stop-start természete és a tapadás hiánya, amely láthatóan jobban befolyásolt minket, mint ellenfeleinket. Itt a legjobb kigyorsítás szükséges a sikánoknál és ezzel magyarázható a teljesítménybeli különbség köztünk és az előttünk állók között, valamint a hátrányunk. Szingapúrban majdnem biztos, hogy a biztonsági autó si szerepet kap. Bizonyos szempontból segíthet is, de ugyanakkor el is ronthatja versenyünket, így egy rugalmas stratégiával kell készülni. Itt a megbízhatóság szintén nagyon fontos, mivel a magas hőmérséklet miatt az autókra nagy nyomás nehezedik, mechanikai szempontból is. Az év egyik legnehezebb versenye következik és több dolog is befolyásolhatja a végeredményt: próbáljuk a maximumot nyújtani, mindent kihozni a lehetőségekből.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás